Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا انصاریان، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت سوم دیماه روز ملی ثبت احوال افزود: به رغم معضلات، سازمان ثبت احوال در بحث دولت الکترونیک پیشرو است.  

وی ادامه داد:هم اینک از سه میلیون و ۹۶۵ هزار و ۵۲۲ نفری که در استان فارس واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند، سه میلیون و ۸۳۰ هزار و ۵۹۴ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند که بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر آنها کارت خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: صدور کارت برای افزون بر ۵۹۰ هزار نفر نیز در دست انجام است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال کارت این افراد نیز صادر و تحویل شود.
او اظهار داشت: از مجموع جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان، حدود ۱۳۰ هزار نفر تاکنون هیچگونه اقدامی برای دریافت کارت خود انجام نداده‌اند که امیدواریم این افراد نیز در اولین فرصت نسبت به ثبت نام برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

کاهش پنج و سه دهم درصدی ولادت در فارس
مدیر کل ثبت احوال فارس، با اشاره به ثبت ۳۹ هزار و ۱۲۹ مورد ولادت در هشت ماه امسال در این استان گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر بوده، کاهش پنج و سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.
انصاری بیان کرد: از مجموع ولادت‌های امسال ۲۰ هزار و ۹۹ مورد پسر و ۱۹ هزار و ۲۲ مورد دختر بوده که از نظر نسبت جنسی به معنای تولد ۱۰۶ و هشت دهم پسر در مقابل ۱۰۰ دختر است.
وی گفت: استان فارس در بحث میزان ولادت رتبه ۲۳ کشور را دارد و شهرستان‌های لامرد، اوز، خنج و شیراز نیز به ترتیب بیشترین میزان ولادت را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
او افزود: در بحث ولادت نخستین فرزند در استان، میانگین سن مادران ۳۰ و نیم سال و میانگین سن پدران نیز ۳۳ و چهار دهم سال است و بیشترین تولد در فاصله چهار سال نخست ازدواج بوده است.

محمد و فاطمه بیشترین نام‌های کودکان
مدیر کل ثبت احوال فارس در خصوص نامگذاری کودکان گفت: بیشترین نام‌های انتخابی از سوی خانواده‌ها برای فرزندان پسر به ترتیب محمد، آریا، امیرحسین، حسین، آراد، علی، ماهان، آیهان و کیان و برای دختران فاطمه، زهرا، رستا، آوا، الوین، نیلا، آیلین، آوینا، سلین و دلسا است.

ثبت ۲۱ هزار و ۵۳۲ فوت در هشت ماه امسال
انصاری در خصوص آمار فوتی‌های استان فارس گفت: در هشت ماه امسال ۲۱ هزار و ۵۳۲ مورد فوتی در این استان ثبت شده که ۱۲ هزار و ۱۹۴ نفر مرد و ۹ هزار و ۳۳۸ نفر زن بوده‌اند.
وی ادامه داد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.
او افزود: میانگین سن فوت شدگان در مردان ۶۴ و ۹ دهم سال و در زنان ۶۹ و ۶ دهم سال ثبت شده است.

افزایش ازدواج و طلاق در فارس
مدیر کل ثبت احوال فارس، با اشاره به ثبت ۱۶ هزار و ۸۹۱ ازدواج در ۶ ماه نخست امسال در این استان گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۶ هزار و ۷۶۶ مورد بوده هفت دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.
انصاری افزود: همچنین طی مدت مذکور چهار هزار و ۷۸۹ مورد طلاق در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که چهار هزار و ۷۳۸ مورد بوده، ۱/۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: میانگین سن ازدواج در استان در مردان ۲۹ و سه دهم و در زنان ۲۴ و هشت دهم سال و میانگین سن طلاق هم در مردان ۳۸ و سه دهم و در زنان ۳۳ و ۲ دهم سال ثبت شده است.
او اضافه کرد: بیشترین تعداد طلاق‌ها در ۲ و سه سال نخست بعد از ازدواج روی داده و ۳۱ و چهار دهم درصد طلاق‌ها نیز در پنج سال ابتدایی زندگی مشترک ثبت شده است.

۱۰ درصد جمعیت فارس سالمند است
مدیر کل ثبت احوال فارس بیان کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶.۸ درصد از کل جمعیت این استان سالمند بودند که این عدد هم‌اینک حدود ۱۰ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور طلاق طول ازدواج شیراز فارس تولد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور طلاق طول ازدواج سازمان ثبت احوال كشور طلاق طول ازدواج شیراز فارس تولد مقایسه با مدت مشابه پارسال کارت هوشمند ملی دریافت کارت میانگین سن دهم درصد سه دهم ثبت شده دهم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین 12 تا 15 هزار نفر از هموطنانمان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.  

صادقی گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیون و ششصد هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بوده است یعنی باید گفت که سال 1402 حدود 4 میلیون کارت سوخت تولید شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای امسال 105 هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است.

مدیر سامانه هوشمند در پایان گفت: هم اکنون حدود 31 میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت تولید کارت سوخت باید گفت سال گذشته روزانه توان 20 تا 25 هزار کارت وجود داشت؛ اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود 80 هزار کارت در روز می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • پرسپولیس نه؛ من برای قوم بزرگ لر تیمداری می کنم! |‌ نتوانیم میزبانی کنیم انگیزه ام از بین می رود
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت