Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌ها و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در ۴ استان کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنوب استان‌های بوشهر،‌فارس و برخی مناطق کرمان و هرمزگان ابرناکی، وزش باد ، بارش باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

فردا در جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، وزش باد همراه با رعدوبرق و بارش باران روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق جو ارام است.

به گزارش تسنیم، در حالی بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی قرار بود بارش برف در تهران از صبح دیروز آغاز شود که این پیش‌بینی درست از آب در نیامد. محمد اصغری در این‌باره گفته بود: تهران از امشب ابری می‌شود و از فردا صبح (جمعه) در پایتخت شاهد بارش برف خواهیم بود.

آسمان پایتخت امروز نیمه ابری است و بیشینه و کمینه دما به ترتیب 10 و 2 درجه است.

میانگین وزش باد در جهت غرب-شمال غرب 13 تا 33 کیلومتر بر ساعت است. احتمال بارش باران در تهران امروز یک درصد است و پوشش ابر 24 درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی بارش باران وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد

سحر تاج بخش مسلمان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در برخی مناطق جنوبی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکورد‌های به جامانده از طوفان گونو در سال ۱۳۸۶ نیز بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلیمتر باران بارید که ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده]است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلیمتر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

تاج‌بخش مسلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • رعد و برق و رگبار باران در چند استان
  • پیش بینی هواشناسی: رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان