Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰ سال آینده کشور، دوران ریاضت آبی است.

به گزارش ایسنا؛ عباس کشاورز امروز یک دی ماه در نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نواور ویژه حوضه دریاچه ارومیه که در مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برگزار شد، افزود: ۱۰ سال آینده کشور، دوران ریاضت آبی است بنابراین برای پایداری سرزمینی، سهم آبی که در کشاورزی مصرف می شود را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکل کم آبی در حوزه صنعت و کشاورزی توجه به بهره وری است.

کشاورز با اشاره به اینکه باید با حفظ تولید به بهره وری توجه شود ، خاطر نشان کرد: امنیت غذایی و صرفه جویی در آب نیازمند یک رویکرد جدید است چرا که تجربیات گذشته و برنامه های سابق مشکلات بی آبی را حل نمی کند.

معاون جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه در مناطق مختلف کشور از دهه ۷۰ رابطه آورد رودخانه ها با بارندگی قطع شده است، اظهار کرد: در دهه ۹۰ میزان آب موجود در رودخانه های کشور ۴۸ میلیارد مترمکعب است.

کشاورز یاد آور شد: در حال حاضر کمبود آب در آب های زیر زمینی بسیار بیشتر از آب های جاری کشور است.

وی ادامه داد: حدود ۱۸درصد خشکی ها به دلیل تغییر اقلیم است ومابقی به دلیل دخل و تصرف انسان در طبیعت کشور است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه ۳۴۲۶میلیون مترمکعب آب است و کل حقابه دریاچه ارومیه از محل رودخانه های حوضه آبریز ۲۵۷۸میلیون متر مکعب است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی