Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفنت: ‌98 درصد از مردم استان کارت ملی هوشمند درخواست کرده اند و فرآیند صدور آن در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ حسین غفرانی کجانی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند و ارائه خدمت بر اساس این کارت هویتی اظهارداشت: 98 درصد مردم استان اصفهان تقاضا خود را ثبت کرده و بخش زیادی نیز کارت ملی دریافت کرده اند و تنها موضوع چاپخانه موجب کاهش سرعت چاپ و توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارکرد برگه شناسی صدور و چاپ کارت ملی هوشمند، قابلیت استفاده و شناسایی را برای دستگاه های اداری و دولتی را دارد و امکان احراز هویت از این طریق وجود دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال اصفهان  همچنین به وضعیت رشد جمعیت در این استان اصفهان اشاره کرد و گفت: روند روبه رشدی در این خصوص مشاهده نشده و در انتظار نتایج طرح فرزند آوری و بسته‌های تشویقی مجلس شورای اسلامی در این خصوص هستیم.

وی گفت: از سال گذشته تا هشت‌ماهه امسال شاهد آرام‌تر شدن شیب کاهش نرخ ولادت در استان اصفهان هستیم که این شاخص در سال ۹۸ به ۱۶ درصد رسید ولی در سال ۹۹ به هشت درصد و امسال هم کاهشی بوده است.

غفرانی اسامی امیرعلی، علی، فاطمه و زهرا و فاطمه زهرا را از مهمترین اسامی کودکان در استان اصفهان در بین دیگر اسامی بیان کرد که خانواده ها برای فرزندان خود استفاده می کنند.

وی به موضوع مکانیزه سازی اطلاعات و خدمات ثبت احوال اشاره کرد و اذعان داشت: تکنولوژی بر سرعت کار و عملکرد ثبت احوال تاثیر گذاشته و رضایتمندی را افزایش داده است.

وی یادآورشد: دسترسی به اطلاعات سجلی مردم محرمانه بوده و قابل افشا نیست و بر بستر شبکه داخلی تحلیل و بررسی می شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان اصفهان رشد اصفهان مجلس شورای اسلامی شاخص کودکان خانواده استان اصفهان اصفهان رشد کودکان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان ثبت احوال کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان‌ها بیشترین و کمترین مرگ و میر را در کشور دارند

به گزارش خبرآنلاین، سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان در کشور در سال گذشته برابر با ۶۶.۲ سال بوده که در بین استان‌ها بالاترین میانگین سن مربوط به استان گیلان با ۷۱.۳ سال و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵۰.۷ سال است.

ایرنا در گزارشی نوشت: از سازمان ثبت احوال کشور، بر اساس گزارش های آماری مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال میزان نرخ خام فوت کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۵.۳ در هزار نفرجمعیت بوده است که استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بیشترین نرخ فوت و استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۳.۹ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ فوت را در بین استان‌ها داشته‌اند.

در این گزارش تاکید شده است بیشترین تعداد فوت شدگان مربوط به گروه سنی ۸۹-۸۵ سال است، به طوری که ۹.۹ درصد از کل فوت شدگان مرد و ۱۲.۵ درصد از کل فوت شدگان زن مربوط به این گروه سنی بوده‌اند.

همچنین سازمان ثبت احوال کشور در آمار ۶ماهه نخست سال گذشته نیز اعلام کرده بود ۲۰۷ هزار و ۶۶۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۱) ۲۰۸ هزار و ۱۴۵ فوتی ۰.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که از تعداد فوت های ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال گذشته۵۶.۸ درصد مرد و ۴۳.۲ درصد زن بودند و در مقابل هر ۱۳۱ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند و فوت مردان ۶ درصد بیشتر از زنان بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود در ۶ ماهه نخست سال گذشته مردان ۵۶.۸ و و زنان ۴۳.۲ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۹ درصد برای مردان و ۴۳.۱ درصد برای زنان بوده است و همچنین در مقایسه ۶ ماهه سال گذشته با مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۱) ثبت فوت مردان ۰.۳ درصد و زنان ۰.۰۴ درصد کاهش داشته است.

ثبت احوال در این گزارش تصریح کرده است؛ مرگ و میر از عوامل موثر حرکات جمعیتی است، آمار مربوط به وفات برای تهیه تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی از جمعیت کل کشور و برای سطوح مختلف نواحی جغرافیایی در داخل یک کشور ضرورت دارند. زمان وقوع دقیق مرگ در جمعیت‌شناسی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

بر اساس قانون، مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‌شود.

نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده با ارائه مدرک شناسائی، ماموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی، می توانند برای اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام کنند.

شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفته است و ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال بوده و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده، در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می رسند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894995

دیگر خبرها

  • اسامی غایبان سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه «انعکاس»
  • این استان‌ها بیشترین و کمترین مرگ و میر را در کشور دارند
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • حمایت قاطع اصفهانی‌ها از سپاه
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳