Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته پس از وقفه‌ای یکساله، مجددا برگزار شد که این نمایشگاه‌ به جز درآمدزایی برای برگزارکننده آن هیچ خاصیت دیگری نداشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته هر سال همزمان با فرا رسیدن هفته حمل‌ونقل با محوریت وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا این نمایشگاه برگزار نشد، اما نمایشگاه پنجم یکشنبه گذشته در مصلی تهران افتتاح شد.

در نمایشگاه امسال زیرمجموعه‌های وزارت راه از جمله شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواشناسی، سازمان بنادر و دریانوردی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و... حضور داشتند. درباره برگزاری این نمایشگاه ذکر چند نکته ضروری است؛

1- روال برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور این است که متقاضیان بایستی پس از طی یک پروسه مشخص از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مجوز دریافت کنند. برای این کار باید یک طرحی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است، ارائه و مورد بررسی قرار گیرد، در نهایت چنانچه مورد تایید شرکت نمایشگاه‌ها قرار گیرد مجوز آن صادر می‌شود. در رابطه با نمایشگاه اخیر حمل‌ونقل و صنایع وابسته باید به این نکته اشاره شود که این نمایشگاه بدون مجوزهای لازم از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

2- یکی از نقدهایی که به برگزاری نمایشگاه‌های حمل‌ونقل با محوریت وزارت راه و شهرسازی وارد می‌شود، اجبار زیرمجموعه های این وزارتخانه برای حضور است.(مستدات موجود است). در واقع زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی چاره‌ای جز حضور در این نمایشگاه‌ها و صرف هزینه‌های هنگفت از بیت‌المال ندارند.

3-یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته به طور متوسط برای غرفه‌سازی حدود 250 میلیون تومان هزینه می‌کنند. این مبلغ جدا از اجاره غرفه است که هر مترمربع آن حدود یک میلیون تومان است. به‌عنوان مثال یک غرفه 150 متری برای سه روز برگزاری نمایشگاه حداقل 400 میلیون تومان باید هزینه پرداخت کند. بنابر اطلاعات ارائه شده از سوی برگزارکننده، 223 شرکت داخلی در نمایشگاه حضور داشته‌اند. اگر میانگین هزینه هر شرکت را 50 میلیون تومان در نظر بگیریم با یک حساب سرانگشتی حدود 12 میلیارد تومان نصیب برگزارکننده نمایشگاه شده است. البته همانگونه که اشاره شد با توجه به فضای 16 هزار مترمربعی نمایشگاه، درآمد برگزار کننده چندین برابر این 12 میلیارد تومان بوده که بخش ناچیزی از آنرا احتمال به مصلی تهران بابت اجاره پرداخت خواهد کرد.

4-یکی دیگر از حواشی نمایشگاه حمل‌ونقل، برگزاری نشست‌های صبح و بعدازظهر معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است. نشست‌هایی که محوریت آن ارائه گزارش عملکرد زیرمجموعه‌های وزارتخانه با جزئیات فراوان بود تا پاسخگویی به دغدغه‌های افکار عمومی.  این در حالی است که یکی از اهداف پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته معرفی فناوری، تولیدات و نوآوری‌های صنعت حمل‌ونقل اعلام شده بود.

5- با توجه به نوع دیدگاه برگزارکننده نمایشگاه حمل‌ونقل، هیچکدام از اهداف 12 گانه اعلام شده در این نمایشگاه محقق نشد. اما این نمایشگاه با وجود تمام نقطه‌ ضعف‌هایی که داشت یک وجه مثبت آنهم در آستانه طولانی‌ترین شب سال داشت و شرکت‌کنندگان با برگزاری مراسم "دورهمی" در غرفه‌ها به استقبال شب یلدا رفتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه وزارت راه حمل ونقل و صنایع وابسته زیرمجموعه های وزارت وزارت راه و شهرسازی نمایشگاه حمل ونقل میلیون تومان نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در تاریخ یازدهم و دوازدهم اردیبهشت خبر داد.

حسین حق‌شناس در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری رویداد ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اظهار کرد: همزمان با برگزاری رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان فرصتی برای ارائه طرح‌ها و محصولات فناورانه گذاشته شده است تا افراد و شرکت‌هایی که نتوانستند در نمایشگاه غرفه داشته باشند علاوه بر غرفه داران بتوانند با ارائه محصولات و طرح‌های خود در حضور داوران، مدیران شهری و متخصصان مربوطه، طرح خود را به چالش کشیده و مطرح کنند.

وی با بیان اینکه این رویداد در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: مهلت ثبت نام تا هشتم اردیبهشت از طریق سایت http://goingevent.com/panel/ فراهم است، مخاطبان باید رزومه و فایل معرفی محصول یا طرح فناور به همراه فرم مربوطه را از طریق لینک ارسال کنند، سپس ارزیابی اولیه در تاریخ نهم اردیبهشت انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از انجام داوری هر مجموعه‌ای که طرح مناسبی داشته باشد، در حضور مدیران شهری فرصت دارد تا طرح خود را ارائه دهد، تصریح کرد: ارائه طرح یا محصول به‌صورت حضوری در محل دانشگاه صنعتی اصفهان و در حاشیه نمایشگاه انجام می‌شود و به طرح برتر جایزه یک میلیارد ریالی تقدیم خواهد شد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: این رویداد با همکاری و تأمین مالی شرکت توسعه صنایع شهر فرین وابسته به بانک شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 747265

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • آغاز ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ
  • ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ آغاز شد
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد
  • آغاز پیش‌ثبت‌نام الکامپ بیست و هفتم از ۳ اردیبهشت
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال