Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احد ظفری,مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی از ابتدای سال تاکنون ۳۱۴ هزار و ۵۸۲هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان همدان به ارزش ۴۶۹ میلیارد تومان خسارت دیده است.

او با بیان اینکه در اثر مخاطرات بویژه سرمازدگی در ابتدای سال ۲۶هزار و ۶۵۰هکتار از باغ های میوه و محصولات کشاورزی استان همدان با بیش از ۲۰۴میلیارد تومان خسارت وارد شد افزود: گردو، سیب، بادام، هلو و شلیل، زردآلو و آلو از جمله باغات میوه و کلزا و جو و چغندر قند از جمله محصولات زراعی بودند که بر اثر سرمازدگی ابتدای امسال دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به بحث خشکسالی نیز تصریح کرد: در بحث خشکسالی با توجه به کاهش محسوس میزان بارندگی سالیانه امسال ۲۸۷ هزار و ۹۱۷هکتار از اراضی استان همدان دچار خشکسالی شد که با توجه به افت آب‌های زیرزمینی و پراکنش نامناسب بارندگی‌ها بیش از ۲۶۴ میلیارد در این زمینه خسارت خشکسالی به محصولاتی، چون گندم، جو، نخود و عدس و گلرنگ به دلیل افت عملکرد وارد شد.

ظفری همچنین با اشاره به تعداد ۲۷ فقره آتش سوزی به میزان ۸۲/۶هکتار در سال ۹۹در سطح اراضی کشاورزی استان همدان تصریح کرد:با توجه به پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده امسال با تعداد ۵فقره آتش سوزی به میزان ۵/۵هکتار میزان آتش سوزی‌ها در اراضی کشاورزی سطح استان کاهش محسوسی داشته است.

او همچنین در رابطه با پیگیری‌های انجام شده برای کشاورزان و طرح های  آسیب دیده بخش کشاورزی استان همدان به دلیل مخاطرات تبیان کرد:برای بازسازی قنوات و ایستگاه پمپاژ و انتقال آب با لوله و تامین موتور‌های پمپ آسیب دیده میزان ۶۸/۵میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفت که برای مرمت و بازسازی پروژه‌های آسیب دیده بویژه قنوات هزینه شود.

مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در رابطه با تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه برای پروژه‌های عمومی ۱۳میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است یاد آور شد:کشاورزان خسارت دیده‌ای که از سال ۹۴تا سال ۱۴۰۰نتوانسته اند بدهی خود را از بابت تسهیلاتی که دریافت کرده اند پرداخت کنند به همین منظور اعتباری افزون بر ۶.۷میلیارد تومان برای بخشودگی جرائم دیرکرد با سود ۶درصد به استان همدان برای این کشاورزان اختصاص یافته که در حال پیگیری است.

احد ظفری با اشاره به اینکه اعتبار بخشودگی سود جرائم دیرکرد تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان از بند (خ) ماده ۳۳قانون برنامه شسم توسعه بوده است، اظهار کرد: در همین رابطه ۲۲۱میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفت که تاکنون برای ۱۲هزار و ۲۴۳پرونده ۱۰۶میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان برای امهال تسهیلاتشان برای مدت سه سال پرداخت شده است.

او ادامه داد: برای کشاورزانی که محصولات کشاورزی خود را امسال در برابر مخاطرات بیمه کرده اند ۹۰درصد از تسهیلات کمک‌های بیمه را دریافت کرده اند که پیگیر هستیم مابقی تسهیلات آنان نیز هر چه سریعتر پرداخت شود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی خشکسالی و سرمازدگی کشاورزی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌و بختیاری جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی کم‌بهره سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان را اعلام کرد.

فرشاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۱۶۸ هزار نامه از سوی مردم در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان ارسال شده بود که حدود ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام کم‌بهره ۲۵ میلیون تومانی بودند، این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت، توسط شش بانک عامل در استان شروع می‌شود.

وی افزود: از ۱۶۸ هزار نامه‌ای که از سوی مردم ارسال شده بود، شش هزار و ۵۰۰ نامه بدون نام و نشان هستند، از این تعداد حدود ۶۰ هزار نامه متقاضی دریافت وام بودند و مابقی درخواست‌ها مشکلات افراد بودند که به دستگاه‌ها ارجاع داده شد و این نامه‌ها در حال بررسی و پیگیری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تسهیلات بلاعوض یک‌ونیم میلیون تومانی، ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و امید می‌رود تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

طهماسبی بیان کرد: تسهیلات مربوط به پرداخت‌های بلاعوض، ۵۰ میلیارد تومان نیز پیش‌بینی و تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورتی که در سفر اول رئیس‌جمهور تسهیلات دریافت نکرده باشند، مشمول دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی خواهند شد.

کد خبر 746718

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان