Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» روز شنبه در نشست کارگروه زیربنایی استانداری کرمانشاه گفت: اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن یکی از اولویت های اصلی دولت است و وزارت راه و شهرسازی نیز بر تامین سریع زمین های مورد نیاز برای اجرای این طرح تاکید دارد.

وی در ادامه از اقدامات بسیار خوب استان در راستای اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای شهر هرسین تعداد ۲ هزار و ۲۱۹ واحد مسکونی سهمیه در نظر گرفته شده است و در نشست امروز  ۴۶ هکتار زمین برای اجرای این پروژه به شهر الحاق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سهمیه شهر پاوه در طرح جهش مسکن تعداد هزار و ۹۹۶ واحد مسکونی است که الحاق ۱۰ هکتار برای اجرای فاز اول به تصویب رسید. 

فخری همچنین اضافه کرد: سهمیه ساخت هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی برای قصرشیرین در نظر گرفته شده و با توجه به طرح بازسازی و نیاز این طرح، حدود ۵۰ هکتار زمین که پیش از این هم داخل طرح بوده، مجددا به شهر الحاق شد. 

وی ادامه داد: در شهر صحنه نیز یک بخش در داخل محدوده شهر که دارای کاربری عمومی است برای اجرای طرح جهش مسکن در نظر گرفته شد و راه و شهرسازی مقدمات آماده کردن زمین را انجام خواهد داد.

همچنین در این نشست به ۹ مورد تقاضای سرمایه گذاری خارج محدوده در شهرهای روانسر، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب و سنقر رسیدگی شد.

در تغییر کاربری‌ها باید به منافع کلان شهر در نظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین در نشست کمیسیون ماده ۵ استان نیز گفت: در بررسی‌های تغییر کاربری این تقاضاها تلاش کرده‌ایم نگاهی ویژه به منافع کلان و توسعه ای شهر و همچنین حقوق شهروندان داشته باشیم. 

فخری افزود: متاسفانه در برخی محلات و مناطق شهر به دلایل حجم زیاد تغییر کاربری ها، شاهد شلوغی و ترافیک بسیار زیادی هستیم که زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است. 

وی گفت: شهرداری باید در زمینه تغییر کاربری ها در بافت فرسوده و ناکارمد تسهیلگری‌های بیشتری انجام دهد تا در آن مناطق هم شاهد شکل گیری یک رونق اقتصادی باشیم.

در این نشست موضوع تقاضاهای تغییر کاربری در شهرهای اسلام آباد، سنقر و طرح ساخت یک پروژه ساخت مسکن در شهر کرمانشاه بررسی شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی دولت مسکن کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی دولت طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی دولت مسکن کرمانشاه تغییر کاربری برای اجرای طرح جهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد

جعفر قزوینیان شامگاه دیشب در نخستین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است.

وی یاداور شد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی و در برنامه برش ۲ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، گفت: در بخش خودمالکی نیز ۶ هزار و ۱۴ واحد،بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام می باشد و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد:در خصوص پروژه های در دست احداث نیز جلسات و پیگیری ها از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای سریع پروژه ها صورت می پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان:تامین بموقع زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • ۲ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان سنددار شد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • تامین زمین برای بیش از صد هزار واحد مسکن در فارس
  • تغییر نگرش‌ها اولین نیاز تحقق شعار سال است