Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – اعضای شورای شهر شیراز خواستار توقف برخی پروژه‌های غیر ضرور و اجرای پروژه‌های ضروری‌تر در شیراز شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه امروز  با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و در ابتدای این جلسه محمد فرخ‌زاده پس از خواندن غزل 177 دیوان حافظ از کلیه مدیران اسبق و کنونی و از گروه‌ها و احزاب سیاسی با سلیقه‌های مختلف خواست که با صبر، اخلاص، مناعت طبع و توجه به آینده به وحدت و پیشرفت استان فارس کمک کنند تا فرصت خدمتگذاری از دست نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطاب به شهردار شیراز گفت: بخش عمده‌ای از مصوبات کمیسیون‌های شورا از جمله کمیسیون گردشگری و زیارت و مصوبات صحن علنی از زمان سررسید آن گذشته و اقدام عاجلی برای آنها انجام نگرفته است.

فرخ‌زاده از مصوبه تهیه طرح فراخوان شهربازی بزرگ شیراز، اساسنامه سازمان گردشگری و زیارت، تعیین تکلیف بازارچه هنر بعد از گذشت چند سال از اتمام پروژه، تغییرات فنی و معماری در پروژه‌های قصر ابونصر و برم دلک، تعیین تکلیف پروژه‌های گردشگری در باغات تحت تملک شهرداری، پروژه‌های گردشگری، تفرجی و سرمایه گذاری بوستان 580 هکتاری حسینی الهاشمی با نام بوستان طبیعت، پارک آبی و بازارچه صنایع دستی جنب دادگستری استان فارس به عنوان نمونه نام برد و افزودکم‌توجهی به اجرای مصوبات و گذشت بیش از 4 ماه از عمر شورا، باعث عدم تحقق برنامه‌های مدنظر در دوره 4 ساله خواهد شد.

وی از سید احسان اصنافی، شهردار شیراز خواست تیم خود را تکمیل و حرکت جهادی خود را آغاز کند زیرا به زعم وی زمان منتظر نخواهد بود تا ما مشکلات را رفع کنیم و بعد کار را پیش ببریم.

عضو شورای ششم در ادامه نقدهای جدی به احداث تقاطع غیرهمسطح جام جم وارد کرد و گفت: کلنگ زنی زود هنگامی در قالب تقاطع غیرهمسطح جام جم انجام پذیرفت در حالی که احداث تقاطع غیرهمسطح زمانی مطرح می‌شود که با حرکت تداخلی و رویکردهای ضربدری روبه‌رو باشیم و  راستگرد جمهوری به کوهسار هیچگونه حرکت تداخلی ندارد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر افزود: حجم وضع موجود راستگرد مذکور 1500 وسیله نقلیه بر ساعت در ساعت اوج است که حجم معمول بوده و سنگین نیست و با عرض موجود به‌راحتی قابل عبور است و در صورتی که اگر تحلیل هزینه به فایده برای این تقاطع صورت گیرد، مقایسه هزینه ساخت تقاطع غیرهمسطح به هزینه ایجاد راستگرد همسطح هیچ توجیه اقتصادی وجود نخواهد داشت و ایجاد مشرفیت به اراضی صدا و سیما و اماکن امنیتی موجود در موضوع پدافند غیرعامل نیز می‌تواند دسترسی برای خرابکاری و آسیب‌های جدی ایجاد کند و البته ایجاد سروصدا ناشی از تردد شبانه روزی نیز در برنامه های صدا و سیما که بایستی در آرامش کامل تهیه شود اختلال ایجاد می‌کند.

معاون اسبق شهردار شیراز در ادامه افزود:  امروزه علم حمل و نقل در شهرهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده که احداث تقاطعات غیرهمسطح به معنی افزایش عرصه و در نتیجه افزایش تقاضای استفاده از خودروهای شخصی بوده و بر اساس تناقض بریس کاهش مطلوبیت سرویس‌دهی معابر را به دنبال خواهد داشت و بر خلاف تصور ما ایجاد تقاطعات غیرهمسطح روانی ترافیک را بدنبال نخواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی در دور ششم افزود: در شرایط فعلی و آتی فضای کافی برای ایجاد راستگرد کانالیزه همسطح موجود بوده و دلیلی برای غیر همسطح وجود ندارد و علاوه بر آن آلودگی بصری در محدوده باغ ارم باعث مخدوش شدن این سایت مهم بین‌المللی و نارضایتی گردشگران و اهالی خواهد شد در حالی که با اجرای یک چپگرد ساده از بزرگراه شهید سلیمانی و یا یک راستگرد از بلوار جمهوری عوارض فنی، ترافیکی و نارضایتی‌های اجتماعی حل وفصل می‌شود و با ایجاد یک پل بطول تقریبی بیش از 300 متر صرفا یک دورگرد ایمن در زیر پل ایجاد و این پل هیچ خاصیت دیگری در مباحث ترافیکی نخواهد داشت.

عضو شورای شهر شیراز افزود: احداث این پل باعث ایجاد آلودگی سمعی و بصری برای ساکنین همجوار بلوار جمهوری، صدا و سیما و مجموعه های امنیتی و انتظامی و دانشگاهی می‌شود  و ایجاد مشرفیت به منازل ساکنین بلوار جمهوری در تمام شبانه‎‌روز نیز دستاورد ویران‌کننده دیگری است که ساکنان در هنگام احداث و صدور پروانه روزی فکر نمی‌کردند که چشمان رهگذران از قوانین  مشرفیت و ضوابط آن عبور کرده و این فضا آغاز یک ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی خواهد بود و نتیجه نادیده گرفتن نظرات مردم شریف شیراز و خصوصا این منطقه در قالب ارزیابی تاثیرات اجتماعی،  نارضایتی شدید و نامه‌ها، تماس‌ها، استشهادهای متعدد مردمی شده ونادیده گرفتن حق مردم اولین واصلی‌ترین مغایرت با معیارهای انقلابی‌گری به جز مباحث فنی است.

وی در پایان نقدهای خود به ساخت این تقاطع افزود: با اجرای این پل انتقال ترافیک دروازه قرآن، صدرا، قصردشت و جوادیه باعث بروز مشکلات عدیده برای این محور می‌شودکه امروز به عنوان یک شریانی درجه درون شهری محسوب می گردد و اگر ما مدعی هستیم که ما این تقاطع را برای تسهیل در عبور و مرور مردم و تکمیل رینگ درون شهری  می‌خواهیم احداث کنیم باید بگویم  مردم از این اقدام  ناراضی هستند و نمی‌خواهند این پروژه‌ کم خاصیت، پر‌هزینه، نارضایتی‌آور و دارای عدم توجیه فنی و ترافیکی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مردم از بلوار جمهوری و تپه تلویزیون خاطرات بی‌شمار دارند و نباید با کوهی از بتن و سیمان زیبایی کلانشهر شیراز را به عنوان یک شهر گردشگری و فرهنگی از بین می‌بریم و یک کمربندی  جدید بیفزاییم افزود: این پروژه کم خاصیت و پرهزینه و بدون توجیه فنی و ترافیکی را تا دیر نشده تعطیل کنید و دست از لجاجت بر دارید زیرا مردم آرامش می‌خواهند نه چشمانی که از درون خودروها اندرونی زندگی آنها را در شبانه روز رصد کند و سر و صدایی که بر هم زننده آرامش است شهرداری به استیفای حقوق از دست رفته راهبران قطار شهری اقدام کند.

فرخ‌زاده به موضوع نادیده گرفته شدن حق و حقوق راهبران قطارشهری و ضرورت رسیدگی به درخواست این کارکنان خدوم و زحمتکش پرداخت و افزود:35 نفر واجد شرایط به عنوان راهبران گروه 7 و 8 سازمان قطار شهری شیراز، پس از گذراندن نزدیک به دو سال انواع و اقسام دوره‌های تخصصی و آموزش مربوط به شغل راهبری  و تست‌های پزشکی و مصاحبه وآزمون‌های متعدد به مرحله به کارگیری رسیده‌اند.

وی افزود: راهبران گروه های 7 و 8 چیزی جز قولی که به ایشان در ابتدای برگزاری دوره داده شده نمی‌خواهند و آن شرایط برابر با راهبران گروه 5 و 6 قطار شهری است و این دوگانگی باعث سرخوردگی، مشکلات معیشتی، احتمال افزایش آسیب به اموال بیت المال، عدم رعایت ضوابط مندرج در مباحث آفندی و پدافندی و مشاغل خاص، عدم امکان تشکیل زندگی شده است.

وی در پایان این محور از نطق خود گفت: علی‌رغم انعکاس مشکلات به شهردار محترم شیراز و تاکید بر برگزاری جلسه هیات مدیره تاکنون حتی یک جلسه برگزار نشده و همچنان مشکلات فنی، مالی و ادامه مسیر امام حسین به میدان آزادی و مسیر میدان آزادی تا کلبه و ایستگاه چهارراه پانزده خرداد مربوط به اجرای خط 2 و زمان افتتاح و همچنین تعیین تکلیف خط 3 و تامین واگن به قوت خود باقی است و رئیس جدید منصوب شده در این سازمان از تعامل بسیار ضعیفی برخوردار است.

فرخ‌زاده با جمع‌بندی دیگر مسائل گفت: تعیین تکلیف موضوع سد تنگ سرخ و حفظ بیش از هزار هکتار باغ، اداره بوستان‌های شهر شیراز با سه مدیر و به حاشیه راندن سازمان سیما و منظر و فضای سبز، عدم تعیین تکلیف مدیریت سازمان سرمایه‌گذاری و ادامه اداره شهر با عوارض، فروش تراکم، فروش سهم خدمات و یارانه‌های چندرقاز دولت و عدم توجه به سازمان سرمایه‌گذاری و بی مهری به سرمایه‌گذاران،خاموشی کارخانه‌آسفالت شهرداری و توقف نهضت آسفالت از دیگر چالش‌های فراروی شهر شیراز است.

در ادامه این جلسه اعضا به بررسی دستورکارهای ارسالی پرداختند و ابتدا شورا با تصویب طرحی دوفوریتی به مناسبت سالروز شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، استفاده از مترو و اتوبوس درون شهری را در روز 9 دی ماه و 13 دی ماه روز مقاومت برای عموم شهروندان رایگان اعلام کرد.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا درخصوص رویکردهای نظارتی بر عملکرد اداره کل حقوقی شهرداری شیراز نیز تصویب شد  و به منظور عملکرد مطلوب اداره کل حقوقی و حفظ و حراست حقوق شهرداری و همچنین پرورش نیروهای متعهد و متخصص، شهرداری شیراز  اعلام گردید که واگذاری امور راجع به وکالت پرونده‌های متشکله له یا علیه شهرداری در محاکم قضایی و شبه قضایی به وکلای دادگستری و قوه قضائیه ممنوع است.

در ادامه قید شد که شهرداری باید جز در موارد خاص از نیروی متخصص بدنه کارشناسی در این زمینه استفاده نماید و در کمیته‌ای متشکل از 2 نفر از اعضای شورای به انتخاب کمیسیون برنامه بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، شهردار یا نماینده وی و مدیرکل حقوقی شهرداری شیراز جزییات مطرح شود و پس از جلب نظر کمیته به وکلایی با داشتن حداقل 10 سال سابقه وکالت در دادگستری، حسن سابقه، متعهد، متخصص و مورد تأیید شورا اعطای وکالت گردد و سایر جزئیات و تبصره‌های این مصوبه نیز روی سایت شورا درج شود.

طرح دوفوریتی جمعی از اعضا در مورد الزام شهرداری به اجرای ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری و پیاده‌سازی عملیات تحویل قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری درب منازل شهروندان نیز توسط اعضا مصوب شد و شهرداری مکلف شد از طریق عقد قرارداد با شرکت پست استان فارس، حداکثر تا یک ماه پس از تصویب به این مصوبه اقدام کند.

در دیگر دستورکار شورا در جلسه امروز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر ایراد به مصوبه طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موزه‌های شهر شیراز بررسی شد و اعضا به مصوبه خود اصرار ورزیدند.
همچنین در دیگر دستور کار امروز محمد فرخ زاده به‌عنوان نماینده تام الاختیار به شرکت توسعه گردشگری به‌عنوان دبیرخانه کارگروه طرح سحاب استانداری فارس معرفی گردید و در ادامه طرح پیشنهادی وی درخصوص تمرکز فعالیت بوستان‌ها و الحاق بوستان‌های بزرگ به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مشخصاً بوستان طبیعت و بام شیراز نیز جهت بررسی به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارسال شد.

طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، درباره تعیین کارشناسان منتخب شورا جهت هیأت داوری تشخیص المان‌های شهری تصویب شد و بر مبنای آن جهت تعیین یک نفر کارشناس به تشخیص و معرفی شورا در هیأت داوری تشخیص المان های شهری، دکتر محمد علی آبادی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز به عنوان کارشناس منتخب شورا، جهت حضور در هیأت داوری تشخیص المان های شهری انتخاب شد.

در جلسه امروز همچنین طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‎‌گذاری شورا، درخصوص جذب سرمایه گذار از طریق فراخوان و سایر راه های ارتباطی برای بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز، املاک اشخاص (حقیقی وحقوقی)، دارایی‌های دستگاه‌های دولتی که فروش آن اولویت دولت برای کسری بودجه در نظر گرفته شده ومصرف آن به صورت استانی و ایده‌های سرمایه گذاری نیز تصویب شد.

بر همین اساس شهرداری مکلف شد در راستای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدام کند و به شناسایی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی، حقوقی، مالکین املاک و غیره تا قبل از 28 اسفند 1400، استفاده از ظرفیت‌های پادگان‌ها، ارتفاعات، رودخانه خشک و غیره در شهر شیراز با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تا قبل از 28 اسفند 1400 اقدام کند.

مدیریت شهری مشهد نیازمند همراهی دولت و تخصیص بودجه فراتر از سطح شهری استوضعیت حمل‌و‌نقل و ترافیک پایتخت محصول کوتاهی دهه‌های گذشته دولت و مدیریت شهریورود بسیج شهرداری تهران به شناسایی چالش‌ها درمدیریت شهری و رفع آنها

ایراد فرمانداری به مصوبه شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی نحوه تأسیس و بهره برداری شرکت های خصوصی و تعاونی حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز» نیز بررسی شد و شورا با آوردن چندین تبصره، اصلاحیه و معیارهای درجه بندی شرکت های حمل و نقل این طرح را به تصویب رساند که جزئیات آن بر روی سایت شورای شهر شیراز جهت رویت عموم در دسترس قرار گرفت.

در پایان نیز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص سند راهبردی مدیریت سبز در شهرداری شیراز نیز در جلسه امروز به تصویب اعضا رسید.

انتهای  پیام‌/‌424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری شورای شهر شیراز تقاطع غیرهمسطح شهرداری شیراز بلوار جمهوری تعیین تکلیف مدیریت شهری درون شهری حمل و نقل فرخ زاده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن

شهرداری بروجن گفت: لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر شروع شده است و این عملیات ادامه خواهد داشت.

گرشاسب ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر شروع شده در حال انجام است، در این پروژه به میزان هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری خیابان‌های شهر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: رفع خرابی ناشی از حفاری‌های انجام شده توسط ادارات مختلف و خرابی ناشی از تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها از معابر شهری با توجه به نبود کمربندی از اهداف این عملیات است.

شهردار بروجن با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به کار گرفته خواهد شد. گفت: ترمیم و روکش آسفالت طبق اولویت‌بندی انجام خواهد شد و اولویت اصلی شهرداری ترمیم ترانشه‌های فیبرنوری است، همچنین قبل از شروع بارندگی‌ها سال گذشته، لکه‌گیری آسفالت معابر به طور گسترده به ویژه در محلاتی که کمتر کار شده بود، انجام شد.

کد خبر 746931

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم