Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، خشایار نیکزادفر بیان کرد: بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری وصنعتگران حوزه صنایع‌دستی ایران با افراد و شرکت‌های متناظر در حوزه‌های مرتبط در سایر کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت‌ داری‌ است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بر خود واجب می‌داند و در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیده‌ایم. جدولی برای نیازسنجی ‌بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و صنایع‌دستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزه‌های کردشگری وصنایع‌دستی در جلسات کسب‌وکارها با هم در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش‌ خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است،  تکمیل و برای برنامه‌ریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.

او افزود: مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکت‌های متناظر در کشورهای تعیین‌شده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.

نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد تاکید کرد و گفت: این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایع‌دستی است و باید از آن‌ بهره‌برداری حداکثری شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان خود مراجعه کنند.

اکسپو ۲۰۲۰ دُبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است.  اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند،  مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.

برچسب‌ها گردشگری اکسپو 2020 ایران امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اکسپو 2020 ایران گردشگری اکسپو 2020 ایران امارات متحده عربی صنایع دستی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان، آگاهی مردم از فعالیت‌هاست و به همین دلیل بخش‌های مختلفی در نمایشگاه در نظر گرفته شده که شامل حدود ۳۹ شرکت دانش‌بنیان شامل ۲۲ شرکت نوآور و ۱۷ شرکت فناور می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز سوم اردیبهشت‌ در نشست تشریح برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان را یکی از مردمی‌ترین نهادها دانست و گفت: در حال حاضر هیئت امنا در اماکن متبرکه به صورت رایگان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را اجرا می‌کنند.
او موقوفه‌های شاخص در کشور را بالغ بر هزار مورد اعلام کرد و توضیح داد: این موقوفه‌ها از طریق امین مدیریت می‌شوند و تمام عملیات اجرایی و فرایندهای مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت موقفات و بقا متبرکه قابل مشاهده است.
عادل تصریح کرد: علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی نیز بر تمامی فرایندهای سازمان اوقاف نظارت دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که سازمان اوقاف از شفاف‌ترین نهادهای کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان بر خود لازم می‌داند که عملکردش را نیز برای مردم تشریح کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از سامانه‌های مختلف دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه را ارزیابی کنند.

تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر


او برگزاری نمایشگاه ویژه دستاوردهای سازمان اوقاف را در همین راستا دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی هتل ارم تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان هر روز از ساعت 9 تا 17می‌توانند از دستاوردهای نمایشگاه دیدن کنند. همچنین مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی ریاست‌جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

عادل درباره اهداف برگزاری نمایشگاه سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف آگاه شوند. به همین دلیل بخش‌های مختلفی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که شامل حدود 39 شرکت دانش‌بنیان شامل 22 شرکت نوآور و 17 شرکت فناور می‌شود.

او ادامه داد: درصدد هستیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و به مرحله تجاری‌سازی برسند. چنانکه بیش از 50 درصد سهام متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است. تولیدات این شرکت‌ها در بخش‌های تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی، صنایع آبزیان و غیره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه عمده تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه عرضه شده و برای کشور ارزآوری دارد، گفت: برای موقوفات سه فرآیند اصلی در نظر داریم که شامل حفظ عین موقوفه، بهره‌وری و عواید موقوفه و اجرای نیت واقفان است. لذا در زمان برگزاری نمایشگاه این سه فرآیند را مدنظر داریم.

اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند

عادل با بیان اینکه طرح‌ویژه‌های موضوع اجرای نیات واقفان و عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام در دستور کار نمایشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان، فعالیت‌های مرکز امور خیریه، فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و غیره نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد. همچنین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرکز چاپ و نشر اوقاف و برخی موقوفات شاخص کشور نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
او از برگزاری پنل‌های مختلف با موضوعات مختلف عمران صنعت و فناوری، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور، فناوری‌های نوین پزشکی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی و غیره در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی روزانه سفر مشهد مقدس برای هشت نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به همراه یک‌ نفر از اعضای خانواده نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.
او یادآوری کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیز فعالیت‌های خود را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد. در عین حال مدیران بقاع متبرکه شاخص در نمایشگاه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴