Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مهمترین و مدرن‌ترین سند صادره توسط ثبت احوال کارت هوشمند ملی است که برنامه صدور آن از سال ۹۲ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: تمامی اطلاعات افراد و حتی مشخصات اثرانگشت آن‌ها ثبت و در تراشه پیوست کار منعکس می‌شود، البته امکانات این کارت بسیار زیاد است ولی تاکنون زمینه فعالسازی این امکانات فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را به عنوان سه کاربرد اصلی این کارت‌ها عنوان کرد و گفت: قبلا فیزیک کارت از خارج از کشور تأمین می‌شد، ولی از سال ۹۷ که بحث عدم ورود فیزیک کارت مطرح شد یک شرکت ایرانی تولید آن‌ را با همان کیفیت و امنیت متقبل کرد.

وی ادامه داد: از زمانی که فیزیک کارت هوشمند توسط شرکت ایرانی صادر شده تقریبا ۱۷۰ هزار کارت برای استان ارسال و تحویل داده شده است.

وی به توانایی صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند در سازمان مرکزی اشاره و بیان کرد:  مشکلات در رابطه با تأمین فیزیک کارت است، چون شرکت نمی‌تواند این تعداد را هر ماه تحویل سازمان بدهد.

خدادادی در خصوص کارت‌های هوشمند صادر شده در استان، اضافه کرد: از سال ۹۲ تا پایان آذرماه از یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر واجدین شرایط (سن بالای ۱۵ سال) استان، برای یک‌میلیون و ۵۷۸ هزار نفر تکمیل درخواست شده که و رسیدی با کدرهگیری دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۳۶۲ هزار کارت صادر شده و تقریبا یک‌میلیون و ۳۲۷ هزار هم تحویل مردم داده شده و درخواست صدور ۲۰۰ هزار کارت را نیز به سازمان داده‌ایم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کسانی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ درخواست خود را تحویل داده‌اند کارت آن‌ها صادر و آماده تحویل است، در حال حاضر نزدیک به ۳۵ هزار کارت آماده تحویل در دفاتر پیشخوان موجود است که متقاضیان علی‌رغم دریافت پیامک هنوز مراجعه نکرده‌اند.

وی در ادامه اشاره‌ای به تعویض شناسنامه‌ها داشت و گفت: تمامی شناسنامه‌های در دست مردم دارای اعتبار است و لزومی برای تعویض شناسنامه نیست، ولی اگر کسی قصد تغییر نام، نام خانوادگی یا به دلیل مستعمل شدن شناسنامه، می‌تواند به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

خدادادی با بیان اینکه ماهانه حداقل بیش از ۵ هزار جلد شناسنامه در استان تعویض می‌شود، گفت: سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار شناسنامه تعویض می‌شود و تاکنون بیش از یک‌میلیون جلد شناسنامه مکانیزه و دیجیتال به هم‌استانی‌ها تحویل داده شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه کارت هوشمند شناسنامه تولید صادق خدادادی فیزیک کارت تولید داخل فارس اجبار تعویض یک میلیون فیزیک کارت هزار کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ها شارژ شد؟

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند