Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، امروز ۴ دی ۱۴۰۰ قیمت پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۳میلیون تومان  ثابت ماند. پراید SE ۱۵۱ مدل ۹۹ نیز در رنج ۱۷۶ میلیون تومانی روانه بازار شد. 

قیمت پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE  حوالی ۱۶۴میلیون تومان اعلام شد. این خودرو طی هفته گذشته یک میلیون تومان گران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی ۱۷۵ میلیون تومان  قیمت خورده است. 

قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ در رنج ۱۷۲میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به معاملات هفته گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است. پراید صفر ۱۱۱‌ SE مدل ۹۹ حوالی ۱۸۵ میلیون تومان ثابت ماند. این خودرو طی افزایش طی یک هفته اخیر ۵ میلیون تومان گران شده است.

کد خبر 645376 برچسب‌ها خودرو - قیمت بازار خودرو پرايد خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو قیمت بازار خودرو پرايد خودرو میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲

فرارو- پژو ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ به شکل رسمی از خط تولید ایرانخودرو کنار رفت. سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد، پژو ۲۰۶ را بعد ۲۲ سال حضور در ایران به سرنوشتی مشابه سمند و ۴۰۵ دچار کرد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در ماه‌های ابتدایی سال جدید می‌توانیم منتظر همین خبر برای پژو پارس باشیم.

به گزارش فرارو؛ خودروساز‌های داخلی در سالی که پشت‌سر گذاشتیم، مدل‌های زیادی به بازار تزریق نکردند و ماجرای ازسرگیری دوباره واردات خودرو، از بدبینانه‌ترین پیشبینی‌ها هم سرعت کمتری داشت. لابلای خبر‌ها و تصاویر نه‌چندان امیدوارکننده‌ای که از بازار خودرو در سال گذشته باقی مانده، می‌توانیم ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار را به فال نیک بگیریم.

بازگشت خودرو‌های وارداتی

خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۲ یعنی تقریبا بعد پنج سال و دو ماه پا به خیابان‌های کشور گذاشتند. اوایل تیرماه ۹۷ ابلاغیه ممنوعیت واردات هزار و ۳۳۹ قلم کالا از جمله خودرو به دست گمرک رسید و نهایتا شهریور ۱۴۰۲ اولین سری از خودرو‌های وارداتی جدید در قالب مراسمی با حضور وزیر صمت به خریداران تحویل داده شد. توسط چه شرکتی؟ سایپا. یعنی دومین خودروساز بزرگ کشور.

آمار و ارقام رسمی از حجم واردات خودرو که به نقل از گمرک منتشر شده، مشخص می‌کند در کل ۱۲ ماه سال گذشته، همه شرکت‌های وارد‌کننده روی هم ۱۱ هزار و ۲۳۶ محصول را از کمرگ ترخیص کردند. از طرفی طبق اعلام خود مسئولان سامانه یکپارچه در اولین مرحله ثبت‌نام از متقاضیان خودرو‌های وارداتی که اسفند ۱۴۰۱ انجام شده، حدود ۱۲۰ هزار نفر اسم نوشتند.

مورد عجیب پژو پارس

پژو پارس آخرین قربانی سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد است و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، تا چند ماه دیگر خبر توقف تولید آن بعد ۲۵ سال حضور در خط تولید رسمی می‌شود.

توقف تولید پژو پارس به‌خاطر سازگارنبودن پلتفرم قدیمی این محصول با یکسری از استاندارد‌های ابتدایی، یکی از خواسته‌های سازمان ملی استاندارد است و بحث خروج این محصول از خط تولید، تقریبا از نیمه سال ۱۴۰۲ به میان آمد. ضرب‌الاجل سازمان ملی استاندارد به ایرانخودرو اواخر سال ۱۴۰۲ تعیین شد.

تحویل ندادن پژو پارس‌های ثبت‌نامی به متقاضیان سامانه، استارتی برای حاشیه‌های بی‌پایان این محصول قدیمی در سال گذشته شد. ایرانخودرو، سازمان ملی استاندارد را مانعی برای تولید و تحویل مدل‌های ثبت‌نامی معرفی می‌کرد و سازمان ملی استاندارد در پاسخ، به اخطار‌های قبلی که برای ایرانخودرو ارسال کرده بود اشاره می‌کرد. نهایتا بعد جاروجنجال چند هفته‌ای، توافق شد تا زمان تکمیل تعهدات ایرانخودرو به متقاضیان، تولید پژو پارس در سال جدید ادامه داشته باشد.

پیوستن ۲۰۶ به جمع سمند و ۴۰۵

پژو ۲۰۶ در سالی که پشت‌سر گذاشتیم، به شکل رسمی از جمع مدل‌های حاضر در خط تولید ایرانخودرو کنار رفت. محصولی که از اوایل سال ۱۳۸۰ پا به ایران گذاشت و دقیقا بعد ۲۲ سال و خاطر پاس نکردن استاندارد‌های لازم به اکیپ مدل‌هایی مثل پژو ۴۰۵ و سمند ملحق شد که قبلا چنین سرنوشتی داشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ آخرین نسخه از خانواده شش نفره ۲۰۶ در خط تولید ایرانخودرو بود که البته دلتنگی دوستان برای آن باعث شد موتور و داشبور ۲۰۶ به دو تیپ مختلف ۲۰۷ منتقل شود. پژو ۲۰۷ تیپ پنج با موتور TU۵، اما داشبورد ۲۰۶ طراحی شده و از آن طرف به شکل همزمان، یک پژو ۲۰۷ دیگر با موتور ۲۰۶ به خط تولید ایرانخودرو اضافه شد. معروف به پژو ۲۰۷ با موتور TU۳.

پژو ۲۰۶ دو دهه قبل که به ایران آمد، یک خودرو ۱۰، ۱۲ میلیونی بود و الان مدل‌های صفرکیلومتر تیپ ۲ آن را در بازار آزاد حدود ۶۰۰ میلیون می‌فروشند.

اضافه شدن اطلس و تیپ‌های جدید دنا و تارا به بازار

اطلس G جدیدترین محصول خودروساز‌های وارداتی است و اگر تیپ‌های جدید دنا و تارا را حساب نکنیم، به جز اطلس خودرو دیگری در سال ۱۴۰۲ به بازار تزریق نشد.

اطلس نیز با همان شکل‌وشمایل محصولات تولیدی سایپا در سال‌های اخیر طراحی شده و اصلا خیلی‌ها محصول جدید سایپا را فیس‌لیفت کوییک می‌دانند.

اطلس G اواسط ۱۴۰۲ یعنی تقریبا دو سال بعد از تاریخی که مدیران سایپا وعده داده بودند، پیش‌فروش شد و همزمان با آخرین روز‌های سال قبل تحویل خریداران داده شد. خود سایپا قیمت اطلس در کارخانه را تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است. در بازار آزاد، اما قیمت اطلس به ۵۲۵ میلیون می‌رسد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴ که گرانقیمت‌ترین سواری داخلی هم مربوط می‌شود و در سال ۱۴۰۲ به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شده، به‌جز چندتا آپشن، چیزی بیشتر از تارا V۲ نیست و دنا پلاس اتوماتیک آپشنال هم همین نسبت را به دنا پلاس اتوماتیک معمولی دارد.

ثبات نسبی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲

قیمت خودرو در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ با روز‌های ابتدایی سال تفاوت چشمگیری نداشت و اگر فعل‌وانفعالات نگران‌کننده ماه‌های پایانی در کار نبود، سال گذشته را با کاهش قیمت خودرو در بازار پشت‌سر می‌گذاشتیم. قیمت مدل‌های زیادی مثل تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دنده‌ای، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، کوییک دنده‌ای و دنا پلاس در حد فاصل ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا انتهای اسفند ۱۴۰۲ نهایتا ۱۵ میلیون بالا و پایین شده و این وسط فقط می‌توانیم پژو پارس و تیبا را یکجور استثنا بدانیم.

قیمت تیبا صندوقدار صفرکیلومتر در بازار آزاد همزمان با نایاب شدن این مدل در بازار، ظرف سال گذشته حدود ۴۰ میلیون بالا آمد. پژو پارس هم تحت‌تاثیر داستان‌ها و حواشی که در سال گذشته از سر گذارند، رشد قیمت ۸۰ میلیونی داشته است.

تغییرات قیمت خودرو در بازار آزاد ظرف سال ۱۴۰۲

انواع خودرو داخلی

ابتدای 1402

انتهای 1402

میزان تغییر قیمت

تیبا صندوقدار

350 میلیون تومان

390 میلیون تومان

40 میلیون افزایش

کوییک دنده‌ای

390 میلیون تومان

385 میلیون تومان

پنج میلیون کاهش

شاهین دنده‌ای

675 میلیون تومان

650 میلیون تومان

25 میلیون کاهش

206 تیپ 2

585 میلیون تومان

595 میلیون تومان

10 میلیون افزایش

207 دنده‌ای

760 میلیون تومان

770 میلیون تومان

10 میلیون افزایش

پارس سال

580 میلیون تومان

660 میلیون تومان

80 میلیون افزایش

دنا پلاس

730 میلیون تومان

745 میلیون تومان

15 میلیون افزایش

تارا V2

930 میلیون تومان

910 میلیون تومان

20 میلیون کاهش

دیگر خبرها

  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)