Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:30:39 GMT

۲۵ سال دیگر جمعیت استان اصفهان سالمند خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۸۲۴۷

۲۵ سال دیگر جمعیت استان اصفهان سالمند خواهد شد

به گزارش ایرنا، حسین غفرانی کجانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: افق سالمندی و پیری جمعیت که باید در سال ۱۴۰۴ آغاز می‌شد هم اکنون در شهرستان اردستان، بوئین و میاندشت و خوانسار آغاز شده است.

وی افزود :  ۲۰ درصد جمعیت استان نابارور هستند و این درحالی است که ناباروری در چهار مرحله و تنها با هزینه های سرسام آور قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفرانی کجانی افزود: نرخ ناخالص ولادت در شهر اصفهان ۱۱ در هزار نفر و در سیستان و بلوچستان ۲۹ در هزار بوده است و این یک تهدید برای اصفهان است.

وی بیان کرد: هم اکنون کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس نرخ ولادت بالایی نسبت به کشور دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: سیاست‌های غلط بازدارنده جمعیت موجب سقوط جمعیت در دهه هفتاد و آغاز نگرانی‌ها در زمینه جمعیتی شد.

وی تصریح کرد: در هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۹۵ نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان به ۰.۹۷ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان اصفهان  را مردان و ۴۹ درصد را بانوان تشکیل می‌دهد، افزود: ۱۲ درصد از جمعیت استان در روستاها و ۸۸ درصد مابقی در شهرها زندگی می‌کنند که این موضوع نیز یکی از نگرانی‌های موجود است.

غفرانی خاطرنشان کرد: عمده نگرانی مردم استان اصفهان در نظرسنجی‌های ثبت احوال همواره مسائل اقتصادی بوده است.

وی به تصویب و ابلاغ طرح فرزندآوری و حمایت از خانواده با تلاش مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره و عنوان کرد: دستگاه های اجرایی مربوطه باید به وظایف قانونی خود در قبال اجرایی شدن این قانون به صورت جدی عمل کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اظهارداشت: ۲۲ مانع برای فرزندآوری و تشکیل خانواده شناسایی و بسته های تشویقی اقتصادی خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بی توجهی دولت‌های گذشته در امر تشویق به فرزندآوری تاکید کرد: بین پنج تا هشت سال برای جبران بخشی از فرصت‌های سوخته در زمینه پویایی جمعیت زمان داریم.

غفرانی گفت: دو سوم جمعیت استان جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و یک سوم جمعیت زیر ۱۵ سال و بالای ۶۴ سال هستند.

افزایش جمعیت سالمند در استان اصفهان نگران کننده است

وی افزود: از سال ۱۳۶۵ تاکنون جمعیت زیر ۱۵ سال تا ۵۰ درصد کاهش و جمعیت بالای ۶۴ سال بیش از ۲ برابر شده است.

غفرانی کجانی درباره کارت ملی هوشمند نیز گفت: در سال‌های اخیر با موانعی در راه تولید کارت ملی مواجه بودیم که هنوز رفع نشده است اما امیدواریم دولت سیزدهم در این زمینه ثبت احوال را یاری کند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸ درصد از مردم استان اصفهان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند بیان کرد: از چهار میلیون و ۱۷۰ هزار نفر جمعیت هدف؛ چهار میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

وی به وظایف ثبت احوال در امر انتخابات و احراز صلاحیت کاندیداها اشاره کرد و گفت: صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی و خارجی نیز یکی از معضلات استان در سال‌های گذشته بود ولی پس از تصویب طرح در مجلس و از سال گذشته تاکنون با صدور تابعیت، ۱۲۰۰ شناسنامه برای این افراد شناسنامه صادر می‌شود.

غفرانی افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسهیل امور ثبت احوال و کاهش مراجعات به صورت هدفمند، فعالیت‌های این اداره کل به ۸۱ دفتر  پیشخوان برون‌سپاری و به ادارات تابعه تفویض اختیار شده است.

وی به حضور در چادر عشایر پشت کوه در سال ۹۸ و راه اندازی سامانه سیار کارت ملی هوشمند و کاهش طی مسافت ۱۲۰ کیلومتری توسط عشایر برای دریافت کارت ملی اشاره کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان خاطرنشان کرد: در منطقه حصه نیز ۱۳۰ نفر از افراد بی‌هویت و بدسرپرست شناسایی و در زندان اصفهان نیز مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند برای زندانیان انجام شد.

سوم دی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز ثبت احوال نام گذاری شد؛ در این روز  در سال  ۱۲۹۷ اولین شناسنامه ایرانی صادر شد. شناسنامه ای که صاحب آن دختری به نام فاطمه بود و صاحب شماره شناسنامه یک شد تا این روز برای همیشه روز ثبت احوال در ایران نام بگیرد.

برچسب‌ها سالمندی سازمان ثبت احوال كشور اصفهان ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندی سازمان ثبت احوال كشور اصفهان سالمندی سازمان ثبت احوال كشور اصفهان ناباروری کارت ملی هوشمند جمعیت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) زیبایی شهرک اکباتان را از این زاویه ببینید

این شهرک ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ تن جمعیت دارد. اگرچه جمعیت آن در منابعی بیشتر اعلام شده است. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، رحمان گلزار شبستری فارغ‌التحصیل دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. گفته می‌شود این شهرک در برابر زمین‌لرزه تا ۹ ریشتر مقاوم است، اما این ادعا منتقدینی هم دارد، فضای سبز بسیار گسترده، نورگیری کافی سازه، شوتینگ، رایزر‌هایی اختصاصی، پله‌های ویژهٔ فرار از دیگر ویژگی‌های اکباتان است. همچنین ادعا می‌شود که عمر این شهرک نزدیک ۳۰۰ سال برآورد گشته است.

عکسی زیر که عکاس آن سعید قاضی نام دارد، نمای این شهرک از بالا را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • حادثه دیدن ۹۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته / مراجعه ۶۴ هزار نفر به پست‌های ثابت هلال‌احمر
  • نحوه تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز و قدیمی چگونه است؟
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • (تصویر) زیبایی شهرک اکباتان را از این زاویه ببینید
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • تصاویر| پرسه در کامپالا
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • نامگذاری بیش از 32 هزار نفر به نام کریم اهل بیت (ع) در خراسان جنوبی