Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری اینترفاکس روسیه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار سرباز روسی بعد از اینکه رزمایش‌های نظامی در مرز اوکراین به مدت یک ماه به پایان رسید به پایگاه‌های خود در خاک روسیه بازگشتند.

براساس گزارش اینترفاکس رزمایش‌های ارتش در چندین منطقه نزدیک اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه و همچنین در مناطق روستوف و کوبان در جنوب روسیه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار ده‌ها هزار نیروی روسیه در شمال، شرق و جنوب اوکراین نگرانی‌ها را در کی‌یف و کشور‌های غربی درخصوص حمله مسکو به اوکراین ایجاد کرده بود. با این حال روسیه این موضوع را رد کرده و اصرار دارد که از غرب ضمانت‌هایی می‌خواهد، از جمله تعهد ناتو برای عدم گسترش ائتلاف به سمت شرق به سمت مرز‌های روسیه، زیرا امنیت این کشور به دلیل روابط رو به رشد اوکراین با بلوک غرب تهدید می‌شود.

اینترفاکس به نقل از ارتش روسیه گفت: مرحله هماهنگی رزمی بین تیم‌ها، خدمه رزمی، گردان‌ها و واحد‌های مکانیزه به پایان رسیده است. بیش از ۱۰ هزار سرباز از منطقه رزمایش مشترک نظامی به پایگاه‌های استقرار دائمی خود باز می‌گردند.

پیش از این استقرار نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین تنش‌ها میان مسکو و کشور‌های عضو ناتو را افزایش داده و باعث شد غرب ادعا کند با شروع سال جدید میلادی (۲۰۲۲) روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد. البته کارشناسان نظامی اعلام کردند روسیه با قصد اینکه ناتو را تحت فشار بگذارد تا اوکراین را به عضویت نپذیرد قسمتی از ارتش خود را به نزدیکی مرز این کشور اعزام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش روسیه تحولات اوکراین رزمایش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پس از آن آغاز شد که غرب به رهبری آمریکا به منافع ملی روسیه بی توجهی کرده و بر گسترش سازمان ناتو به مرز‌های این کشور تاکید کرد. نتیجه این امر چیزی جز از دست رفتن بیش از ۲۰ درصد از سرزمین اوکراین نبود. این در حالی است که هیچ آینده روشنی پیش روی کی یف نیست تا بتواند این جنگ را به سود خود پایان بخشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر پیوننکو، فرمانده نیرو‌های گارد ملی اوکراین امروز (سه شنبه) آینده‌ای تیره و تار از آینده جنگ در این کشور ترسیم کرد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه در عملیات تهاجمی تابستان پیش رو به اوکراین به مناطق غیرقابل انتظاری در جبهه‌های نبرد یورش خواهد آورد. آنها خواهند کوشید در مناطق شمال شرقی شهر خارکیف پیشروی کنند. 

این مقام ارشد خاطر نشان کرد: خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین طی هفته‌های اخیر آماج حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار داشته است. با این حال، نیرو‌های ما آماده خنثی سازی هر گونه حمله‌ای از سوی مسکو هستند. 

الکساندر پیوننکو با اشاره به تجهیز ارتش به تسلیحات و نیرو‌های تازه نفس، تصریح کرد: ما در حال آماده شدن هستیم. بله، دشمن غافلگیری‌های دردناکی به ما تحمیل خواهد کرد. این اتفاق در مناطقی خواهد افتاد که ما انتظارش را نداریم. با این وجود، آنها به اهدافشان نخواهند رسید. 

از ماه اکتبر تا به امروز ارتش روسیه به دلیل دست بالایی که در میدان‌های نبرد دارد نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع در خاک اوکراین پیشروی کرده است. 

مقامات کی یف می‌گویند ما انتظار داریم روسیه در اواخر بهار یا اوایل تابستان اقدام به آغاز عملیات تهاجمی خود کند. آنها به دنبال اشغال شهر استراتژیک قاسیف یار تا پیش از ۹ مِی هستند. ۹ مِی زمانی است که روسیه جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم را برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود