Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به تازگی در ویدئویی که در صفحات مجازی منتشر کرده، درحالی که بسته غذای کباب بناب آذربایجان را در حضور مهمانانش باز می‌کند می‌گوید: «کباب بناب می‌تواند دنیا را بگیرد بهتر از مک دونالد است. این کباب به ثبت ملی هم رسیده اما برندسازی برای آن انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این کباب با همین طعم و قیمت و شکل در همه جای ایران پیدا شود می‌توان روی برندسازی آن کار کرد.

وی می گوید: با آقای باقری نماینده بناب و کریم زاده از دست اندرکاران آن صحبت کردیم. باید قیمت و نحوه ارائه آن استاندارد باشد. چون ظرفیت جهانی شدن را دارد.»

در تیر ماه سال ۹۴ در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس قرعه به نام کباب «بناب» از آذربایجان شرقی افتاد و مهارت پخت این کباب در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی کباب بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: ضدانقلاب از جمعیت تخت جمشید عصبانی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه - ۸ فروردین - در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار بازدید از موزه ها از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون این تعداد را بیش از ۳ میلیون بازدید ذکر کرد و اظهار داشت: فارس با ۷۴۰ هزار نفر بالاترین تعداد بازدید از موزه ها را به خود اختصاص داده و اصفهان و تهران در ردیف های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگی هستند و توجه زیادی به اماکن باستانی دارند و به هر کجا سفر می کنند، حتما از مراکز فرهنگی بازدید می کنند، ادامه داد: تحویل سال نو در حافظیه مانور فرهنگی خیلی خوبی بود و بازدید ۳۰ هزار نفر از حافظیه بدون اینکه به فضای سبز آسیبی وارد شود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: من تعقیب می کردم و مواضع رسانه های ضد انقلاب را و می دیدم از اینکه وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می کنند و کوچکترین حاشیه ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه های ضد انقلاب شده است و آنها پیش داوری کرده بودند مبنی بر اینکه با بازدید جمعیت زیاد از تخت جمشید، این اثر تاریخی آسیب می بیند که البته این حرف خنده داری است.
 
ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدیدهای فرهنگی، زیارت مذهبی هم داریم که نشان می دهد این دو مکمل همدیگر هستند.
 
حافظیه، تخت جمشید و سعدیه مقام اول تا سوم را دارند؛ سعدآباد ۲۶ موزه دارد و اکثرا موزه های فرهنگی است.
 
وی درباره قطع نهال در منطقه گردشگری نور هم توضیح داد: این موضوع هیچ ارتباطی به وزارت گردشگری ندارد این اتفاقی که افتاده و دادستان مازندران ورود کرده مشخص شد که ممکن است ناهماهنگی بین چند دستگاه باشد که قوه قضائیه آن را بررسی می کند.
 
ضرغامی یادآورشد: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است و مدیران ما در کنار میرات فرهنگی موظف به حفظ محیط زیست هستند و در مراکز فرهنگی درختکاری انجام می شود و من شخصا طرفدار شعر سهراب هستم که می گوید جای مردان سیاست درخت بکاریم که البته منظورش ما نیستیم ما مردان خدمتیم.
 
وی درباره بازدید رئیس جمهور از ستاد سفرهای نوروزی نیز گفت: این اتفاق بی نظیر بود چراکه یکی از بهترین مصادیق هم افزایی دولت، ستاد سفرهای نوروزی است که ۲۷ دستگاه در آن حضور دارد.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: آمار تلفات و سوانح جاده ای با وجود اینکه نسبت به گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است اما با این حال رقم بالایی است و هر یک نفر تلفات جاده ای هم غیر قابل قبول است که امروز رئیس جمهور در جلسه دولت برای کاهش این آمار به همه دستگاه های مرتبط تذکر داد.
 
ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه ها و مراکز فرهنگی تاریخی نیز اظهار داشت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است حتی با چین هم که ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می شود، مقایسه نمی کنیم در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه ها در ایران پایین ترین رقم ورودی موزه ها در دنیا به شمار می رود و این رقم منطقی است و بلیت سینما هم ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.
 
ضرغامی با بیان اینکه بعد از تعطیلات رقم دقیق گردشگر خارجی را اعلام می کنم به این موضوع هم اشاره کرد که در خصوص لغو یک طرفه روادید با ۳۲ کشور هم مصوبه قبلی دولت به قوت خود باقی است.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: ضدانقلاب از جمعیت تخت جمشید عصبانی شد
  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • فارس در صدر پر بازدید‌های موزه‌های کشور
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد