Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@13:22:07 GMT

شناسایی «اومیکرون» در ۱۰۶ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۲۷۸۹

شناسایی «اومیکرون» در ۱۰۶ کشور جهان

سازمان جهانی بهداشت می‎گوید که سویه اومیکرون کرونا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، جدیدترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، نشان می‎دهد سویه «دلتا» ویروس کرونا در بین نمونه‌های جهانی ویروس غالب است، اما سویه «اومیکرون» در حال افزایش و خطرآفرین است.

به گزارش «سی ان ان»، این سازمان می‎گوید که ۹۶ درصد از نمونه‌های توالی یابی شده در سطح جهانی، دلتا بودند که در مقایسه با هفته قبل ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش داشت و ۱.۶ درصد مربوط به «اومیکرون» بود که در مقایسه با هفته قبل، افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، سویه «اومیکرون» در ۱۰۶ کشور تایید شده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین می‎گوید «شواهد اخیر نشان می‌دهد که سویه اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا به سرعت در حال گسترش است، حتی در کشورهایی که سطح بالایی از مصونیت جمعیتی دارند.»

اطلاعات در مورد شدت این سویه محدود است، اما بستری شدن در بیمارستان‎های انگلیس، آفریقای جنوبی و برخی کشورهای دیگر در حال افزایش است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ۱۴ نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به سویه «اومیکرون» کرونا جان باخته و ۱۲۹ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت در اروپا از دولت‌های اروپایی خواست تا خود را برای افزایش قابل توجه موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر قاره به دلیل شیوع سویه «اومیکرون»، که در حال حاضر در چندین کشور غالب است، آماده کنند.

این در حالی است که سران اروپایی در حال بازگرداندن محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا هستند، چرا که سویه جدید «اومیکرون» همچنان در سراسر قاره گسترش می‌یابد.

کشورهایی از جمله آلمان و پرتغال محدودیت‌های بعد از کریسمس و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی بیشتر را اعلام کرده‎اند.

«اومیکرون» در حال حاضر سویه غالب در بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در همین حال «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، گفت که دولت این کشور ۵۰۰ میلیون کیت آزمایش سریع کرونا را خریداری خواهد کرد و آن‌ها را بین آمریکایی‌ها توزیع خواهد کرد، سایت‌های جدید واکسیناسیون و آزمایش ایجاد خواهد کرد و هزار متخصص پزشکی نظامی را برای کمک به بیمارستان‌ها در سراسر کشور اعزام خواهد کرد.

بایدن همچنین عنوان کرده بود که سویه «اومیکرون» سر از کاخ سفید درآورده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت حوادث بین الملل کرونا اومیکرون کاخ سفید خبرگزاری رویترز آمریکا جو بایدن اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)