Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران قزوین با اعلام این خبر گفت: کشاورزان و دامداران به رغم توصیه همه ساله مبنی بر بیمه کردن محصولات و دام های خود، متاسفانه نسبت به این مساله بی انگیزه و بی اهمیت هستند در حالی که قزوین یکی از کانون های جدی در حوزه حوادث غیرمترقبه است و بیمه محصولات کشاورزی و دامی باید مورد توجه جدی کشاورزان و دامداران آن قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تجربه سال های گذشته نشان داده که همواره حوادث و سوانحی چون سرمازدگی، خشکسالی، سیل، آفات نباتی، بیماری های دامی و طیور خسارت های هنگفتی را به کشاورزان و دامداران تحمیل کرده و به دلیل بی اعتنایی و گاهی اوقات نیز بی اعتمادی ایجاد شده نسبت به بیمه، استقبال چندانی از آن صورت نمی گیرد در حالیکه نزدیکترین راه جبران این نوع خسارت ها، بیمه کردن آنها است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سیاست دولت بر این است که پرداختی ها در حوزه جبران خسارت کشاورزی و دامی به حداقل برسد و حجم عمده اعتبارات دولتی به صندوق بیمه تعلق گیرد، آنچنانکه مبلغ قابل توجهی از اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه کشاورزی و دامی تعلق می گیرد.

مهدیخانی با اشاره به اهمیت نقش بیمه و نیز بهبود و ارتقای سطح ارایه خدمات توسط صندوق بیمه، از بخشداران، دهیاران، شوراها و نمایندگان تشکل های کشاورزی استان خواست تا نسبت به اطلاع رسانی و اعتماد سازی لازم در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورند.

به گفته وی، کشاورزان و دامداران قزوینی باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی، دام و طیور خود اقدام کنند تا در زمان وقوع حادثه دغدغه پرداخت خسارت محصولات کشاورزی و دامی خود را نداشته باشند.

وی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ فقره بیمه نامه در بخش های مختلف کشاورزی و دامی استان صادر شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: سطح بیمه محصولات استان قزوین امسال در بخش زراعی ۷۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، باغی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، دام ۱۰۳ هزار راس، طیور ۱۰ میلیون قطعه و تنه درختان نیز در سطح پنج هزار هکتار بوده است.

46

کد خبر 1586114

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کشاورزان و دامداران کشاورزی و دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان، گفت : سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضا ستاد، اداره غله و جهادکشاورزی را شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت شود، افزود: از هم اکنون باید پیگیری‌ها برای پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان صورت گیرد تا شیرینی برداشت به کام کشاورزان تلخ نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عدم آتش زدن پس‌چر مزارع نیاز به آموزش و اطلاع رسانی همگانی به ویژه از طریق رسانه‌ها داریم، افزود: دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع توجه کنند.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از کمباین‌های استاندارد، ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع رسانی و آموزش داده شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی + فیلم
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند