Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، باران که می‌آید همه اقشار از کشاورز تا مردم عادی خوشحال و شادمان می‌شوند.

بارش باران در استانی کویری مانند خراسان جنوبی امید کشاورزان و مردم است، اما بیش از ۲۰ سال است که آسمان با کویر قهر کرده است و باران چندانی فرو نمی‌ریزد.

مردم خراسان جنوبی در بهار امسال شاهد بارش کمی بودند و برای همین، چشم به پاییز دوختند، اما بارش‌های پاییزی هم امیدی تزریق نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاییز هم امید نداد

یکی از کشاورزان سربیشه‌ای گفت: قنات‌ها و چشمه‌ها و رود‌ها در اثر بارندگی پر آب می‌شوند، ولی به خاطر نبود باران، همگی خشک شده اند.

او گفت: در پاییز تنها در یک مرتبه آن هم در آبان ماه باران بارید و دیگر بارانی نداشتیم و این امر تشنگی زمین‌های کشاورزی را بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید

آب‌های بی مقصد، سیل های پردردسر

یکی از شهروندان طبسی نیز گفت: طبس شهری گرمسیری است که آب و باران نیاز اصلی آن است، اما با کمبود بارش در این شهرستان، بسیاری از چشمه‌ها و چاه‌ها خشک شده اند و سد نهرین هم دیگر آبی ندارد.

او گفت: همچنان منتظر هستیم تا ببینیم در زمستان بارانی خواهد بارید یا خیر؛ امیدواریم خداوند متعال در زمستان پیش رو امید را به همراه باران به ما هدیه کند.

کاهش ۶۶‌درصدی بارش‌های پاییزی در خراسان‌جنوبی

نخعی رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پاییز امسال در استان ۹.۸ میلی‌متر باران بارید که در مقایسه با پاییز پارسال که ۲۹ میلی‌متر بارش ثبت شده است، ۶۶ درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم.

او گفت: ۱۸.۱ میانگین بارش بلند مدت در پاییز در استان است و بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نخعی گفت: بارش یک سال آبی در استان ۱۱۳.۱۴ میلی‌متر است که بارش‌های پاییز امسال ۸.۷ درصد آن را تأمین کرده‌است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: بیشترین بارش فصل پاییز از بیرجند با میانگین ۱۴.۶ میلیمتر گزارش‌شده که از میانگین بلندمدت در این شهرستان ۱۳.۲ میلی‌متر و از پاییز پارسال ۴.۸ کمتر است.

او گفت: کمترین بارش هم با ۲ میلیمتر در نهبندان ثبت شد که ۱۱ میلمیتر کمتر از میانگین بلندمدت و ۳۱.۴ میلیمتر کمتر از پاییز پارسال است.

نخعی گفت: بارش‌های نرمال و بیشتر از نرمال در فصل زمستان را خواهیم داشت و میانگین بارش باران در زمستان ۶۷.۲ میلیمتر است و از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن در اکثر نقاط استان بارش ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و در سربیشه و نهبندان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: از ۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند هم بارش‌ها در استان نرمال خواهد بود و از ۱۰ اسفند تا ۱۲ فروردین بارش‌ها در اکثر نقاط استان نرمال و در سربیشه و درمیان ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شوداست.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کمبود بارش زمین های کشاورزی بیشتر از نرمال خراسان جنوبی پیش بینی میلی متر بارش ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بر اساس اعلام هواشناسی استان، همچنین امروز احتمال رعدوبرق، در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر بارش برف و از شب در غرب استان با کاهش ناپایداری هوا پیش بینی می‏ شود

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه آسمان در نیمه شرقی ابری بویژه در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده، بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در نیمه غربی صاف تا نیمه ابری همراه خواهد بود

همچنین آسمان استان از پنج شنبه تا یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران