Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ مهدی نوری ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت که بیش از ۶ قطعه زمین از اراضی ملی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان همدان با ۲/۴ هکتار مساحت و ارزش ۱۱ میلیارد تومان از تصرف زمین خواران خارج و آزادسازی شد.

او افزود: متخلفان با هدف تصرف مراتع واقع در اراضی ملی اقدام به کاشت درخت و فنس کشی در این اراضی کرده بودند که با حکم قضایی زمین‌ها رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: برای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواران، یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی اننظامی به صورت قاطع با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی برخورد می‌کند.

سرهنگ مهدی نوری گفت: همچنین با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون هرگونه دلیل اقدام به تصرف غیرمجاز اراضی ملی کنند براساس مقررات برخورد و از هرگونه تصرف غیر قانونی این اراضی جلوگیری می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ورود به عرصه منابع طبیعی خط قرمز یگان حفاظت است، افزود: برخی سودجویان به بهانه‌های مختلف درصدد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی هستند که با جدیت و براساس قانون با این قبیل افراد برخورد می‌شود.

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: تخریب گونه‌های گیاهی و فرسایش خاک غنی دامنه کوه‌ها از جمله آثار منفی تصرف اراضی ملی است که برهمین اساس اقدامات پیشگیرانه شامل نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی مستمر در اراضی در اولویت و دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان قرار دارد.

سرهنگ مهدی نوری گفت: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی بر اساس برنامه پیش بینی شده و در راستای حفاظت از بیت المال و جلوگیری از تصرف غیرقانونی به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و حراست و صیانت از اراضی ملی هستند.

او از عموم مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام به منظور  تصرف اراضی، قطع درخت، حریق جنگل و مرتع، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش کنند.

استان همدان در مجموع دارای ۸۲۲ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و جنگلی شامل اراضی با وضعیت خوب تا متوسط، بوته زار‌ها با وضعیت متوسط تا ضعیف و مراتع کویری و بیابانی با وضعیت ضعیف تا خیلی ضعیف است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی یگان حفاظت منابع طبیعی منابع طبیعی اراضی ملی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بختیار سعدون افزود: سه هکتار از اراضی ملی بخش مرکزی در روستا‌های پروانه و الکآباد، در راستای قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع و جنگل ها، خلع ید و رفع تصرف شد.

وی ادامه داد در این عملیات حدود ۳۰۰ نهال غرس شده قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اجرا شد.

وی بیان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن حتی خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مسمتر انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • ۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری