Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار این منطقه گفت: چهار هزار و ۷۰۰ بی‌خانمان از ابتدای فصل پاییز تاکنون از خدمات مددسرای مهر این منطقه بهره مند شده اند.

وی افزود: تمام تلاش ما براین است که در فصل سرما فرد بی خانمانی در بیرون نماند و به همین منظور نیز ظرفیت مددسرای مهر همزمان با آغاز فصل پاییز از ۹۰ تخت  به ۱۲۰ تخت افزایش یافته ضمن اینکه در شرایط اضطرار قابلیت استقرار ۴۰ نفر در سالن مددسرا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به فعالیت شبانه روزی مددسرای مهر گفت: روزانه بطور متوسط ۱۵۰ بی خانمان در این مددسرا ساماندهی می شوند و در همین راستا نیز با شروع فصل سرما تاکنون بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ بی خانمان از خدمات این مکان بهره مند شده اند.  

وی ادامه داد: افراد ساماندهی شده در مددسرا از خدمات مختلفی همچون صبحانه، ناهار و شام، ویزیت رایگان پزشک، خدمات مددکاری و روانشناختی استفاده می کنند. ضمن اینکه افراد داوطلب جهت ترک اعتیاد به کمپ معرفی می شوند.

هدایت با بیان اینکه ظرفیت مددسرای مهر به دو صورت تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: بخشی از این ظرفیت با مراجعه داوطلبانه افراد و بصورت خودمعرف تکمیل شده و بخش دیگر نیز به گشت های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و گشت های شبانه منطقه اختصاص دارد.  

شهردار منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: شب گذشته سی و ششمین مرحله از گشت های شبانه از ابتدای فصل سرما در این منطقه انجام و بی خانمان های شناسایی شده به مددسرا منتقل شدند.

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو در سال آینده

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل شرکت مترو تهران، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی در ۳ ایستگاه توحید، بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور (همگی از خط ۷) را به‌صورت میدانی بررسی کردند.

در بازدید از ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۷ مترو، ابتدا ایستگاه تقاطعی توحید که به مرحله افتتاح رسیده است، مورد پیمایش میدانی قرار گرفت و سپس به ایستگاه‌های بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور که هر دو به پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی رسیده‌اند، سرکشی شد.

بررسی برنامه زمان‌بندی برای افتتاح دو ایستگاه بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور در سال جاری و میزان بودجه لازم برای تحقق این امر، از جمله مباحث مطرح شده بین مدیران حاضر در بازدید بود؛ همچنین مقرر شد شرکت مترو تهران، لیست آخرین وضعیت ایستگاه‌های در حال تکمیل خطوط ۶ و ۷ برای سال ۱۴۰۱ به همراه بودجه مورد نیاز و برنامه زمان‌بندی پیشرفت عملیات اجرایی آنها را ارائه کند تا با حمایت شورای شهر و شهرداری تهران، بتوان نسبت به افتتاح بدون تاخیر حداقل ۱۲ ایستگاه در سال آتی اقدام کرد که این امر مستلزم تامین به موقع منابع مالی است.

در پایان این بازدید، توضیحاتی در مورد قراردادهای موجود برای تامین ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت مطرح و مقرر شد تا نسبت به اجرای آنها، پیگیری لازم و اقدامات حمایتی از سوی شورای اسلامی شهر تهران صورت پذیرد.

با افزودن پنج دستگاه اتوبوس جدید، ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۲۱ نوسازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۱ اعلام کرد: با پیگیری های مدیریت ارشد شهری این منطقه، پنج دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی ورودی غربی پایتخت افزوده شد.

محمدرضا سالمی با بیان این خبر گفت: باعنایت به تلاش‌ها و پیگیری های شهردار منطقه با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخصوص واگذاری اتوبوس های جدید به‌منظور توسعه و ارتقای سطح کیفی هرچه بیشتر زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی؛ پنج دستگاه به منطقه اختصاص یافت.

وی افزود: در ارتباط با بکارگیری پنج دستگاه اتوبوس نو تحویلی از سامانه پنج شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخطوط حمل ونقل عمومی منطقه۲۱، این اتوبوس ها در مسیر پایانه شهرک استقلال-پایانه میدان آزادی(خط ۲۵۵) به مدت یک ماه است که مشغول به کار شده اند.

سالمی همچنین تاکید کرد: پس از رفع مشکلات و با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان منطقه۲۱، مابقی اتوبوس‌ها نیز براساس نیازها و اولویت های هر محله نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه ۲۱ یادآور شد: از بین ۹ خط اتوبوسرانی منطقه ۲۱، تاکنون یکی از این خطوط با اتوبوس های جدید تخصیص داده شده نوسازی شده و مقرر شده سایر خطوط نیز پس از انجام بررسی های لازم مورد نوسازی و بهسازی واقع شوند.

اتوبوس‌های جدید علاوه بر استاندارد آلایندگی یورو چهار، فیلتر جاذب آلایندگی، مجهز به رمپ ویلچر است که می‌تواند سوار و پیاده شدن معلولان و جانبازان را تسهیل کند. از جمله ویژگی های دیگر این اتوبوس‌ها این است که تا درب‌های اتوبوس بسته نشود، سیستم کنترلی اجازه حرکت به اتوبوس نمی‌دهد.

همکاری منطقه ۱۱ با آتش‌نشانی برای کاهش مخاطرات ساختمان‌های ناایمن

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به مخاطرات ساختمان های ناایمن به ویژه پاساژعلاءالدین، از آمادگی برای همکاری با سازمان آتش‌نشانی در تأمین ایمنی اماکن پرمخاطره خبر داد.

سید محمد موسوی در نشست کمیته ایمنی این منطقه با بیان این که تنوع فعالیت های منطقه و کاربری های متعدد، وجود راسته های تجاری، بافت فرسوده، اماکن تاریخی و ... باعث شده استعداد بروز حادثه در محدوده زیاد شود؛ گفت: این آمادگی را داریم که هر گونه همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی انجام دهیم و در کنار شما برای ایمن کردن این ساختمان ها کمک کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ ضمن بیان اهمیت آموزش های شهروندی در پیش گیری از بروز حوادث به توضیح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و بیان کرد: ۲۶ مرکز درمانی و بیمارستان، ۳۴ ساختمان شهرداری و سرای محله، ۱۰۶ مجتمع تجاری و اماکن عمومی، ۱۰۷ مکان تاریخی، ۶ مرکز آموزشی، ۳ تماشاخانه و ۵ مسجد و اماکن مذهبی تحت پوشش آموزش های ایمنی قرار گرفته اند و در ۱۱۳ مدرسه محدوده منطقه ۱۱ نیز طی فرآیند ۱۲ مرحله ای، تمامی مدیران، معلمان، دانش آموزان، کارکنان و اولیاء در این دوره های آموزشی حضور یافته اند.

همچنین مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران وجود دارد که تا پایان سال تعداد آن ها به ۱۳۶ ایستگاه می رسد.

داوری افزود: مهم ترین شاخص ایستگاه های آتش نشانی رسیدن به موقع به محل حادثه است که در شهر تهران نیز طبق استانداردهای جهانی به طور متوسط ۶ دقیقه است.

وی فعالیت شبانه روزی ۵ هزار آتش نشان در ۳ شیفت کاری و تمرین های آنان بر اساس بافت هر محدوده برای مواجهه با بدترین سناریوها را حائز اهمیت دانست و بر رویکرد پیش گیرانه و کاهش مخاطرات تأکید کرد.

در نشست کمیته ایمنی شهرداری منطقه ۱۱،  مهم ترین موضوعات و چالش های ۱۲۹ ساختمان نا ایمن که ۱۱ مورد از آن ها به دلیل تردد جمعیتی بالا و سازه نا ایمن، پر مخاطره تشخیص داده شده اند،  بررسی و در خصوص راهکارهای قانونی لازم برای تسریع در روند ایمن سازی آن ها تدابیری اندیشیده شد.

۶۲ هزار متر گلکاری در بزرگراه‌های منطقه ۲

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: همزمان با اجرای طرح تحول نگهداشت شهر ،۶۲ هزار متر گلکاری در بدنه بزرگراه‌ها و معابر این منطقه انجام شد.

علیرضا جعفری، با اشاره به اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، اداره فضای سبز منطقه  نسبت به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل زمستان در بدنه بزرگراه ها  و معابر منطقه اقدام کرد.

وی افزود: در عملیات گلکاری از گل‌های فصلی زمستان از انواع گونه‌های فصلی و مقاوم به سرما و شرایط آب و هوایی شهر تهران کاشته شد.

جعفری عنوان کرد: ما تمام تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

وی گفت: احداث فرش های گل در بزرگراه های شهید همت، شیخ فضل اله، شهید حکیم و یادگار امام (ره) از دیگر اقدامات اجرایی در این زمینه است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه یازده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه شهردار منطقه مددسرای مهر پنج دستگاه بزرگراه ها اتوبوس ها شهر تهران آتش نشانی بی خانمان حمل و نقل منطقه ۱۱ منطقه ۲۱ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳