Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک میلیون و ۴۸ هزار و ۹۷ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی در اردبیل داریم که از این رقم ۹۹۷ هزار و ۶۴۱ نفر برای دریافت کارت ملی اقدام کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۹۱ هزار و ۷۶۳ کارت ملی صادر شده و بالغ بر ۸ هزار و ۷۲۱ فقره در دفاتر پیشخوان موجود است که متقاضیان برای دریافت آنها اقدام نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به توافق جدید سازمان ثبت احوال با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان اسفندماه ۵۰ درصد کارت ملی‌های پشت نوبت چاپ و در اختیار متقاضیان قرار گیرد و ۵۰ درصد باقیمانده نیز تا خردادماه سال ۱۴۰۱ توزیع خواهد شد.

رسولی به فرا رسیدن سالروز ثبت احوال اشاره کرد و افزود: سوم دی ۱۲۹۷ اولین شناسنامه با نام فاطمه ایرانی با شماره شناسنامه یک صادر شده و اکنون به مدت ۱۰۳ سال است که این روز به نام روز ملی ثبت احوال گرامی داشته می‌شود.

وی به آمار وقایع چهارگانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش طلاق را شاهد است.

رسولی با اشاره به اینکه آمار به صورت استانی است، خاطر نشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها که دفاتر ثبت ازدواج و طلاق وجود ندارد با مراجعه سایر دفاتر در شهرستان‌ها این وقایع ثبت می‌شود و فراوانی آمار از همین حیث است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ۹ ماهه گذشته از سال ۱۲ هزار و ۴۷۶ مورد ولادت ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۳ هزار و ۴۷۸ فقره بود، ۷.۴ دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

رسولی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۷ هزار و ۳۹۳ فقره فوت با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شده که این رقم در سال گذشته در کل استان ۷ هزار و ۴۰۰ نفر بود.

وی به تأثیرگذاری ویروس کرونا به مرگ و میرها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع گسترده این ویروس شاهد افزایش مرگ و میر در استان بودیم که این رقم در سال جاری کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به ثبت ۸ هزار و ۸۵۸ فقره ازدواج در ۹ ماهه سال جاری با ۴ درصد افزایش اشاره کرد و افزود: در همین مدت ۲ هزار و ۲۶۸ طلاق در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲ هزار و ۵۲۷ فقره بود، ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 5381905

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت احوال اردبیل کارت ملی هوشمند طلاق ازدواج مرگ و میر شناسنامه ثبت وقایع حیاتی ولادت سازمان برنامه و بودجه ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا آمار کرونا بارش برف گرگان کرمانشاه آتش سوزی واکسن کرونا عکس استانها ایلام شیوع کرونا مدت مشابه سال قبل ثبت احوال درصد کاهش کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از اتمام بررسی موارد اعاده شده شورای نگهبان به لایحه تجارت، اظهار کرد: لایحه تجارت از مجلس هفتم در دستور مجالس مختلف قرار داشت. این لایحه در پنج دوره مجالس مختلف معطل مانده بود که به همت نمایندگان مجلس یازدهم یعنی بعد از حدود ۲۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متن بسیار خوب و غنی در این لایحه گنجانده شده است. اهمیت این متن به اندازه‌ای است که حتی تغییر برخی کلمات می‌توانست ارتباط و انسجام متن را بهم بزند. مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه تجارت و تبدیل آن به قانون می‌تواند گام مؤثری در بحث تجارت، رونق اقتصادی، تعیین تکلیف و بهبود وضعیت شرکت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6079678 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف اعزام به خدمت ۲ برادر مشمول
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز