Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دراگان اسکوچیچ در حال انجام کار بزرگی در ایران است. او فوریه سال گذشته و زمانی که تیم ملی ایران کار خود را برای رسیدن به جام جهانی قطر سخت کرده بود، هدایت این تیم را به عهده گرفت و در ۱۳ حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور ۱۲ برد و یک تساوی برابر کره جنوبی کسب کرده و حالا عملا به جام جهانی قطر رسیده و تنها یک معجزه می‌تواند جلوی صعود ایران را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا در کنار «زلاتکو دالیچ» یک مربی کروات دیگر در قطر خواهد بود.

گفت‌وگوی اسکوچیچ با sportske کرواسی اینگونه آغاز شد:

تیم ملی ایران در گروه اول مرحله سوم انتخابی جام جهانی در رتبه نخست قرار دارد، کره جنوبی با ۱۴ امتیاز دوم و امارات با ۶ امتیاز در تعقیب آنان بوده و چهار بازی دیگر باقی مانده است. از لحاظ تئوری ایران هنوز به جام صعود نکرده اما به نظر مشکلی وجود ندارد.

ما از ۴ بازی آینده به یک پیروزی نیاز داریم تا صعودمان را قطعی کنیم. امارات باید تمام بازی‌های خود را ببرد و صعود نکردن ما تنها یک حالت دارد آن هم باختن در تمام بازی‌ها است؛ نمی‌دانم این اتفاق چه اندازه پتانسیل بدل شدن به واقعیت را دارد اما باید حرفه‌ای رفتار کرده و هیچ حریفی را ساده نگیریم. ۲۷ ژانویه باید با عراق و سپس با امارات بازی کنیم و هر دو بازی خارج از خانه است.

آیا ایرانی‌ها دوست دارند که آسوده خاطر باشند؟

من ذهنیت آنها را دوست دارم. آنها نمونه‌ ملتی هستند که می‌توانند از حد واقعی‌شان فراتر بروند؛ همانطور که خودشان می‌گویند آنها ۱۲۰ درصد خودشان را به کار می‌گیرند. در این مورد آنها شخصیت خوبی دارند و بازیکنانی نیستند که بخواهند آسوده باشند. آنها حرفه‌ای بوده و شمار زیادی از ۱۸ بازیکن ما لژیونر هستند.

در جام جهانی چه آرزو و بلندپروازی دارید؟

ایران هرگز از مرحله گروهی عبور نکرده و بنابراین صعود از این مرحله موفقیت بزرگی خواهد بود؛ ضمن اینکه ما برای تحقق این امر، کیفیت و پتانسل لازم را داریم. ایران در سنوات گذشته جام‌ جهانی‌ نتایج چشمگیری را کسب کرد؛ برابر پرتغال به تساوی یک بر یک رسید؛ به اسپانیا با تنها یک گل باخت و در برزیل مسی تک گل پیروزی‌بخش آرژانتین را به ثمر رساند. این نتایج نشانه این است که ایران می‌تواند هر حریفی را مدیریت کرده و از پس آنها برآید. آنها در جام جهانی آلمان، برزیل و روسیه حضور داشته و این یعنی آنها تجربه دارند. 

دوست دارید در قطر با کرواسی هم‌قرعه شوید؟

بله، دوست دارم اما قلبم دو تکه خواهد شد. بودن در جام جهانی و هدایت کردن تیمی با ۸۰ میلیون هوادار و بازی کردن مقابل تیم ملی کشور خود، به معنای واقعی تجربه‌ای به یاد ماندنی است. نمی‌دانم چطور باید با این موضوع مواجه شوم؛ جایگاه هواداران مملو از هواداران ایران و کرواسی خواهد شد و فوتبالی دیوانه‌وار در انتظارم خواهد بود. قطر برای ایران مثل بازی کردن در خانه است. احتمالا مثل کرانچار در زمان هدایت کرواسی در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل برزیل، گریه خواهم کرد.

آیا فکر می‌کنید ایران کرواسی را شکست می‌دهد؟ 

نمی‌دانم. نظر من این است که ما می‌توانیم هر تیمی را مدیریت کنیم. پیش‌بینی نمی‌کنم. کرواسی گزینه محتمل پیروزی است اما ایران هم شانس دارد.

زلاتکو دالیچ از تیم‌های کشورهای عربی به سرمربیگری کرواسی رسید؛ آیا شما هم چنین فرصتی دارید؟

هر مربی کرواتی دوست دارد تیم ملی کرواسی را هدایت کند. باعث افتخارم است که چنین اتفاقی بیافتد.

رابطه شما با دالیچ چطور است؟ 

به عنوان همکار و هم‌قطار رابطه معمولی داریم. 

حالا شما می‌توانید استدلال کنید که فدراسیون فوتبال کرواسی HNS روی شما حساب می‌کند.

این موضوع اهمیتی ندارد. من همیشه بلندپرواز بوده‌ و شغلم را دوست دارم. حقیقت این است که این فرصت را دارم تا در مورد آرزوهای بزرگ فکر کنم. هدایت تیم ملی ایران را هم شغلی بزرگ و مهم است. 

شما ۲۰ سال پیش که در تیم نوالیا بازی می‌کردید، با ماریان کوستیچ رئیس کنونی فدراسیون کرواسی همبازی بودید؟

نه؛ ولی از همان دوران یکدیگر را می‌شناسیم. 

آیا این امکان وجود دارد که او روزی با شما برای هدایت کرواسی تماس بگیرد؟

در حال حاضر کاملا به ایران تعهد دارم. پرس‌وجوهایی شده اما در حال حاضر مربی ایران هستم. جام جهانی برای من از پول و هر چیز دیگری مهم‌تر است. 

تصور می ‌کنیم که دوست دارید فوتبال اروپا را هم تجریه کنید.

قطعا. رویای من اسپانیا است؛ جایی که در لاس پالماس و کامپوستلا بازی کردم. اسپانیا کشور ایده‌آل من است و وقتی صحبت از فوتبال باشگاهی باشد، اسپانیا رویای من است. 

دینامو موفق‌ترین باشگاه فوتبال در کرواسی است؛ آیا می‌توانید با این تیم کارهای بزرگی انجام دهید؟

به دینامو فکر نمی‌کنم. در رایکا مربیگری کرده‌ام و مدتی است که قصد ندارم به عنوان مربی به کشورم بازگردم.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی قطر اسپانیا تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ پرتغال آرژانتین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برزیل کرواسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی قطر اسپانیا کره جنوبی قطر اسپانیا تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ پرتغال آرژانتین جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برزیل کرواسی تیم ملی ایران جام جهانی دوست دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنات: مثل بازی با ژاپن، مقابل ایران هستیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال قرقیزستان در گروه C جام ملت‌های آسیا شگفتی‌ساز شد و ضمن حذف ژاپن و  قهرمان دوره گذشته، در جایگاه دوم قرار گرفت تا حریف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی شود؛ دیداری که از ساعت 12:30 فردا چهارشنبه (به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

لوئیس برنات مولینا، سرمربی تیم ملی قرقیزستان در نشست خبری قبل از دیدار مقابل تیم ملی ایران گفت: ما برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم. ایران تیم بسیار بزرگی است و می‌دانیم که مسابقه آسانی را نخواهیم داشت.

او ادامه داد: کاری که ما تا این مرحله کردیم، برای خیلی‌ها فراتر از انتظار بود و بالاتر از آن ظاهر شدیم. ما از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.

مولینا با اشاره به بازی این تیم مقابل ژاپن گفت: ما مقابل ژاپن بدون استرس و فشار بازی کردیم و همین را از بازیکنانم مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که فردا انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • حمایت ونگر از ژاوی: دوست دارم در بارسا بمانی
  • برنات: مثل بازی با ژاپن، مقابل ایران هستیم
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • اعلام ترکیب ایران مقابل کویت
  • رونمایی از ترکیب ایران مقابل کویت
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران