Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌های هر شهرستان در قالب برنامه تحولی "پیشرفت مردم اساس هرمزگان" به صورت هفتگی رصد و بررسی می‌شود و فرمانداران باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مهدی دوستی در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های دولت در استان هرمزگان که با حضور معاونین استانداری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های سراسر استان هرمزگان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تمرکز فرمانداران روی پروژه‌هایی که رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: در هر شهرستان باید 10 پروژه بزرگ و پیشران، توسط فرمانداران مشخص و ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی با اشاره به ضرورت تمرکز بر محرومیت زدایی و کاهش فقر در استان، افزود: در کنار توجه به رشد اقتصادی، باید پیشرفت توأم با عدالت مدنظر مقام معظم رهبری نیز در اجرای هر برنامه و پروژه مورد توجه جدی باشد.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای شهرها و روستاهای کم برخوردار در استان، تصریح کرد: در این راستا 46 محله حاشیه‌ای و 130 روستای کمتر برخوردار در استان شناسایی شده و برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بهداشت و درمان در آنها اجرایی خواهد شد.

دوستی گفت: بهبود وضعیت این مناطق باید از مسیر رشد اقتصادی و با در نظر گرفتن مشوق هایی جهت راه اندازی صنایع پیشران انجام شود و فرمانداران در این راستا، به صورت ویژه جذب سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند.

 وی با اشاره به برنامه تحولی "پیشرفت مردم اساس هرمرگان" (اکوسیستم پیمان)، خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه، مسائل و پروژه‌های شهرستان‌ها به صورت هفتگی با برگزاری جلسات هفتگی با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها، پیگیری خواهد شد و تمرکز این برنامه روی رفع مشکلات اصلی شهرستان‌ها است و اجرای پروژه‌های تعریف شده در این برنامه را رصد می‌کنیم و فرمانداران باید در خصوص پروژه‌های هر شهرستان پاسخگو باشند.

دوستی به لزوم رفع مشکلات اسناد مالکیت زمین های مسکونی و کشاورزی در سراسر استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: شورای رفع مشکلات اسناد مالکیت به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شود و در سطح استان نیز چنین شورایی در استانداری داریم.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمین های مردم، گام اول رشد هر شهرستان است، اضافه کرد: فرمانداران در این خصوص از حق مردم دفاع کنند و پشتوانه حق مردم باشند تا مشکلات اسناد مالکیت زمین های مردم رفع شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پیگیری نوسازی ماشین آلات مورد نیاز خدمات شهری و روستایی و بازدید از محلات و دیدار و گفت‌وگو با مردم، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه فرمانداران باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت هرمزگان رشد اقتصادی فقر رشد مقام معظم رهبری بهداشت و درمان مشکلات زمین کشاورزی شهری و روستایی رشد سرمایه مشکلات مقام معظم رهبری هرمزگان مشکلات اسناد مالکیت شهرستان ها رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد

پیشکسوت مدیریت شهری اصفهان با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل این کلان‌شهر گفت: اگر این ترافیک سرسام‌آور آینده‌نگری و ساماندهی نشود و برای آن برنامه ترافیکی نداشته باشیم، در آینده مشکلات بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نورالله صلواتی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: سابقه نیم قرن فعالیت در بخش‌های مختلف همچون ذوب آهن، سازمان آب، راه و ترابری، شهرداری و شورای اسلامی شهر را دارم.

وی با اشاره به روند اجرای رینگ سوم ترافیکی در زمان مسئولیت خود در شهرداری افزود: رینگ سوم ۴۷ کیلومتر است که با سرعت و کیفیت بسیار انجام شد، اگر رینگ سوم اجرایی نشده بود، هم‌اکنون در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مشکلات بسیاری داشتیم.

پیشکسوت مدیریت شهری اصفهان تصریح کرد: اجرای رینگ سوم خوب پیش‌بینی شد، هر چند آن زمان تنگ‌نظری‌هایی وجود داشت و گفته می‌شد برای اجرای آن کمی دست نگه دارید، اما با جدیت ادامه یافت و یکی از پروژه‌های ماندگار و جاودانه برای شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه مدتی نیز پیش از عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان، مشاور شهردار در پروژه رینگ چهارم بودم، افزود: آن زمان مسیر را حفظ کردیم تا ساخت‌وساز انجام نشود و مسیریابی با دقت انجام شد؛ به‌طور قطع اگر آن زمان ظرفیت، حمایت و بودجه کافی وجود داشت، ساخت رینگ چهارم در مدت چهار سال به پایان می‌رسید.

صلواتی ادامه داد: به دلیل آنکه شهر پروژه کار نشده و آماده به‌کار زیادی داشت، احداث رینگ چهارم به تعویق افتاد و ما نتوانستیم در زمان مسئولیت خود این پروژه را به پایان برسانیم، اما موفق شدیم این مسیر را برای آیندگان نگهداری کنیم تا آن‌ها پروژه را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به نیازهای اصلی شهر تصریح کرد: علاوه بر اینکه در حوزه ساخت‌وساز نباید کم گذاشته شود، باید برنامه آینده را پیش‌بینی کنیم.

صلواتی با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل شهر اصفهان گفت: اگر این ترافیک سرسام‌آور آینده‌نگری و ساماندهی نشود و برای آن برنامه ترافیکی نداشته باشیم، در آینده مشکلات بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: سال ۱۳۸۲ که به شهرداری آمدم، جاده صفه ساخته شد و یک خیابان معمولی بود، در آن زمان پیش‌بینی کردم که با وجود کوه صفه که تفریحگاه محسوب می‌شود، معضلاتی را در آینده خواهیم داشت، بر این اساس کار را متوقف کردیم و پل را طراحی کردیم تا تردد تسهیل شود.

کد خبر 739530

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!