Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرداد بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : از آنجا کرونا طبق بررسی های علمی سویه جدید کرونا  «اومیکرون» خطری جدی برای طغیان دوباره کووید۱۹ در سطح جهان است ، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه را برای شعله ورکردن آتش کرونا را فراهم می کند.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان پرجمعیت و مهاجرپذیر البرز به زیر ۵۰ درصد رسیده و این وضعیت سبب نگرانی مدافعان سلامت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت : برای مهار کامل کرونا ، افزون بر واکسیناسیون باید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای ۸۰ درصد برسد.

بابایی با بیان اینکه  اکنون روزانه بیش از ۸۰۰ نفر مبتلا به بیماری های ویروسی از جمله کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه می کنند، گفت : این امر بیانگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز اظهار داشت : البته این روزها به دلیل انجام واکسیناسیون عمومی ، میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی در استان البرز کاهش چشمگیر دارد اما افزایش شمار مبتلایان به بیمارهای ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی خطر شعله ور کردن آتش کرونا را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف در استان البرز حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تاکنون به بیش از ۲۰۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

بابایی گفت : هر چند استقبال عمومی از واکسیناسیون در البرز خوب بوده است اما کاهش میزان رعایت پروتکل ها به بهانه واکسیناسیون خطری جدی برای سلامت عمومی است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز  تاکید کرد که طبق بررسی ها ، سویه جدید کرونا «اومیکرون » دارای سرعت  انتقال بیشتری نسبت به سایر سویه های این ویروس بوده و باید مردم بیش از پیش در مقابله این ویروس خودمراقبتی کنند.

وی افزود: تاکنون نمونه ای از این ویروس در استان البرز گزارش نشده اما با توجه به جهانی شدن آن و شناسایی تعدادی بیمار در کشور، درصورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خطر موج ششم کرونا دور از انتظار نیست.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه اکنون شمار مبتلایان روزانه  کرونا در این استان به زیر ۵۰ نفر رسیده است ، گفت : مردم باید با خود مراقبتی و رعایت پروتکل ها همچنان آسمان کرونایی البرز را آبی نگه دارند.

کووید۱۹ از ابتدای شیوع ویرورس کرونا تاکنون سبب بستری شدن  ۷۹ هزارو ۹۹۳ نفر در البرز شده که ۶ هزارو ۴۷۹ نفرآنان جان باخته‌اند.

خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۳ هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی  البرز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

اکنون تمام هفت شهرستان تابعه استان البرز آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک کووید-19 واکسن استان البرز پروندهٔ خبری ستاد ملی مقابله با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک کووید 19 ویروس کرونا ماسک کووید 19 واکسن استان البرز سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با هشت میلیارد تومان هزینه احداث شده و سه هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.
به گفته میرزایی در این مرکز خدمات بهداشای، دندانپزشکی، سلامت روان، تغذیه، آزمایشگاه و بهداشت محیط و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: هم اکنون در کشور ۱۸ هزار مرکز بهداشتی و شهری فعال است که این تعداد دو هزار و ۷۰۰ مرکز در دولت سیزدهم افتتاح شده است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت پایگاه سلامت شهرک مسکن مهر فدک شاهرود با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ارایه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲
  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری