Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی به عنوان دبیر ارشد روابط عمومی مون جائه این، رئیس جمهوری این کشور امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: سئول باید ظرفیت‌های دفاعی خود را نه صرفا برای بازدارندگی در مقابل تهدید‌های احتمالی کره شمالی، بلکه به دلیل موقعیت سخت ژئوپلتیکی قرار گرفتن در بین قدرت‌های بزرگ تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پارک سون سیون در این خصوص اظهار داشت: شخص رئیس جمهوری نیز ماه قبل در دیدار با معاون ضمن اشاره به پروژه‌هایی که کره جنوبی برای یک ناوهواپیمابر سبک تا ۲۰۳۳ به آن نیاز دارد بر این مهم صحه گذاشت از اینکه تقویت ظرفیت‌های دفاعی کشور به صورت مستقیم با اقتصاد مرتبط است و لذا کره جنوبی باید به گسترش جای پای خود در بازار‌های دفاعی جهانی ادامه دهد.

براساس این پیام توئیتری، مون جائه همچنین تاکید کرد که ظرفیت‌های دفاعی سئول باید با هدف دفع خطرات احتمالی پیونگ یانگ و نیز برای خودمختاری کشور که بین قدرت‌های بزرگ گیر افتاده است، به نحو مطلوب تجهیز و تقویت شود.
رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفته بود: تلاش نیروی دریایی کره جنوبی برای تامین امنیت ناو‌های هواپیمابر سبک، برای تقویت دفاع از خود فراتر از سواحل، آن هم در منطقه‌ای است که توسط قدرت‌های نظامی بزرگی مانند چین، روسیه و ژاپن احاطه شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پس از آنکه مجمع ملی کشور بودجه‌ای را برای این پروژه در اوایل ماه جاری میلادی تصویب کرد، سئول انتظار دارد روند طراحی اولیه این ناو در سال آینده (میلادی) آغاز شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی وزارت دفاع کره جنوبی رئیس جمهوری کره جنوبی ناو هواپیمابر ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی ظرفیت های دفاعی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

سوناک در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، خاطرنشان کرد که تغییرات از امروز آغاز می‌شود و بودجه هزینه‌ها "به طور پیوسته هر سال افزایش می‌یابد. " 

وی تصریح کرد: "طی شش سال آینده، ما ۷۵ میلیارد پوند اضافی برای دفاع خود سرمایه گذاری خواهیم کرد و به طور کامل، بدون افزایش وام یا بدهی، تامین خواهد شد. "

این طرح، انگلیس را به "بزرگترین قدرت دفاعی اروپا و دومین قدرت دفاعی در ناتو" تبدیل خواهد کرد. این طرح در حال حاضر بر تقویت دفاع لندن و تغییر مدل تدارکات این کشور، نوآوری‌ها و حمایت بلندمدت از اوکراین متمرکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • انعقاد تفاهمنامه جاده ای و تقویت مناسبات حمل و نقلی با تاجیکستان
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی