Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:49:25 GMT

بیت کوین حمایت ۵۰ هزار دلاری را از دست داد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۳۸۱۵

بیت کوین حمایت ۵۰ هزار دلاری را از دست داد

با از دست رفتن مجدد سطح ۵۰ هزار دلاری پیش بینی می‌شود برای روزهای آتی روند بازار کریپتوکارنسی نزولی باشد تا زمانی که بیت کوین مجدد به سطح بالای ۵۰ هزار دلار بازنگردد بهتر است از معامله کردن خودداری نمود. پیش بینی می‌شود قیمت بیت کوین تا محدوده ۴۷ هزار دلار افت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال BTC بیت‌کوین ۴۹ هزار ۹۱۷ دلار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ETH اتریوم چهار هزار و ۳۴ دلار. BNB بایننس‌کوین ۵۴۰ دلار ۹۷ سنت. ADA کاردانو ۱ دلار ۴۲ سنت. DOGE دوج‌کوین ۱۸ سنت. XRP ریپل ۹۱ سنت. DOT پولکادات ۲۸ دلار ۶۵ سنت. SOL سولنا ۱۹۲ دلار ۱۹۱ سنت. Avalanche اوالانچ ۱۱۱ دلار ۸۷ سنت. Tera ترا ۹۶ دلار ۸۱ سنت. ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

با از دست رفتن مجدد سطح ۵۰ هزار دلاری پیش بینی می‌شود برای روزهای آتی روند بازار کریپتوکارنسی نزولی باشد تا زمانی که بیت کوین مجدد به سطح بالای ۵۰ هزار دلار بازنگردد بهتر است از معامله کردن خودداری نمود. پیش بینی می‌شود قیمت بیت کوین تا محدوده ۴۷ هزار دلار افت کند. سطح شاخص ترس بازار نیز افزایش یافته است که نشان خوبی برای هولدرهای بیت کوین نیست.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۷ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۳۰% دامیننس اتریوم: ۲۱.۲۷% دامیننس بی ان بی: ۴.۰۳% دامیننس تتر: ۳.۴۹% دامیننس سولنا: ۲.۵۹% دامیننس کاردانو: ۱.۹۳% دامیننس ریپل: ۱.۸۰% دامیننس ترا: ۱.۳۲%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اهداف کاردانو برای ۲۰۲۲ از زبان چارلز هاسکینسون

در ۲۴ دسامبر (۳ دی)، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل IOHK، شرکتی که مسئول ساخت کاردانو (ADA) است، چشم انداز خود و اهداف IOHK برای کاردانو در سال ۲۰۲۲ را تشریح کرد.

نقشه راه

طبق گزارش The Daly Hodl، هاسکینسون در یک ویدئوی YouTube که در شب کریسمس منتشر شد، در مورد چگونگی دستیابی به تراکنش‌های مالی خرد در کاردانو در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ (تابستان و پاییز ۱۴۰۱) صحبت کرد:

“هدف من برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ این است که بفهمم چگونه می‌توانم همه قطعات را کنار هم بگذارم تا یک تراکنش مالی خرد سرتاسر در کاردانو داشته باشم. به طوری که یک شخص واقعی در کنیا یا جایی با هویت و امتیاز اعتباری مبتنی بر بلاک چین، با استفاده از کاردانو تسویه حساب کند. که خدمات به صورت همتا به همتا، شخص به فرد، وام دهی را نیز شامل شود.

وی مطرح کرد: سال آینده، چیزی که قرار است اتفاق بیفتد این است که یک ساختار رسمی پروژه منبع باز شکل می‌گیرد، شبیه به Hyperledger برای لینوکس. ما می‌خواهیم مؤسسات زیادی را ببینیم که وارد آن‌ها شده‌اند.

وقتی به مواردی مانند بهبود [پلتفرم قرارداد هوشمند کاردانو] پلوتوس نگاه می‌کنید، در حال حاضر سه CIPS پیشنهاد بهبود کاردانو] در نتیجه کاری که ما با توسعه دهندگانی که باید وارد شوند انجام داده‌ایم، وجود دارد.

صربستان درخواست‌های مجوز را از ۳ صرافی ارزهای دیجیتال بررسی می‌کند

سه صرافی رمزارز برای صدور مجوز در صربستان درخواست داده‌اند، که اخیراً قوانینی را برای تنظیم فضای دارایی دیجیتال خود تصویب کرده است. دولت بلگراد انتظار دارد که شرکت‌ها ظرف چند هفته مجوز دریافت کنند و به صرب‌ها این امکان را بدهند که ارزهای دیجیتال را به صورت قانونی بخرند و بفروشند.

پلتفرم‌های معاملاتی رمزنگاری و صادرکنندگان توکن برای مجوزها در صربستان درخواست دادند

به گزارش رسانه‌های محلی، سینیسا مالی(Sinisa Mali)، وزیر دارایی این کشور این هفته در پارلمان اعلام کرد که مقامات صربستان در حال حاضر در حال بررسی درخواست‌های مجوز ارائه شده توسط سه صرافی ارز دیجیتال هستند. این مقام به نقل از خبرگزاری تانجوگ توضیح داد: “من انتظار دارم که در چند هفته آینده اولین مجوزها را صادر کنیم – این برای ما بسیار مهم است.”

در پاسخ به سوالات قانونگذاران، مالی همچنین فاش کرد که چهار صادرکننده توکن های دیجیتال قبلاً هزینه‌های درخواست را پرداخت کرده‌اند. وزیر امور خارجه تاکید کرد که صربستان یکی از اولین کشورهایی است که این حوزه را از طریق قانون تنظیم کرده است. او افزود که به آرامی اما مطمئناً، بازار ارزهای دیجیتال و رمزهای دیجیتال نیز در حال تحول است.

مالی همچنین فاش کرد که صربستان در حال توسعه پلتفرم معاملاتی توکن خود است که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده راه اندازی شود. او همچنین گفت که دولت به شدت در حال کار برای اتخاذ یک استراتژی رشد برای بورس اوراق بهادار بلگراد است، که او آن را “ابزار مناسب برای حمایت از توسعه بازار مالی ما” توصیف کرد.

قانون دارایی‌های دیجیتال صربستان در پایان ژوئن سال جاری لازم الاجرا شد. این قانون ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به عنوان دارایی‌های مجازی و سوابق دیجیتالی با ارزش تعریف می‌کند که می‌توان آنها را خرید، فروخت، انتقال داد و مبادله کرد.

از آن زمان تعداد صرب‌هایی که ارزهای دیجیتالی دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. گزارش اخیر رسانه‌ها، به نقل از برآوردهای نمایندگان صنعت کریپتو، نشان می‌دهد که حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر از ساکنان این کشور اروپای جنوب شرقی اکنون صاحب کوین‌های مختلف هستند.

علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران و تلاش‌های نظارتی دولت، صربستان را از نظر پذیرش کریپتو به رهبران منطقه نزدیک‌تر می‌کند. سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و سایر تجار در کشور همسایه، کرواسی اکنون ارزهای دیجیتال مختلفی را می‌پذیرند. اسلوونی، یکی دیگر از جمهوری‌های یوگسلاوی سابق، بیش از ۱۰۰۰ مکان دارد که از پرداخت‌های بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مقامات در لیوبلیانا در حال انجام اقداماتی برای ساده‌سازی ساز و کار مالیاتی دارایی‌های کریپتو هستند.

هزینه‌های تراکنش اتریوم در حال حاضر ۶۲ درصد ارزان‌تر از ماه گذشته است

از ۹ نوامبر ۲۰۲۱(۱۸ آبان)، کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم بیش از نصف نرخ آن روز کاهش یافته است. در آن زمان، میانگین کارمزد انتقال اتریوم ۶۲.۸۴ دلار به ازای هر انتقال بود و از آن زمان، کارمزدها با ۶۲.۸۵ درصد کاهش به ۲۳.۳۴ دلار در هر تراکنش رسیده است.

بیش از یک ماه پیش، انتقال اتریوم (ETH) روی زنجیره ،جابجایی توکن های ERC20، تعویض توکن‌ها یا تعامل با یک قرارداد هوشمند بسیار گران‌تر بود. در ۲۵ دسامبر (۴ دی ۱۴۰۰)، معیارها نشان می‌دهند که میانگین کارمزد صرف شده در شبکه اتریوم ۲۲.۸۰ دلار یا ۰.۰۰۵۶ اتر برای هر تراکنش است.

شبکه‌های لایه دو همچنان هزینه تراکنش کمتری نسبت به خود اتریوم دارند. با توجه به آمار l2fees.info امروز، تعویض یک توکن برای هر تراکنش ۳۳.۸۹ دلار هزینه دارد. البته هزینه‌های انتقال لایه دو (L2) بسیار کمتر است و کمترین ارائه دهنده امروز از نظر نرخ کارمزد Loopring با ۰.۱۶ دلار به ازای هر انتقال اتر است. پس از آن Loopring Polygon Hermez (0.25 دلار) Zksync (0.33 دلار) Arbitrum One (1.87 دلار) و Optimism (2.00 دلار قرار دارند.

نقشه بازار رمز ارزها

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 544543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیت کوین بازار بیت کوین ارزش بیت کوین قیمت ارز دیجیتال ارز دیجیتال نرخ ارز دیجیتال رمز ارز دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارزهای دیجیتال پیش بینی می شود ۵۰ هزار دلار حال حاضر بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین، امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶۵،۹۱۳.۸۳ دلار معادل ۴۳،۰۹۴،۴۶۲،۰۰۰ ریال اعلام شد. بیت کوین امروز در بیشترین مقدار ۶۶،۰۳۹.۷۷ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱،۳۶۸.۸۱ افزایش قیمت داشت.

منبع: انتخاب

tags # بیت کوین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت کوین صعود کرد