Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: اگر دولت به تعهدات قانونی خود در پرداخت سهم منابع مالی مترو نپردازد، در آینده نه چندان دور بروز حوادث ناگوار در مترو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار برنا؛ جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، اظهار کرد: سوال من از مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران این است که اعلام کند مترو تهران به چه تعداد واگن نیاز دارد و تعداد واگن های تعمیر نشده و یا خارج از رده خدمات رسانی چقدر است؟

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدی که بر تامین منابع مورد نیاز مترو شد؟ سوال دوم من از آقای شایسته اصل این است که سهم دولت و شهرداری در قیمت تمام شده بلیت مترو چقدر است؟ و آیا این شیوه قیمت گذاری عادلانه است، یا خیر؟

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به اینکه عمده مسافران مترو اقشار کم درآمد هستند، آیا یارانه ای که دولت به عنوان سهم خود در قیمت تمام شده بلیت مترو می پردازد، عادلانه است، یا خیر؟

 

وی با طرح سومین سوال خود مبنی بر اینکه ساختار مناسب برای اداره مترو چیست،  یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر از دو دهه از ساختار مدیریتی مترو می گذرد، با توجه به بروز چنین حوادثی راهکار مناسب برای ساختار مترو چه می تواند باشد؟

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در آخرین سوال خود اعزود: ساختار کمیسیون سوانح چگونه است و جایگاه اعضای شورای شهر تهران و یا متخصصان در این کمیسیون چه جایگاهی دارد و آیا لازم است تا نهاد سومی کار نظارت بر این کمیسیون را انجام دهد؟

 شربیانی تاکید کرد: اگر در حوزه تامین منابع مالی مترو اتفاق خاصی نیفتد، چنین اتفاقات و حوادثی در این بخش بیشتر روی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از دولت می خواهیم تا پرداخت سهم قانونی خود را در حوزه مترو جدی بگیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران مترو خدمات رسانی دولت شهرداری قیمت گذاری شورای شهر مسافران درآمد یارانه شهر تهران منابع مالی شورای شهر مترو شورای شهر تهران مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟

دریافت 5 MB

تدوین: مهدی رباطی

کد خبر 846746 برچسب‌ها شهرداری مترو تهران مترو

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • رئیسی : موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است