Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: به دلیل بازی هفته گذشته با تراکتور، بازیکنان ما امروز خسته بودند.

به گزارش طرفداری، محمد ربیعی در نشست خبری پس از شکست ۲ بر یک خانگی تیمش مقابل نساجی گفت:

در نیمه اول خوب بازی نکردیم و این به خاطر فشار بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای مقابل تراکتور در جام حذفی بود. مصدومیت‌ها و محدودیت استفاده از نفرات باعث شد نیمه اول خوب نباشیم و خستگی بازیکنان مشخص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلاً اعلام کرده بودیم فاصله کمی از بازی در تبریز تا این بازی داشتیم و تیم حریف یک روز بیشتر از ما استراحت کرده بود. این گِله‌ را هفته پیش نیز از سازمان لیگ انجام داده بودم، اما باید بالاخره با این مسائل کنار بیایم.

وی تصریح کرد:

نیمه دوم اما تیم برتر زمین بودیم و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و به گل رسیدیم. بعد از گل نیز موقعیت داشتیم، اما در جایی که باید کامبک می‌زدیم، ورق بازی برگشت. سعی می‌کنم خیلی محترمانه از حق تیمم دفاع کنم. رفسنجان یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری است و با سه سال مشقت این مجموعه به اینجا رسیده است. در تمام این سه سال که هدایت تیم را برعهده داشتم، سعی کردم نهایت احترام و شخصیت را برای بچه‌ها ایجاد کنم.

سرمربی تیم صنعت مس رفسنجان خاطرنشان کرد:

در هفته‌های گذشته مورد هجوم قرار گرفتیم. چهار پنالتی برای ما گرفته شد و تمام کارشناسان بر این پنالتی‌ها تاکید کردند، اما هجمه‌ای سر این پنالتی‌ها ایجاد کردند. در فصل گذشته نیز ۳۱ هفته برای تیم پنالتی گرفته نشد و الان نیز پنالتی کاملاً درست روی مجید علیاری به دلیل بی‌احتیاطی مدافع نساجی اتفاق افتاد، اما هجمه‌ و فشاری که می‌آید گرفته نشد. در طرف مقابل پنالتی برای نساجی گرفته می‌شود که اصلاً پنالتی نیست و ورق بازی برگشت.

ربیعی خاطرنشان کرد:

اشتباه داوری می‌تواند وجود داشته باشد، اما این حق را باید به ما بدهید که ذهنیت ایجاد شود. اگر ۲۰ پنالتی سالم دیگر برای تیمی اتفاق بیفتد باید گرفته شود و عدالت باید در داوری اجرا شود، اما آیا واقعاً پنالتی نساجی درست بود؟ واقعاً ناراحت هستم و اگر این پنالتی نباشد، این حق را به مجموعه خودمان می‌دهم که بدانیم این پنالتی به خاطر هجمه نادرستی است که به وجود آمده بود و این را می‌دانستیم، اما اطمینان داشتیم تیم داوری تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

وی افزود:

به نظر تیم داوری تحت تاثیر قرار گرفته بود. داوری با نهایت احترام در قواره این بازی نبود و بسیار بد و با بی‌احترامی با من صحبت می‌کرد که اصلاً این نیز ایرادی ندارد. در نهایت نیز از کنار زمین اخراج شدم که هیچ ایرادی ندارد، اما مگر من چه چیزی گفتم؟ گفتم شما فقط ۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کردید، اما فقط ۱۰ تعویض انجام شد و بیش از ۳ دقیقه در زمان پنالتی ما بازی خوابید. در زمان پنالتی تیم حریف نیز یک یا دو دقیقه بازی خوابید و حداقل ۷ دقیقه وقت اضافه داشت.

سرمربی تیم مس رفسنجان ادامه داد:

خواهش می‌کنم وقت‌های تلف شده را محاسبه کنید. این را من گفتم و در حالی که هنور به من نرسیده است کارت قرمز را در آورد و اخراجم کرد که این نیز ایرادی ندارد. باز هم به ناصر جنگی، داور بازی احترام می‌گذارم و اگر الان نیز نقدی ایشان کردم عذرخواهی می‌کنم. در این ۱۵ سال یاد گرفتم اول احترام مخاطبم و بعد احترام مجموعه‌ای که در آن کار کردم را نگه دارم. از نظر من داوری اصلاً خوب نبود و امروز با نهایت احترام این باخت را نمی‌پذیرم.

ربیعی گفت:

به ما تاکید کردند در خصوص داوری صحبت نکنیم، اما دوستان محترم کمیته انضباطی که خدا را شکر یک بار پایم به این کمیته باز نشده؛ اگر امروز در خصوص داوری صحبت نکنم جواب این هوادار و مجموعه را چگونه باید بدهم؟ واقعاً در حق ما اجحاف شد و بعد سر صحبت در خصوص وقت تلف شده از بازی اخراج شدم. اتفاقی که در یک بازی مهم باعث شد تیم من از سرمربی محروم باشد.

وی در خصوص بهتر بازی کردن مس رفسنجان در نیمه دوم گفت:

بازی در سرچشمه بیشتر به ضر ما است تا تیم حریف و قبلاً نیز این را گفتم. وقتی به سرچشمه می‌آیم به دلیل تفاوت ارتفاع و شرایط زندگانی اینجا دچار مشکل می‌شوم. شما ببینید تیم ما چقدر در بیرون از خانه بهتر بازی می‌کنند. در نیمه دوم بچه‌ها خیلی خوب بودند و این با همت و تلاش بچه‌ها بود. از طرفی یادمان باشد در نیمه دوم خیلی فشرده و درست‌تر بازی کردیم و به درستی به گل رسیدیم و بعد از گل نیز مجید علیاری یک تک به تک را بیرون زد و بعد از آن در اولین حمله حریف بدون هیچ برخوردی داور پنالتی گرفت. بازی نزدیک بود و ادب حکم می‌کند در خصوص کادرفنی تیم‌های مقابل حرف نزنم، اما این بار واقعا حق تیم مس ضایع شد. بازی‌های زیادی را باختم و همیشه به تیم مقابل تبریک گفتم و باخت را گردن گرفتم، اما این باخت واقعاً حق ما نبود.

سرمربی صنعت مس رفسنجان در خصوص انتخاب داوری بازی از شهر تبریز بعد از دو پیروزی مس مقابل تیم تراکتور گفت:

انشاالله نظارت کمیته داوران در خصوص انتخاب داوران بیشتر باشد و من حرفم در این خصوص را زدم و خیلی سعی کردم محترمانه بگویم که کوچکترین چیزی در حرف‌هایم نباشد.

ربیعی خاطر نشان کرد:

می‌گویند این تیم متمول است، اما ما متمول نیستیم. همه تیم‌های لیگ هزینه خود را اعلام کنند و ما نیز اعلام می‌کنیم. اگر تیمی نظم دارد دلیل بر متمول بودن نیست. یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری ظرف سه سال این شده و این مسئله می‌تواند گزنده باشد و خیلی‌ها را آزار بدهد. اگر مسئولان از تیم مراقبت نکند تیم دچار مشکل خواهد شد. روند کاری من و کیفیت و رشد تیم مشخص است و در خصوص مسائل کلان من پاسخگوی خوبی نیستم.

وی در خصوص حواشی اردوی خارج از کشور این تیم و شایعه قرارداد ۱۰ میلیاردی‌اش گفت: 

اردوی ما برای چهار ماه پیش است و همه تیم ها نیز اردو رفتند. رقم قرارداد من نیز این نیست و شما مدیون شدید که این حرف را زدید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مس رفسنجان نیمه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوت سرنوشت

  وای که اگر در این شش هفته منتهی به لیگ، داوری بد سوت بزند، تصمیم اشتباه بگیرد‌ یا پنالتی نادرستی را بگیرد، آنگاه ممکن است معادلات همگی تغییر کند؛ جای قهرمان عوض شود‌ یا این‌که یک تیم سهمیه از دست بدهد. داوران سوت به دست این هفته‌ها روی تیغ راه می‌روند. با توجه به سبقه مشکلات و اشتباهات داوری پیش‌بینی می‌شود مسأله داوری چالش‌برانگیزترین موضوع هفته‌های پایانی لیگ باشد. 
   
خطر لیست سیاه
کار داوران سخت‌تر از هر زمانی است. استقلال و پرسپولیس فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند. در آن سو سپاهان و تراکتور هم برای رتبه سوم جدول می‌جنگند. ملوان هم با شانس زیاد در گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. یک سوت اشتباه ممکن است زمین و زمان را به هم بریزد و زحمات یک فصل تیم‌ و تیم‌ها را هدر دهد. وای به حال داوری که در این شش هفته پایانی، سوت اشتباه بزند آن‌گاه دیگر در امان نخواهد بود و از زمین و آسمان برایش انتقاد و هجو می‌بارد. ممکن است چنین داوری حتی از سوی فدراسیون هم وارد لیست سیاه شود. به اندازه تیم‌های مدعی حالا داوران هم کار بسیار سختی دارند. 
   
تغییر سرنوشت
کارناوال اشتباهات داوری کمرشکن بود. از فصل‌های گذشته که بگذریم همین فصل هم مملو از اشتباهات قاضیان سوت به دست بود. از اعلام پنالتی‌هایی که کاملا اشتباه بود و نگرفتن پنالتی‌هایی که صددر‌صد پنالتی بودند، از کارت‌هایی که به اشتباه داده شد و کارت‌هایی که به اشتباه داده نشد. تکرار هر یک از این موارد در روزهای پایانی لیگ به شدت ویران‌کننده است. داوران انگار روی زمین پر از مین راه می‌روند. یک قدم کج، همه چیز را روی هوا می‌برد؛ یک سوت اشتباه سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، گریه را تبدیل به لبخند و لبخند را تبدیل به گریه می‌کند. بدتر از همه، این سوت‌های اشتباه ممکن است سایه یک تیم را از روی جام بردارد و نقش تیم دیگری را روی آن بیندازد که هیچ چیز بدتر از این نیست. 
   
انتخاب نهایی
کمیته داوران فدراسیون فوتبال از همین الان برای انتخاب داوران هفته‌های پایانی دست به کار شده است و البته که کار بسیار سختی دارد. با توجه به دیدارهای استقلال و پرسپولیس به نظر می‌رسد کار سرخ‌ها در هفته‌های منتهی به اتمام لیگ بسیار سخت‌تر است و شاید انتخاب داور برای بازی‌های این تیم با حساسیت بیشتری دنبال شود. به هر حال با توجه به تجربه‌ای که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بابت اشتباهات سهوی داوران از سر گذرانده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که هفته‌های نگران‌کننده‌ای در انتظار است. یعنی می‌شود یک لیگ تمام شود و هفته‌های پایانی آن عاری از هرگونه اشتباه داوری باشد؟

دیگر خبرها

  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد
  • سوت سرنوشت
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • بهترین‌های هفته ۲۴؛ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد