Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید پیرو یک رصد جامع، کل زمین‌های کشور را مشخص کنیم و اطلاعات آن را در سامانه‌ای جامع بارگزاری کنیم لذا تا زمانی که این موضوع بر پایه سلیقه افراد بنا گذاشته شود، نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم و مراقبتی نسبت به تغییر کاربری اراضی داشته باشیم. مصطفی طاهری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات نسبت به تغییر کاربری اراضی و اصلاح این فرآیند در کشور گفت: ما هیچ راهی جز این نداریم که به سمت ایجاد سامانه‌ها در این بخش حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تا زمانی که سلیقه‌ای در این بخش عمل کنیم به نتایج مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد، بیان داشت: اگر سلیقه‌ای عمل کنیم همه قوانین در این بخش، همچنین موضوع کاداستر روی زمین خواهد ماند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید قوانینی، چون کاداستر در کشور اجرایی شود، تصریح کرد: شفافیت لازمه این اقدام است لذا تا زمانی که شفافیت مدنظر نباشد شاید فردی بیاید و بگوید زمینش درجه ۴ است و برای اثباتش کارشناس بخواهد لذا اگر این فرآیند رخ دهد، نشان از این دارد که ما راه را درست طی نکردیم.

وی تاکید کرد: ما باید پیرو یک رصد جامع، کل زمین‌های کشور را مشخص کنیم و اطلاعات آن را در سامانه‌ای جامع بارگزاری کنیم لذا تا زمانی که این موضوع بر پایه سلیقه افراد بنا گذاشته شود، نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم و مراقبتی نسبت به تغییر کاربری اراضی داشته باشیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: تنها راه حل مراقبت از تغییر کاربری اراضی رفتن به سمت ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و اجرای صحیح طرح کاداستر است.   بیشتر بخوانید: ضرورت توسعه روستایی و نقش آن در توسعه ملی/روستا‌ها نقشی قابل توجهی در تامین امنیت غذایی و تولید ایفا می‌کنند

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم تغییر کاربری اراضی تا زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران