Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@06:59:11 GMT

گل سپاهان به اشتباه مردود شد؟ (کارشناسی)

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۷۴۷۴

گل سپاهان به اشتباه مردود شد؟ (کارشناسی)

سه صحنه جنجالی در بازی پرسپولیس و سپاهان، بازیهای این هفته لیگ برتر را تحت تاثیر خود قرار دادند.

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که تمام بازی‌های لیگ برتر به فاصله چند ساعت برگزار شدند، دیدار پرسپولیس و سپاهان با جنجال تاثیرگذار داوری همراه بود؛ یکی گل دقیقه 59 سپاهان که از سوی داور مردود اعلام شد و دیگری یک صحنه پنالتی پرسپولیس و صحنه مشکوک به پنالتی روی مهدی ترابی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گل سپاهان که در دقیقه 59 توسط فرشاد احمدزاده زده شد، در حالی مردود شد که در نهایت سپاهان بازی را واگذار کرد. اگر داور این گل را در لحظه 1-1 مردود نمی‌کرد، چه بسا سپاهانی‌ها موفق می‌شدند با کسب پیروزی، به صدر جدول برسند.

 

از سوی دیگر هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند که اعلام پنالتی روی مهدی ترابی در آخرین دقایق بازی روی تفاضل گل تیمشان اثر می‌گذاشت و این تیم را به رتبه دوم نزدیک تر می‌کرد. نکته مهم اینکه اکنون سه اختلاف تفاضل بین پرسپولیس و سپاهان وجود دارد.

 

در همین خصوص کارشناسان داوری اظهار نظر کرده‌اند که آنها را بررسی می‌کنیم.

 

* سپاهان - پیکان (گل فرشاد احمدزاده - دقیقه 59 - داور: علی اصغر مومنی)

 

نوذر رودنیل: گل آفساید بود و تصمیم کمک یک در این صحنه درست بود.

 

حسین عسگری: هر کسی کمک داور این بازی بوده خیلی حواسش جمع بوده است. قانون در آفساید می‌گوید حداقل دو بازیکن مدافع باید نزدیک تر به خط دروازه باشند که در ۹۹ درصد مواقع یک نفر موجود است که دروازه بان است و نفر دوم را آخرین مدافع می‌گویند‌. در این صحنه هنگامی که بازیکن سپاهان ضربه را یا نوک پا می‌زند بازیکن دیگر سپاهان از آن مدافع عقب تر نیست و آفساید را پر کرده ولی دروازه بان جلو آمده و چیزی که قانون می‌گوید وجود ندارد و فقط یک بازیکن نزدیک تر به دروازه است و کمک داور به درستی آفساید اعلام کرده است.

 

حیدر سلیمانی: لحظه ای که دروازه بان تیم پیکان توپ را دفع می‌کند، یک مهاجم نوک داریم و یک مهاجم عقب تر. مهاجم عقبی توپ را مجددا ضربه می‌زند و یک مدافع که باید حساب کنیم دروازه بان تیم است و روی خط دروازه ایستاده و طبیعتا آن آخرین مدافع می‌شود‌. پس مهاجم دوم تیم سپاهان با تاثیرگذاری روی توپ باعث گل می‌شود که در وضعیت آفساید قرار دارد چون کاملا نسبت به آخرین مدافع حریف به خط دروازه نزدیک تر است و کمک داور کاملا درست تشخیص داده است.

 

 

صحنه جنجالی بازی سپاهان و پیکان؛ زمانی که داور این گل را آفساید گرفت تا سپاهان از رسیدن به گل پیروزی ناکام بماند.

 

* پرسپولیس - ذوب آهن (پنالتی روی آل کثیر - دقیقه 86 - داور: سیدمهدی سیدعلی)


نوذر رودنیل: زاویه تلویزیونی که ما دیدیم چند بازیکن آنجا حضور داشتند و نتوانستیم تشخیص بدهیم آیا پای بازیکن را زدند یا نه و مثل اینکه خود داور هم پنالتی را نگرفت و کمک دوم پنالتی را اعلام کرد و من نمی‌توانم تصمیم صحیح درباره این صحنه بگیرم.

 

حیدر سلیمانی: کاملا آقای سیدعلی با تجربه در این صحنه قضاوت کرد. مدافع تیم ذوب آهن تکل می‌زند و در ادامه چون کنترل ندارد پای عیسی آل‌کثیر را از ناحیه مچ مورد ضربه قرار می‌دهد که باعث از بین رفتن کنترل آل کثیر می‌شود و اعلام پنالتی هم کاملا صحیح بوده است.

 

حسین عسگری: پنالتی به درستی اعلام شد. بازیکن با بی احتیاطی تکل می‌رود و توپ به پایش نمی‌خورد و سمت خارجی پای بازیکن پرسپولیس را می‌زند که داور به درستی پنالتی اعلام کرد.

 

 

برخورد عیسی آل کثیر با مهدی قریشی که با سوت داور و نقطه پنالتی همراه شد.

 

* پرسپولیس - ذوب آهن (مشکوک به پنالتی روی ترابی - دقیقه 90+2 - داور: سیدمهدی سیدعلی)

 

نوذر رودنیل: خطا روی ترابی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی درست بود.

 

حیدر سلیمانی: جدال بین مدافع و مهاجم بوده و طبیعتا در جدال بر سر توپ برخوردهایی پیش می‌آید اما برخوردی نبود که داور بتواند اعلام پنالتی کند و ادامه بازی کاملا درست بود‌.

 

 

حسین عسگری: یک تماس بدنی معمول فوتبال بود و خطایی اتفاق نیفتاد و بازیکن ذوب آهن می‌چرخد و پشتش با او تماس دارد که جزو اتفاقات معمول فوتبال است و خطا نیست و ادامه بازی درست بود‌.

 

 

آخرین صحنه جنجالی این هفته، زمانی که ترابی در محوطه جریمه سرنگون شد.

کمیته داوران فولادمبارکه سپاهان پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران فولادمبارکه سپاهان پرسپولیس تهران دروازه بان پنالتی روی نزدیک تر ذوب آهن آل کثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، سزار سوتو گرادو شب سختی در برنابئو پشت سر گذاشت و داوری او بسیار مورد انتقاد باشگاه بارسلونا قرار گرفت. بارسا سخت اعتقاد دارد برخورد کوبارسی و لوکاس پنالتی نبود. توپ یامال از خط گذشته بود و اینکه رودیگر نیز فرمین لوپز را با پنالتی متوقف کرد ولی داور بی‌اعتنا از همه این صحنه‌ها گذشت.

اعتراض بارسا به‌خصوص روی این سه صحنه است و شکست 3-2 برابر رئال را نمی‌پذیرند. روی صحنه مشکوک یامال بارسا اعتراض دارد و دیروز لاپورتا حتی ادعا کرد درخواست تکرار بازی را خواهند داد.

با این اوصاف ولی کمیته داوران فوتبال اسپانیا به سوتو گرادو نمره قبولی داد. مارکا نوشته است که کمیته داوران معتقد است در صحنه توپ یامال حتی یک تصویر وجود ندارد که نشان دهد همه توپ از خط گذشته است. تکل کوبارسی روی لوکاس پنالتی بود و رودیگر نیز مرتکب پنالتی نشد. روی گل اول بارسا نیز کمیته داوران معتقد است کریستنسن روی تونی کروس مرتکب خطا نشده بود.

دیگر خبرها

  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد
  • ‏ مکالمه ‏VAR‏ ال‌کلاسیکو: گل قطعی نیست، ادامه بازی!‏
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • خشم ستاره سابق بارسا: داور سرمان را برید
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!