Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه سال 1401 به ویژه بودجه فرهنگی سال آینده با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون نسبت به کاهش اعتبارات بخش فرهنگ در بودجه سال آینده و نیز نحوه سیاست‌‌گذاری در بحث نهادهای فرهنگی و بالا و پایین کردن بودجه این نهادها اعتراض خود را اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست‌گذاری دستگاه‌های برعهده مجلس است و عملکرد دستگاه‌ها را مجلس ارزیابی می‌کند و سیاست‌‌گذاری دستگاه‌ها توسط مجلس انجام می‌شود.

نوباوه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون نسبت به اقدام اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر موضع‌گیری علیه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی معترض بودند و خواستار برخورد قانونی با مسببین این اقدام شدند.

وی افزود: تعدادی از کمیسیون‌های مجلس اعلام کردند تا زمانی که تکلیف در مورد اقدامات اخیر صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس روشن نشود از حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون‌های خود در جلسات ممانعت به عمل خواهند آورد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت درامدهای مالیاتی مصوب شده در بخش اول را حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  در بخش دوم لایحه بودجه 1403 درامدهای مالیاتی  دولت حدود 1148همت ذکر شده است این درحالی است که در بخش اول لایحه بودجه که به تصویب مجلس رسیده و قانون شده درامدهای مالیاتی حدود 1220 همت ذکر شده بود.

بر این اساس سقف درامدهای مالیاتی مندرج در بخش دوم بودجه با کاهش 72 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

نکته حائز اهمیت اینکه درامدهای گمرکی یا مالیات بر واردات هیچ گونه تغییری نسبت به بخش اول بودجه 1403 نداشته است.

گفتنی است، در سال گذشته درامدهای مالیاتی قانون بودجه 740 همت بود که با تحقق 108 درصدی حدود 806 هزار  میلیارد تومان به خزانه واریز شد.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن پرداخت این است که بر اساس اعلام نمایندگان مجلس در بخش دوم بودجه،  حدود 85 هزار میلیارد تومان به منابع ناشی از فروش اوراق افزوده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب