Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پدیده فرونشست زمین گفت: آثار این پدیده کمتر از زلزله نیست و امیدواریم قبل از اینکه آثار آن بر شهر غلبه کند اثرات سوء آن سنجیده و تصمیمات لازم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر، با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به مسیحیان اصفهانی اظهار کرد: امیدواریم همشهریان مسیحی ما سال خوب و پرباری را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت: کشور ما با بحران‌های طبیعی روبرو است اما در سال‌های اخیر با توجه به اقدامات انجام شده و مقاوم سازی‌های صورت گرفته به خصوص در روستاها، با تلفات کمتری پس از اتفاقاتی همچون زلزله روبرو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پدیده فرونشست زمین بیان کرد: آثار این پدیده کمتر از زلزله نیست و امیدواریم قبل از اینکه آثار آن بر شهر غلبه کند اثرات سوء آن سنجیده و تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: متاسفانه اغلب کمک‌های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی کلانشهرها از بودجه حذف شده است و صددرصد تامین آن بر عهده شهرداری‌هاست. در اصفهان به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور، بی توجهی به حمل و نقل عمومی ممکن است دو موضوع پیش بیاید، نخست ایجاد فشار مضاعف بر مردم به دنبال نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.

نورصالحی بیان کرد: سن ناوگان اتوبوسرانی که به ۴ سال کاهش یافته بود اکنون به ۱۰ سال رسیده است. زمانی دولت ۸۷.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را پرداخت می‌کرد در حالی که آن زمان قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود. این کمک رفته رفته کاهش پیدا کرده و اکنون که قیمت اتوبوس حدود ۶ میلیارد تومان است حذف کمک دولت، سبب می‌شود که شهرداری‌ها فشار مضاعف را بر مردم وارد کنند یا اینکه از خرید اتوبوس صرف نظر کنند که نتیجه آن بروز دومین اثر مخرب یعنی تشدید آلودگی هواست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جلسه علنی زلزله شورای اسلامی شهر زمین بودجه دولت حمل و نقل اصفهان حمل و نقل عمومی اتوبوس اصفهان بودجه زلزله زمین شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۰:۲۹:۵۰ بامداد روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۸.۱۶ درجه عرض شمالی و ۵۹.۳۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان
  • زلزله ۴.۸ ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند
  • زلزله ۴.۸ سیستان و بلوچستان را لرزاند
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • زلزله سرپل ذهاب را لرزاند