Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کاملاً رضایت‌بخش نیست، گفت: تاکنون موردی از ابتلای جمعی به کرونا و پلمب یا تعطیلی مدارس به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته‌ایم.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستورالعمل‌های مشخصی وجود دارد، از جمله دستورالعمل صفر شش که قبلاً توسط وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات و مدارس ابلاغ‌شده و براساس این دستورالعمل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستورالعمل صفر هفت نیز برای ما ابلاغ‌شده، اما برای ادارات کل آموزش‌وپرورش ابلاغ نشده است. در مورد افرادی که واکسن نزده‌اند شرایط متفاوتی وجود دارد، چون براساس این دستورالعمل دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سالی که واکسن تزریق نکرده‌ان،د بدون انجام آزمایش پی سی آر حق حضور در کلاس‌های درس را ندارند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کاملاً رضایت‌بخش نیست

میرجهانیان با اشاره به حضور بازرسان بهداشت در مدارس و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تذکر و اخطار به برخی مدارس، گفت: واقعیت این است که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رضایت‌بخش نیست و بالا و پایین می‌رود، زیرا متأسفانه برخی مدارس برای تهویه مصنوعی کلاس‌ها نیاز به تجهیزاتی نظیر تهویه فضا یا تغییر فضای فیزیکی کلاس‌هاد دارند که آموزش‌وپرورش بودجه لازم را برای خرید و تحقق آن‌ها ندارد، به همین دلیل در مدارس مجبورند پنجره‌های کلاس‌ها را باز بگذارند، البته نوبت‌بندی و زمان‌بندی کلاس‌ها رعایت می‌شود، اما فاصله‌گذاری و حفاظت شخصی به‌ویژه استفاده از ماسک نیز کمی پستی‌وبلندی دارد، یعنی برخی جاها خوب است و رعایت می‌کنند، اما برخی جاها رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان مرکز بهداشت استان تذکرات لازم را به مدارس می‌دهند، گفت: باید هماهنگی بیشتری بین وزارت کشور، بهداشت و آموزش‌وپرورش صورت گیرد. تاکنون در اصفهان مشکل خاصی در مورد ابتلای جمعی به کرونا و تعطیل شدن کلاس‌ها نداشته‌ایم، اما متأسفانه در برخی نقاط کشور ابتلای تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در یک کلاس اتفاق افتاده، اما در اصفهان تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

دانش‌آموزان و والدینی که اصرار به حضور در مدارس دارند

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره رابطه تنگاتنگ و تعامل مرکز بهداشت استان با آموزش‌وپرورش، گفت: تلاش می‌کنیم در حد مقدور آن‌ها و توان خودمان، بیماری را مدیریت کنیم. در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و وظایف مرکز بهداشت و آموزش‌وپرورش، مسئله دیگر والدین و تعدادی از دانش‌آموزان است که اصرار به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری دارند و این موضوع شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

تاکنون موردی از پلمب یا تعطیلی مدارس نداشته‌ایم

وی توضیح داد: مشکل این است که برخی دانش‌آموزان می‌خواهند حتماً در مدرسه حضور پیدا کنند و این موضوع نوبت‌بندی‌ها و تعداد افراد حاضر در مدرسه و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را سخت‌تر می‌کند.

میرجهانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه که بازگشایی حضوری تمام مقاطع تحصیلی را رعایت نوبت‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس شروع شد همکاری و تعامل تنگاتنگی با آموزش‌وپرورش داشته‌ایم و تاکنون موردی از پلمب یا تعطیلی مدارس به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کووید 19 پروتکل های بهداشتی مدارس دانش آموزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس مرکز بهداشت استان آموزش وپرورش تعطیلی مدارس دانش آموزان نداشته ایم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، آموزش در مدارس  یازده شهرستان فارس به علت هشدار قرمز هواشناسی، به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: به دلیل هشدار هواشناسی، دانش‌آموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند، قیرکارزین ، داراب و زرین دشت، امروز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور