Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و تولید واکسن کرونا اعلام کرد که بستر برای ساخت واکسن‌های جدید در کشور فراهم است و طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت  و کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ به خبرنگاران گفت: امروز گروه دارویی برکت آخرین فناوری روز دنیا را در زمینه تولید دارو و واکسن در کشور از جمله شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ فراهم کرده که اقدامی بی بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جوانان دانشمند کشورمان امکاناتی در مجموعه برکت ایجاد کرده اند که موجب قوت قلب برای مردم است زیرا ما در شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و تامین این امکانات موجب شده تا ما بتوانیم برای هر شرایطی خودکفا باشیم .

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این نکته که اکنون ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود، گفت : سه درصد داروها  مربوط به بیماری های خاص بوده و وارداتی است .

عین اللهی افزود: تلاش ها بر این است تا توسعه تجهیزات از جمله کارهای زیربنایی برکت ، زمینه برای تامین ۱۰۰ درصدی داروها در داخل انجام شود.

وی با کم نظیر توصیف کردن مجموعه امکات و مراکز تولید دارو شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت : این مجموعه با جذب شرکت های جدید در تلاش برای تامین داروهای مورد نیاز کشور است.

۸۷ درصد جمعیت کشور حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ، گفت : در این مدت ۸۷ درصد جمعیت هدف حداقل یک دز واکسن و ۷۶ درصد ۲ دز واکسن دریافت کرده اند ضمن آنکه نوبت سوم واکسیناسیون نیز در حال انجام است.

عین اللهی اظهار داشت: امروزه این امکانات در کشور فراهم شده که هر سویه جدید کرونا در جهان شیوع پیدا کند ، زمینه برای ساخت واکسن آن در ایران داریم .

وی با بیان اینکه عدم توزیع مساوی واکسن سبب شیوع سویه جدید کرونا «اومیکرون » در جهان شده است ، گفت : این ویروس از سرعت بالای انتشار برخوردار است .

مردم پروتکل ها را جدی بگیرند

وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر انجام واکسیناسیون در کشور توسط مردم گفت : انتظار می رود مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مانع گسترش «اومیکرون » در کشور شوند.

وی تاکید کرد که انجام دز سوم واکسن کرونا ۷۰ تا ۸۰ درصد از ابتلا به اومیکرون جلوگیری می کند.

وزیربهداشت و درمان در سفر یک روزه خود به استان البرز از بخش های مختلف شهرک دارویی برکت ساوجبلاغ بازدید کرد.

این شهرک دارای ۵۷ شرکت داروسازی فعال است .

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهرام عین اللهی واکسن کرونا واکسن برکت شهرک دارویی برکت وزیر بهداشت واکسن کرونا دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

ایسنا در خبری نوشت: دکتر امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به تازگی تیم فراهم‌آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری های خاص که به آن فناوری برتر گفته می شود، اعضا با موفقیت به اهدا می رسد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در پایان از زحمات تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و همکاران پرتلاش اداره پیوند و فراهم آوری اعضا و نسوج وزارت بهداشت قدردانی کرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899086

دیگر خبرها

  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد