Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت که به عنوان زیر شاخه بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری شناخته می‌شود در حال حاضر به امری اجباری تبدیل شده است. به این مفهوم که اگر پلیس راهنمایی و رانندگی موتورسیکلتی را متوقف کند که فاقد بیمه شخص ثالث است یا مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث موتور به پایان رسیده، علاوه‌بر جریمه نقدی، موتورسیکلت را به پارکینگ منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بهتر که برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و همین‌طور دریافت خسارت در یک حادثه رانندگی، برای دریافت بیمه موتور اقدام کنید. در ادامه به بررسی پوشش‌های بیمه موتور و نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت  می‌پردازیم.

بیمه موتور و پوشش‌های آن

ماهیت بیمه موتورسیکلت تقریباً مشابه بیمه شخص ثالث خودرو است. اما در این میان نوع پوشش‌های این نوع بیمه اندکی متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جبران خسارت مالی وارده به شخص ثالث در حادثه: شرکت بیمه‌گر با توجه به شدت و میزان خسارات مالی وارد به وسیله نقلیه شخص ثالث برای پرداخت غرامت اقدام خواهد کرد. جبران خسارات جانی وارد به شخص ثالث: شرکت بیمه‌گر با توجه به نوع صدمه وارده که می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی کلی یا جزئی، هزینه‌های بیمارستان و دیه فوت باشد طبق پوشش‌های بیمه‌نامه شخص ثالث موتور برای پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد.

خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه: اگر راننده موتورسیکلت مقصر در حادثه دچار خسارات جانی شود، طبق بیمه‌نامه شخص ثالث موتور، شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت غرامت خواهد بود. قوانین بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

طبق قوانین بیمه موتورسیکلت، اگر راکب موتورسیکلت مقصر در یک حادثه رانندگی فاقد گواهینامه باشد شرکت بیمه‌گر خسارت فرد زیان دیده را بدون قید و شرط پرداخت خواهد کرد. اما در مقابل راکب موتورسیکلت مقصر باید مبلغ خسارت را به صورت کامل به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. اگر حادثه منجر به خسارت جانی و دیه فوت شود پرداخت دیه از جانب شرکت بیمه‌گر غیرممکن خواهد بود چرا که بر اساس ماده ۳ قانون بیمه موتورسیکلت یکی از شروط پرداخت دیه به راننده مقصر داشتن گواهینامه متناسب با نوع وسیله نقلیه موتوری است. به علاوه موارد زیر باید اشاره کرد که در صورت نداشتن بیمه موتورسیکلت :

مدام باید ترس از پلیس داشته باشیم؛ پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت بدون بیمه‌نامه آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در این صورت، موتورسوار باید همه زندگی خود را تعطیل کرده و به دنبال ترخیص موتور از پارکینگ بدود. تازه تا بیمه شخص ثالث را هم نخرد،موتورش را رفع توقیف نمی‌کنند. موتور بدون بیمه‌نامه شخص ثالث  خرید و فروش نمی‌شود.

با توجه به توضیحاتی بالا، کسب آگاهی درباره بیمه موتور ضروری به نظر می رسد، پیشنهاد میکنیم که که همه راکبان موتورسیکلت با پوشش‌های بیمه موتور و تمام جزییات آن آگاهی کسب کنند تا هرگز درگیر توقیف موتورسیکلت و انتقال آن به پارکینگ پلیس یا عدم امکان پرداخت خسارت در تصادفات و حوادث نشوند.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث موتور

عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نوع موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها به طور کلی به سه دسته اصلی موتورسیکلت برقی، موتورسیکلت سه چرخ و موتورسیکلت دو چرخ تقسیم می‌شوند که نرخ بیمه شخص ثالث برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است دیگری است. به عنوان مثال نرخ بیمه موتور سه چرخ بیشتر از موتور دو چرخ است.

سال تولید موتورسیکلت: هر چقدر موتورسیکلت جدیدتر باشد احتمال یا ریسک بروز حادثه برای آن پایین‌تر خواهد بود، در نتیجه نرخ بیمه موتور نیز کاهش پیدا می‌کند.

تعداد سیلندرهای موتور: هر چقدر تعداد سیلندرهای یک موتور بیشتر باشد قدرت موتورسیکلت نیز افزایش پیدا می‌کند که به واسطه آن ریسک بروز حادثه بیشتر خواهد شد. در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث با افزایش تعداد سیلندرهای موتور افزایش پیدا خواهد کرد.

نوع و ساختار موتور: موتورسیکلت‌های دنده‌ای و برقی با توجه به ساختار متفاوتی که دارند نرخ بیمه شخص ثالث متفاوتی نیز خواهند داشت. همان‌طور که اشاره شد با افزایش قدرت موتور سایز آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه ریسک بروز حادثه بیشتر می‌شود. به واسطه این امر نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در جدول زیر می‌توانید نرخ بیمه پایه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰ را برای انواع موتورسیکلت‌های دنده‌ای و گازی ببینید.

نوع موتورسیکلت

مبلغ حق بیمه پایه شخص ثالث موتور در سال ۱۴۰۰ به تومان

موتور دنده‌ای تک سیلندر

۵۸۷۶۰۰

موتور دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر

۶۴۵۵۰۰

موتور دنده‌ای سه چرخ

۶۹۴۲۰۰

موتور گازی

۴۸۱۰۰۰

 نرخ پوشش مالی انتخابی : هر چه پوشش مالی بیشتری انتخاب گردد که گاهی این پوشش ها به سقف هزینه های مالی مربوطه نیز می رسد ، بالاتر رفتن نرخ حق بیمه شخص ثالث موتور را به همراه خواهد داشت.

تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت : تخفیف هایی که به موتورسوارانی تعلق می گیرد که از خسارت های بیمه نامه شخص ثالث خود در سال های قبل استفاده نکرده باشند.میزان سقف تخفیف عدم خسارت ۷۰ درصد درنظر گرفته شده است.

و) جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت : عامل دارای تاثیر غیرمستقیم بر نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت است که در صورت دیرکرد بیمه کردن موتورسیکلت بعد از سررسید بیمه شخص ثالث به آن تعلق می‌گیرد.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه موتور سیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد. شما می توانید برای استعلام قیمت بیمه موتور یا تمدید و خرید ارزان ترین بیمه موتورسیکلت به صورت آنلاین به سامانه بیمه دات کام مراجعه نمایید.

مدت زمان اعتبار بیمه شخص ثالث موتور

بر خلاف بیمه شخص ثالث خودرو که می‌تواند دارای اعتبار بلند مدت یک ساله یا کوتاه مدت در بازه‌های زمانی یک ماه و دو ماهه و بیشتر باشد، مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث موتور تنها یک ساله خواهد بود. بنابراین امکان خرید بیمه موتور به صورت کوتاه مدت وجود نخواهد داشت.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتور از بیمه دات کام

با توجه به اینکه بسیاری از راکبان موتورسیکلت برای دریافت گواهینامه اقدام نمی‌کنند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بیمه موتور نیز توسط آن‌ها دریافت شود. اما با توجه به ریسک بالایی که موتورسیکلت در حوادث رانندگی دارد، لازم است کلیه راکبان موتور برای دریافت این نوع بیمه اقدام کنند. برای خرید بیمه موتور و دیگر انواع بیمه وسایل نقلیه موتوری می‌توانید از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید.

این سایت شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید به صورت آنلاین برای استعلام قیمت بیمه، بررسی و مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب و خرید بیمه و در نهایت خرید آنلاین بیمه موتور یا دیگر انواع بیمه اقدام کنید. در نهایت نیز بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های هنگفت در حادثه، بیمه موتور را از  بیمه دات کام(https://bimeh.com/ )خریداری کنید.

راه های ارتباط با کارشناسان بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

کد خبر 1586343

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث موتورسیکلت بیمه نامه شخص ثالث موتور نرخ بیمه شخص ثالث موتور بیمه موتورسیکلت بیمه دات کام شرکت بیمه گر بیمه موتور افزایش پیدا قیمت بیمه دنده ای پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 

فراروـ به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. زرشک پلو با مرغ را معمولا با رب گوجه فرنگی یا رب انار و یا به صورت بی‌رنگ همراه با آب لیمو یا آب نارنج تهیه می‌کنند. مرغ زعفرانی یکی از انواع خورش‌های مرغ است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل داشتن زعفران بسیار خوشبو و خوش‌رنگ و لعاب است. دستور‌های متفاوتی برای پخت مرغ زعفرانی وجود دارد، اما ما می‌خواهیم در این مطلب یک روش خاص و بسیار آسان را برای تهیه مرغ زعفرانی به شما آموزش بدهیم که نتیجه خوشمزه‌ای دارد و از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد، پس در ادامه این مطلب با آموزش این مرغ زعفرانی خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه
زعفران خشک سابیده: به میزان لازم
پیاز درشت: ۲ عدد
سیر: ۵ حبه
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. حبه‌های سیر را پوست کنید و هر کدام را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و روی پیاز‌های خرد شده بریزید. حالا نصف فنجان روغن مایع را روی پیاز‌ها بریزید و بعد مقداری زعفران خشک سابیده شده بپاشید. در مرحله بعد تکه‌های مرغ را روی لایه پیاز و سیر بچینید و مقداری نمک و کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. حالا درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا مرغ با حرارت کم بپزد و آب بیندازد. حدود ۴۵ دقیقه بعد وقتی مرغ و پیاز کاملا آب انداخت، مرغ‌ها را زیر و رو کنید و دوباره کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. باز هم درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید آب مرغ کم کم کشیده شود و مرغ و پیاز داخل روغن به جای مانده در قابلمه کمی سرخ شود. در این مرحله مرغ زعفرانی خوشمزه و بی‌نظیر شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با زرشک پلو میل کنید و لذت ببرید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای پخت این غذا می‌توانید به دلخواه از سینه، ران و یا فیله مرغ استفاده کنید. وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد. به طور کلی برای تهیه این غذا مرغ تازه مناسب‌تر است.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

۳ ـ برای پخت این مرغ زعفرانی حتما زعفران را کاملا بسابید تا پودر شود. می‌توانید از زعفران دم کرده غلیظ نیز به جای زعفران خشک استفاده کنید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

دیگر خبرها

  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی