Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،حملات سایبری بیش از هر زمان دیگری مخرب شده است.بر اساس گزارش تهدید سایبری «SonicWall 2021»، جهان از سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش ۶۲ درصدی باج‌افزارها بوده است. این رقم همچنان افزایش می‌یابد زیرا تهدیدها پیچیده‌تر می‌شوند و تشخیص آن دشوار است. در این سال ماهیت حملات از دزدی فراتر رفته و خطرناک‌تر از قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به ۱۰ مورد از مهم‌ترین پرونده‌های حملات سایبری جهان در سال ۲۰۲۱ نگاه می‌کنیم:

شماره ۱۰: حمله زنجیره تامین سرورهای امنیتی آمریکا «Accellion»

اطلاعات محرمانه از چندین سازمان بزرگ مانند «Singtel»، دانشگاه کلرادو، و کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا، زمانی که سیستم انتقال فایل شرکت نرم افزار امنیتی «اکسلیون»(Accellion) نقض شد و متعاقباً به صورت آنلاین درز کرد، به سرقت رفت.

شماره ۹: حمله به دانشگاه هایلند و جزایر

دانشگاه هایلند و جزایر اسکاتلند در تاریخ ۷ مارس سال جاری به دلیل یک حادثه امنیت سایبری مجبور شد همه کالج‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خود را به روی دانشجویان ببندد. این حمله قابل توجه بود زیرا از یک ابزار تست نفوذ به نام «Cobalt Strike» استفاده می‌کرد که معمولاً برای اهداف قانونی استفاده می‌شد.

شماره ۸: حمله باج افزاری به اِیسر(Acer)، غول سخت‌افزار رایانه‌ای آمریکا

غول سخت‌افزار رایانه ایسر با نقض امنیتی مواجه شد که در نتیجه آن‌ها مجبور شدند ۵۰ میلیون دلار باج بپردازند که در آن زمان یک رکورد بود. اعتقاد بر این است که این حمله توسط گروه تبهکاران سایبری «REvil» انجام شده است که برخی از اطلاعات دزدیده شده را به صورت آنلاین افشا کرده است.

شماره ۷: افشای اطلاعات محرمانه شرکت هوافضای بمباردیه(Bombardier)

در فوریه ۲۰۲۱، شرکت هوافضای بمباردیه(Bombardier) مشاهده کرد که اطلاعات محرمانه حدود ۱۳۰ کارمند به علاوه اطلاعات مشتریان و تامین کنندگان به خطر افتاده است. ضعف نفوذپذیری در برنامه انتقال فایل شخص ثالث مقصر درز و افشای این اطلاعات شناخته شد.

شماره ۶: حمله به سرور ماکروسافت

این حمله سایبری گسترده با بهره‌برداری از آسیب پذیری‌ها در سرور اکسچنج(تبادل) مایکروسافت، میلیون‌ها مشتری مایکروسافت را در ماه مارس سال جاری تحت تاثیر قرار داد. ۶۰۰۰۰ شرکت خصوصی بعلاوه ۹ سازمان دولتی تنها در ایالات متحده شاهد اختلال جدی در سیستم‌های خود ناشی از این حمله بودند.

شماره ۵: حمله سایبری به «CNA» شرکت بزرگ بیمه آمریکا

CNA، یکی از شرکت های بزرگ بیمه در ایالات متحده، یک حمله سایبری جدی را متحمل شد که در واقع باعث توقف تجارت آن برای مدت کوتاهی شد. این نفوذ باعث اختلال در شبکه شد و بر سیستم‌های خاصی مانند ایمیل تأثیر گذاشت. کارشناسان تشخیص دادند که از نسخه جدیدی از بدافزار «فینکس کریپتو لاکر»(Phoenix CryptoLocker)، نوعی باج افزار، استفاده شده است.

شماره ۴: کانال نهم تلویزیون استرالیا

تلویزیون استرالیایی «کانال شماره ۹»(Channel Nine) مورد حمله‌ای قرار گرفت که باعث شد کانال نتواند بولتن اخبار یکشنبه خود و سایر برنامه‌ها را پخش کند. این حادثه همزمان با حمله مشکوک به پارلمان استرالیا در کانبرا رخ داد که باعث ایجاد نگرانی در مورد آسیب‌پذیری این کشور در برابر حملات سایبری شد.

شماره ۳: حمله به شبکه آبرسانی و منابع آبی فلوریدای آمریکا

در یک چرخش عجیب و وحشتناک، یک مجرم سایبری موفق شد به سیستم کامپیوتری شهر اولدزمار نفوذ کند و برای مدت کوتاهی، سطح هیدروکسید سدیم در منبع آب را به میزان خطرناکی برساند.

شماره ۲: یازده میلیون دلار باج بزرگ‌ترین شرکت گوشت آمریکا به هکرها

شرکت «جِی‌بی‌اس»(JBS) برزیل و متعلق به آمریکا، بزرگترین تولید کننده گوشت جهان، متحمل یک حمله سایبری شد که منجر به تعطیلی موقت عملیات در ایالات متحده، استرالیا و کانادا شد. این حمله زنجیره‌های تامین را تهدید کرد و باعث تورم بیشتر قیمت مواد غذایی در ایالات متحده شد. آمریکا در این حمله مجبور شد به خاطر جلوگیری از اختلالات بیشتر، باج ۱۱ میلیون دلاری پرداخت کند. گروه جنایی مسئول توسط «اف‌بی‌آی»(FBI) به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین گروه‌های باج‌افزاری در جهان توصیف شد.

شماره ۱: بزرگ‌ترین خط لوله سوخت آمریکا و اختلال در ۱۲ ایالت

در ماه می، یک حمله سایبری به خط لوله «کولانایِل»(the Colonial Pipeline)، بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده، تحویل سوخت در دوازده ایالت را برای چند روز مختل کرد. بسته شدن خط لوله باعث هرج و مرج شد زیرا میلیون‌ها نفر برای سوخت در صف ایستادند و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده مجبور شد یک معافیت اضطراری سوخت را آغاز کند که به ایالت‌ها اجازه می‌داد بنزین «ذخیره شده اضطراری» را برای کاهش کمبود استفاده کنند. جوزف بلوت مدیرعامل شرکت خط لوله «کولانایِل» تصمیم گرفت باج ۴.۴ میلیون دلاری را بپردازد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری تروریست ایالات متحده حمله سایبری باج افزار مجبور شد خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • فارن پالیسی: بنیامین نتانیاهو از جنگ تغذیه می کند / آیا همه کشتار و قحطی در غزه را فراموش کردند؟/ اسرائیل به ترور بی هزینه مقام های نظامی ایران عادت کرده بود/ اسرائیل بدون هماهنگی با امریکا به ایران حمله نمی کند
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است