Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور ضابطیان، مجری «یلدای دوصفر» که شب چله، روی آنتن شبکه دو رفت، درباره حاشیه پیش آمده برای این برنامه، توضیحاتی را ارائه داد.

در بخشی از «یلدای دوصفر»، در حالی که آرم «زنده» برآن حک شده بود، رشید کاکاوند، حافظ‌خوانی کرد. این بخش از برنامه، هنگامی روی آنتن رفت، که این شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی، مهمان برنامه زنده شبکه چهار تلویزیون هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر و ویدئوهای حضور زنده و هم‌زمان این مهمان در یک لحظه در دو شبکه، از همان شبِ چله، در فضای مجازی دست به‌دست و حاشیه‌ساز شد. به دنبال این سوتی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار، تاکید کرد که برنامه آن‌ها زنده و «یلدای دوصفر» شبکه دو، ضبط شده بوده است؛ ادعایی که رشید کاکاوند هم بر آن مهر تایید زد.

اینک چهار روز پس از این رویداد، منصور ضابطیان، مجری «یلدای دوصفر»، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرد، همراه با عذرخواهی از مخاطبان، این رویداد را به تکنیک زنده‌نمایی منتسب کرد و توضیح داد: «چند دقیقه‌ای از این برنامه، ظاهرا باعث ایجاد سوء‌تفاهم‌هایی از سوی برخی از دوستان شده است. برای من که عاشق ویژه‌برنامه‌ها هستم، «یلدای دوصفر»، حال و هوای خاصی داشت. برنامه‌ای که رنگ شعر و موسیقی داشت و سعی کردیم در جای جایش، فرهنگ کهن ایرانی را به خودمان یادآوری کنیم.»

او با اشاره به استفاده از تکنیک زنده‌نمایی در بخش حافظ‌خوانی برنامه یلدای شبکه دو، تاکید کرد: «این تکنیک در رسانه‌های بسیاری از نقاط دنیا استفاده می‌شود و ما هم از آن مستثنی نیستیم.»

این مجری، ادامه داد: «برای برنامه‌هایی که جنبه خبری ندارند و قرار نیست در آن خبری ارائه شود، مثل همین حافظ‌خوانی، تکنیک زنده‌نمایی، یک تکنیک خیلی عادی است که ما هم از آن استفاده کردیم. البته که یک نوع ناهماهنگی صورت گرفت و طبق خبری که دوستان در شبکه چهار سیما داده بودند، قرار بود برنامه آقای دکتر کاکاوند، ساعت ۱۲ تمام شود و در نتیجه، این بخش از برنامه ما که حدود ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه پخش می‌شد، عادی جلوه می‌کرد، ولی این اتفاق نیفتاد و همپوشانی دو شبکه، باعث تکدر خاطر برخی از دوستان شد که از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.»

ضابطیان در پایان گفت: «آن کلمه زنده‌ای که حک شده بود، طبیعتا به خاطر حضور همان موقع بنده در استودیو بوده است. چون استودیوی ما در خارج از سازمان هم بود، امکان رصد کردن این‌که هر دو برنامه باهم پخش می‌شوند را هم نداشتیم و خب طبیعی است که اگر این امکان بود، یک جابه‌جایی صورت می‌دادیم که این سوء‌تفاهم پیش نیاید.»

۵۷۵۷

کد خبر 397487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شبکه دو سیما شبکه چهار سیما تلویزیون برنامه های تلویزیونی مجری رادیو و تلویزیون شب چله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 

علی رحیمی مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: به منظور بهره بردن مخاطبان از فضای معنوی و روحانی شب‌های قدر، سیمای مرکز قزوین با استقرار یک گروه رسانه‌ای در امامزاده حسین (ع) و همچنین انعکاس تصاویری از مناجات مردم در مکان‌هایی همچون: مسجد امام حسن عسگری (ع)، امامزاده سید سلطان محمد (ع) قزوین و امامزاده اسماعیل (ع) برنامه‌های شب‌های قدر را به صورت زنده در این ویژه برنامه به مدت ۱۸۰ دقیقه و به تهیه کنندگی فرزاد محلوجی پوشش خواهد داد.

رحیمی اضافه کرد: رادیو قزوین هم با هدف انعکاس برنامه‌های شب‌های قدر در ویژه برنامه «شب‌های رحمت» به تهیه کنندگی رضا داداشی و ابراهیم طاهری کیا مکان‌های ویژه‌ای را پیش بینی نموده است تا شب زنده داری و احیای روزه داران را در این شب‌ها به صورت مطلوب منعکس کند.

وی افزود: تیم رسانه‌ای رادیو قزوین از محل امامزاده حسین (ع) قزوین به مدت ۲۴۰ دقیقه حال و هوای شب‌های قدر را روی آنتن می‌برد.

رحیمی در ادامه به بخش‌های متنوع این ویژه برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: شبکه‌های استانی سیما و صدای مرکز قزوین برای این شب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی کرده اند که متشکل از بخش‌های مختلفی همچون گفتگوی کارشناسی، گزارش ویژه، میهمانان ویژه، مداحی ونوحه خوانی در سوگ امیرالمومنین حضرت علی (ع) و پخش زنده‌ی دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سرگرفتن است؛ که به صورت زنده پخش خواهند شد.

ویژه برنامه‌های سیما و صدای مرکز قزوین جمعه ۱۰ فروردین از ساعت ۲۳ روی آنتن سیما و صدای مرکز قزوین می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شب زنده داری با تلویزیون در شب نزول قرآن
  • جزئیات برنامه‌ های شب قدر در تلویزیون
  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • برنامه‌های شب قدر تلویزیون + جزئیات
  • برنامه های تلویزیون در شب های قدر
  • یک برنامه جدید با محوریت جناب خان در راه است
  • بازنشر یک تصویر و یادآوری اقدامات بزرگ یک اسطوره/ اسم «استقلال» را هم منصور پورحیدری انتخاب کرد
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه آلمان و هلند از تلویزیون + پخش از شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از تلویزیون+ از شبکه ۳ و آنلاین