Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تنها ۸ درصد جمعیت استان دوز سوم واکسن کرونا ر دریافت کرده اند.

او با اشاره به گسترش سویه جدید او میکرون در جهان از ۸۰ کشور به ۱۱۰ کشور، افزود: برای جلوگیری از این سویه جدید در کشور لازم است مردم هر چه سریعتر برای دریافت و تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه سرایت سویه اومیکرون ۴ برابر سویه دلتاست افزود: در کشور ۸ مورد اومیکرون شناسایی شده که رعایت شیوه نامه ها باید جدی‌تر گرفته شود و برای یک ایمنی فراگیر تزریق دوز سوم مورد تاکید است.

مجذوبی تأکید کرد: در همدان نوبت دوز اول ۹۲ درصد، نوبت دوم ۷۸ درصد و نوبت سوم ۸ درصد انجام شده که فوتی کرونای همدان در ۵ روز متوالی صفر بوده و تاکید بیشتر بر تزریق دوز سوم است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۹ شهرستان همدان، تویسرکان، ملایر، بهار، فامنین، درگزین، اسدآباد، رزن و نهاوند در وضعیت آبی و شهرستان کبودراهنگ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان سویه اومیکرون دوز سوم ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد مردم کشور‌های جهان گیاه‌خوار هستند؟

شیوع گیاهخواری در کشور‌های مختلف بسیار متفاوت است که منعکس کننده تأثیرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. در برخی از کشورها، این سبک غذایی عمیقاً در بافت فرهنگی ریشه دوانده است، در حالی که در برخی دیگر، گیاهخواری روند رو به رشدی است که تحت تأثیر جنبش‌های جهانی به سوی زندگی پایدار و رفاه حیوانات است.

داده‌های آماری الگو‌های جذابی را در اتخاذ سبک زندگی گیاهخواری در سراسر جهان نشان می‌دهد. به عنوان مثال، هند با جمعیت گیاهخوار قابل توجهی متمایز است که تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ تا ۳۹ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهد که عمدتاً به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی است.

کشور‌های غربی نیز، در حالی که به طور سنتی جوامع مصرف کننده گوشت هستند، شاهد افزایش گیاهخواری بوده اند، به طوری که حدود ۱۰ درصد از جمعیت انگلستان و آلمان از رژیم غذایی بدون گوشت پیروی می‌کنند. این ارقام نه تنها دلایل مختلف گیاهخواری را نشان می‌دهد، بلکه بر تغییر جهانی به سمت رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه نیز تأکید می‌کند.

بیشتر بخوانید خطر بزرگ در کمین زنان گیاه‌خوار!

چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟ هند: ۲۰-۳۹٪ مکزیک: ۱۹٪ برزیل: ۱۴٪ تایوان: ۱۳-۱۴٪ استرالیا: ۱۲.۱٪ آرژانتین: ۱۲% فنلاند: ۱۲% سوئد: ۱۲% اتریش: ۱۱٪ دانمارک: ۱۰٪ آلمان: ۱۰% انگلستان: ۱۰٪ نیوزلند: ۱۰٪ ویتنام: ۱۰٪ ژاپن: ۹٪ نروژ: ۹% ایتالیا: ۵.۹-۸.۹٪ لهستان: ۸.۴٪ کانادا: ۷.۶٪ بلژیک: ۷٪ شیلی: ۶٪ فرانسه: ۵.۲٪ اوکراین: ۵.۲٪ چک: ۵% هلند: ۵% فیلیپین: ۵٪ سوئیس: ۵% ایرلند: ۴.۳-۸.۴٪ ایالات متحده: ۴.۲٪ یونان: ۴٪ چین: ۴-۵٪ تایلند: ۳.۳٪ کره جنوبی: ۳٪ اسپانیا: ۱.۴٪ پرتغال: ۱.۲٪ روسیه: ۱٪

 

منبع: روزیاتو

tags # رژیم غذایی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور
  • تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • چند درصد مردم کشور‌های جهان گیاه‌خوار هستند؟
  • شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی
  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم