Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه‌ای از تزریق دوز تقویتی کرونا در برخی کشور‌ها انتقاد کرد و گفت این در حالی است که برخی کشور‌های فقیر هنوز دوز اول خود را نیز دریافت نکرده‌اند و این بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «برنامه تزریق دوز واکسن تقویتی به صورت کنونی تنها باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان همه‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش باعث جهش هرچه بیشتر ویروس و همچنین شیوع بیشتر آن می‌شود.»

این سخنان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حالی منتشر شد که امروز مقامات بهداشتی در آمریکا از افراد بالای ۱۶ سال خواستند تا دوز تقویتی خود را تزریق کنند و رژیم صهیونیستی نیز تزریق دوز چهارم تقویتی را آغاز کرده است.

ادهانوم در ادامه افزود: «در حال حاضر اغلب افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند نه افرادی که واکسن زده و دوز تقویتی را دریافت نکردند. هیچ کشوری نمی‌تواند خروج از همه‌گیری را برای خودش تسریع کند.»

این درحالی است که کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس بسیار با سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» درگیر شده‌اند. هر روز با افزایش تعداد مبتلایان به این سویه، محدودیت‌های جدیدی در آن‌ها وضع می‌شود.

به طور مثال امروز خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت دولت اتریش با هدف کنترل گسترش سویه اُمیکرون پس از تعطیلات کریسمس در این کشور، امروز (چهارشنبه) و تنها چند روز پس از اتمام چهارمین دور قرنطینه کامل در اتریش، محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال کرد.

یک مقام ارشد بهداشتی در اتریش در این باره اعلام کرد: «محدودیت‌های جدید کرونایی را با هدف مقابله با گسترش سویه اُمیکرون به دلیل مسافرت‌های تعطیلات کریسمس و همچنین جلوگیری از ورود این سویه از کشور‌های دیگر اروپایی اعمال می‌کنیم. از همین رو نیز از ساعت ۱۰ شب به بعد تمامی مراکز در سطح شهر تعطیل خواهند بود.»

این در حالی است که چند روز پیش اتریش چهارمین دور از قرنطینه کامل کرونایی خود را تمام کرد. این دوره ۳ هفته ادامه داشت، اما اکنون اتریش با گسترش سویه اُمیکرون مواجه است و تاکنون تعداد بسیاری از مبتلایان به این سویه در آن گزارش شده است.

اتریش همچنین «انگلیس، هلند، دانمارک و نروژ» را کشور‌های پرخطر از نظر کرونا دسته‌بندی کرده است.

مقام بهداشتی دیگر این کشور نیز در این باره گفت: «مسافرانی که از کشور‌های دیگر به اتریش می‌آیند، چنانچه دوز سوم (تقویتی) واکسن خود را نزده باشند و پاسخ منفی تست پی‌سی‌آر را ارائه ندهند، وارد قرنطینه می‌شوند.»

پیش از این سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آن‌که سرعت انتقال سویه اُمیکرون سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تأثیرگذار است.

همچنین به دنبال شیوع سویه اُمیکرون، «صادق خان» شهردار لندن، شب گذشته جشن برنامه‌ریزی شده برای سال نوی میلادی را لغو کرد و در پیامی توئیتری با بیان آن‌که دلیل این تصمیم آمار بی‌سابقه ابتلا به کرونا در این شهر است، نوشت: «تلاش می‌کنیم تمام اقدامات لازم را انجام دهیم تا از فروپاشی سیستم بهداشت و سلامت در پایتخت انگلیس جلوگیری کنیم؛ بنابراین جشن‌های باشکوه سال نوی میلادی با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر برگزار نخواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تدروس ادهانوم واکسن کرونا سویه ا میکرون کرونا در اروپا کرونا در اتریش سازمان جهانی بهداشت سویه ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ اتلتیکو مادرید به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت

مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها سال 2025 با حضور 32 تیم در آمریکا برگزار خواهد شد و در این مسابقات، 12 تیم اروپایی شرکت می‌کنند.

معمای نمایندگان فوتبال اسپانیا برای جام جهانی باشگاه‌ها حل شد.

طرفداری | با شکست و حذف بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن، اتلتیکو مادرید با توجه به موقعیت بهتر در رنکینگ به عنوان نماینده دوم فوتبال اسپانیا پس از رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 حضور خواهد یافت.

پیش‌تر حضور منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری سن ژرمن، چلسی، اینتر، پورتو، بنفیکا، یوونتوس و دورتموند در رقابت جدید فیفا مسجل شده بود. در ایتالیا، با توجه به حذف لاتزیو و ناپولی از لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس راهی جام باشگاه‌ها شد. در آلمان هم با حذف لایپزیش مقابل رئال مادرید، دورتموند به این مسابقات راه پیدا کرده بود و در اسپانیا هم با حذف رئال سوسیداد، و البته بارسلونا، اتلتیکو مادرید به عنوان دومین نمایندۀ لالیگا به جام جهانی باشگاه‌ها راه یافت. سالزبورگ اتریش نیز در صورت ناکامی آرسنال و آیندهوون سهمیه دیگر را دریافت خواهد کرد.

نکته جالب در راه‌یابی تیم‌ها به جام جهانی باشگاه‌ها در ایالات متحده درآمد بالای 50 میلیون یورویی آنهاست. بارسلونا اگر در بازی امشب می‌توانست پی‌اس‌جی را شکست دهد می‌توانست به این درآمد بالا در این تورنمنت معتبر باشگاهی برسد. گفتنی است آخرین نماینده اروپا از بین دو تیم آرسنال و سالزبورگ اتریش انتخاب خواهد شد که همانطور که گفته شد در صورت اینکه آرسنال به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نرسد این نماینده فوتبال اتریش خواهد بود که به جام باشگاه‌های جهان صعود می‌کند.

باشگاه‌های اروپایی راه‌یافته به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 رئال مادرید اتلتیکو مادرید چلسی منچسترسیتی دورتموند بایرن مونیخ پاری سن ژرمن اینتر یوونتوس پورتو بنفیکا آخرین نماینده: آرسنال (در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) یا سالزبورگ اتریش

بیشتر بخوانید:

فرمت برگزاری و قوانین جام جهانی باشگاه‌ها 2025

شرایط تیم‌های آلمانی و اسپانیایی برای حضور در جام جهانی باشگاه‌ها

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رسمی؛ اتلتیکو مادرید به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم