Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@10:22:04 GMT

کلاهبردار در شیراز دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۴۵۶۰

کلاهبردار در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تحت عنوان واگذاری تسهیلات ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سرهنگ حشمت سلیمانی اظهارداشت: تعداد ریادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که با آگهی اخذ وام کم‌بهره در یکی از سایت‌های آگهی محور برخورد که اعلام کرده بود برای دریافت وام مبالغی را تحت عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده باید پرداخت شود و پس از واریزی صاحب تلفن دیگر پاسخگو تماس‌های ما نبود و متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا طی یک عملیات غافلگیرانه این فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کردند. رئیس پلیس فتای فارس فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر شهروند اعتراف کرده است، اضافه کرد: این فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد. سلیمانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این افراد قرار می‌گیرند، گفت: مردم برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات که در فضای مجازی به خصوص در سایت ‌های آگهی محور و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند؛ چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود. این مقام انتظامی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا فتا شهروند زندان تبلیغات فضای مجازی تسهیلات بانکی شبانه روزی استان فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آنها کلیک نکنید و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:

فتای یزد اعلام کرد که کلیه پیامک‌های حاوی لینک‌های با عناوین بسته معیشتی که از طرف دوستان و افراد معتبر برای شما ارسال می‌شود جعلی بوده و در صورت باز کردن لینک تلفن همراه شما هک شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی حساب‌های بانکی شما توسط هکر و کلاهبردار خالی خواهد شد.

بر اساس این اعلام کلاهبرداران سایبری و هکرها در یکماه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

اکثر مالباختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده اند؛ لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227027 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • کشف ۱۹۵ کیلو تریاک از یک خودرو سواری در ورودی شیراز
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان الیگودرز
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • مجوز تیمداری بانک ها صادر شد؛ خرید پرسپولیس استارت می خورد
  • مجوز تیمداری بانک‌ها صادر شد؛ خرید پرسپولیس استارت می‌خورد
  • عضو شورای این شهر به‌دلیل دریافت رشوه دستگیر شد