Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در سخنانی در آیین معرفی برترین چهره های حوزه تحقیقات و فناری سلامت در بیست و دومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی با بیان این که نام گذاری این جشنواره به نام ابوریحان بیرونی نگاهی هوشمندانه است، افزود: یکی از شخصیت های مهم که می تواند الگوی ملی و مهمی برای جوانان باشد ابوریحان بیرونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که بیشترین تولیدات علمی وی با شرایط سخت آن زمان در سفر انجام داد.

وی تاکید کرد: معرفی چنین شخصیتی می تواند برای نسل جوان ما مفید باشد و وظیفه ما حفظ و پاسداشت این میراث است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم باید متانت و صبر به خرج داد و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید سیاست های راهبردی بر این امر استوار شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ظرفیت های علمی باید به سمت ثروت اندوزی ملی حرکت کند، خاطرنشان کرد: برخی معتقد هستند علم بالاتر است و نباید بازاریابی کند اما این یکی از راه های مهم قدرت آفرینی در عرصه اقتصاد است. 

زالی تاکید کرد: استفاده از علم برای ثروت آفرینی قباحت ندارد و در تاریخ کشور رهبر معظم انقلاب پرچمدار این موضوع هستند و پارادایمی را حاکم می کنند به این معنی که قدرت آفرینی در اقتصاد بر مبنای اقتصاد خرد بنیان است و مرتب بر آن ابرام می کنند و حدیث امیرالمومنین (ع) را نخستین بار ایشان به کار بردند که «العلم السطان» یعنی برای سلطه در حوزه های اقتصادی اجتماعی و سیاسی باید به سلاح علم مجهز باشیم.

وی به تشریح بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چند سال اخیر پرداخت و گفت: در ابتدا که ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برعهده گرفتم میزان امتیاز پژوهشی دانشگاه به صورت سازمانی چهار هزار و  ۴۵۰ امتیاز  بود که اکنون به  هشت هزار و ۸۵۰ امتیاز رسیده است و در حوزه پژوهش اچ ایندکس سازمانی دانشگاه امروز به عدد ۱۵۵ رسیده است.

وی یادآور شد: عبور از تعداد پنج هزار مقاله و کاهش اعضای هیات علمی خاموش از حدود ۲۰۰ نفر به کمتر از ۷۰ نفر کار بسیار مشکلی بود که به سرعت در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با برنامه های انجام شده توانستیم اعضای هیات علمی ساکت و خاموش را از عدد بیش از ۲۰۰ به زیر ۷۰ نفر  نشانگر آن است در این منظومه پرشتاب پژوهشی دانشگاه همه در حال فعالیت هستند. 

زالی تاکید کرد: در نظام بین المللی در رتبه بندی لایدن که یکی از اصیل ترین و غنی ترین رتبه بندی دنیا است و مرجعیت و دیپلماسی علمی بسیار مورد توجه است، توانستیم در لایدن به رتبه زیر ۵۰۰ دست پیدا کنیم. این رتبه بندی فقط هزار دانشگاه را ارزیابی می کند و ورود به آن مهم است. این در حالی است که ما در این رتبه بندی از نظر عمومی زیر رتبه ۵۰۰ هستیم اما در بخش نظام سلامت در رتبه ۱۹۳ قرار داریم.

وی با بیان اینکه کار مهم دیگر این دانشگاه ورود به رتبه بندی ESI است، ادامه داد: این باشگاه یکی از معتبرترین و اصیل ترین نظام هایی است که شما را مورد ممیزی و اعتباربخشی علمی و جهانی قرار می دهد. در این بخش هم به رتبه خوبی دست پیدا کردیم و هم ما را به رسمیت شناختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در رتبه بندی شانگهای نیز ۱۱ دانشگاه ایرانی گنجانده شده است. در این رتبه بندی بعد از ایران، ترکیه و پس از آن مصر و عربستان قرار دارند اما از این میان ۲ دانشگاه پیشتاز بودند. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگری دانشگاه علوم پزشکی تهران است که به دست آوردن این رتبه ها در سطح بین المللی کار راحتی نیست.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه فناوری آشنایی افراد با الفبای فناوری است، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه در این زمینه مهم است‌. شاخصی به نام مجموعه استفاده از موتورهای جستجوگر وجود دارد که در این زمینه افراد زیادی آموزش دیدند که مستندات علمی خود را از چه روش ها و کانال هایی به دست بیاورند. 

وی همچنین گفت: با توجه به مشکلات تحریم برای چاپ مقالات از نظر کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشتیم و هزار و ۵۰۰ مقاله با همکاری تیم های بین المللی انجام و چاپ شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: تمام مصوبات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به سمت تسهیلات پژوهشی در نظر گرفتیم و در این زمینه یکی از اقدامات انجام شده افتتاح اولین فاز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه شهید بهشتی بود.

زالی به اهمیت گسترش عدالت پژوهشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پیوست عدالت باید در همه برنامه ها به ویژه برنامه های پژوهشی دانشگاه گنجانده شود. 
وی افزود:حرکت در مرزهای دانش مهم است و استفاده از هوش مصنوعی به ویژه در حوزه سلامت اهمیت زیادی دارد و ما در این زمینه چند پروژه مهم در حوزه خطرات کرونا در این زمینه انجام دادیم. 

وی با یادآوری اینکه در بهمن ماه همایش ملی و بین المللی مهمی برای استفاده از هوش مصنوعی برگزار می شود، یادآور شد: طرح های مهمی  در این مراسم معرفی می شوند، امیدواریم این همایش را به رویداد ملی تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: با برقراری این زیرساخت ها در تلاش هستیم پژوهش را به سمت نسل جوان ببریم. در این زمینه اقداماتی انجام شده است اما لازم است گستره این موضوع افزایش یابد. 

زالی در ادامه سخنان خود به تهیه نقشه اولیه جامع سلامت استان تهران اشاره کرد و و اظهار داشت: نگاه ما به بی عدالتی سلامت است و با این نقشه می توانیم برای زیست بوم استان تهران، چالش ها و ابر چالش های این استان را شناسایی و مدل سازی کنیم و در ادامه با درخواست مقاله، پژوهش و... از سوی نخبگان علمی، آنها را شناسایی و برای حل مشکلات راهکارهایی را پیدا کنیم و به مقالات و پژوهش های اثرگذار و مهم امتیازات مثبتی را قائل می شویم.

وی همچنین اظهار داشت: رتبه ایران در مجموعه ثبت بیماری در کشور عدد پنج بود اما امروز در نظام ثبت بیماری در رتبه اول قرار داریم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که پارک ملی علم و فناوری آماده افتتاح است، تصریح کرد: ۱۰ شرکت در این پارک مشغول به کار هستند و به تعداد آن اضافه نیز می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی علیرضا زالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی علیرضا زالی ویروس کرونا دانشگاه شهید بهشتی علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بین المللی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند