Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه هشدار داد، برنامه‌ دزهای تقویت کننده واکسن به‌جای پایان دادن به همه‌گیری کووید۱۹، در نتیجه توزیع نابرابر واکسن‌ها بین کشورهای ثروتمند و فقیر،  پاندمی کووید ۱۹ را احتمالاً طولانی‌تر می‌کند.

وی در یک نشست خبری تاکید کرد:«برنامه‌های گسترده و غیرهدفمند تزریق دز تقویتی واکسن در کشورهای ثروتمند به احتمال فروان به جای پایان دادن به همه‌گیری، آن را طولانی‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اختصاص واکسن‌های بیشتر به جمعیت کشورهایی که قبلا واکسینه شده‌اند سایر کشورها از واکسیناسیون محروم شده و در نتیجه ویروس فرصت انتقال و جهش‌های بیشتری پیدا می‌کند».

WHO قبلاً از کشورها خواسته بود تا به هدف واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت خود تا پایان سال برسند، اما فقط نیمی از کشورهای عضو  توانسته‌اند این برنامه را اجرا کنند و شکست در عملیاتی کردن این هدف عمدتاً نتیجه نابرابری جهانی در توزیع واکسن بوده است. 

به توصیه کارشناسان، برنامه تزریق دز تقویت کننده واکسن باید مبتنی بر شواهد پیش رود تا گروه‌های جمعیتی که بیش از هر گروه دیگری در خطر هستند، دز سوم را دریافت کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت

ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در ادامه برنامه‌های هفته سلامت ویزیت و توزیع داروی رایگان باهمت همکاران مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران در مناطق روستایی کهنانی از نقاط تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت کنت انجام شد.
 
وی افزود: در راستای اجرای این برنامه باهدف ارائه خدمت به مردم که دسترسی کمتری به مراکز بهداشت و درمانی دارند اجرا می‌شود که تعداد ۴۰ نفر ویزیت و بین بیماران دارو رایگان توزیع شد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران ادامه داد: همچنین در ادامه برنامه ویزیت رایگان باتوجه‌به اهمیت و شیوع بیماری‌های غیرواگیر همکاران حوزه بهداشت به غربالگری دیابت و بررسی فشارخون پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • ژنرال سابق صهیونیست از نتانیاهو خواست پایان جنگ را اعلام کند