Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد افخمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز دفاتر ثبت اسناد اظهار داشت: بحث برون‌سپاری خدمات در دور جدید مدیریتی سازمان ثبت اسناد و املاک مورد توجه جدی و از اولویت‌هایی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام الکترونیکی این امور هم در هزینه و هم زمان مردم صرفه‌جویی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از طراحی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های ویژه برای تسهیل این فرآیند خاطرنشان کرد: در این خصوص دفاتر ثبت اسناد رسمی به عنوان یک بازوی کارآمد مورد توجه هستند، چراکه این مجموعه مردم‌نهاد را به هیچ عنوان بخشی جدا از سازمان ثبت اسناد و املاک نمی‌دانیم و بسترهای الکترونیکی موجود در این دفاتر می‌تواند تسهیل‌گر امر برون‌سپاری خدمات سازمان باشد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حتی در آینده امکان انجام امور ثبتی بدون مراجعه به دفاتر نیز میسر خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک اسناد به حواشی یک سال گذشته در خصوص مسوولیت صدور سند مالکیت خودرو نیز یادآور شد: وقتی ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی بر نقش روشن دفاتر ثبت اسناد در این خصوص تأکید دارد، باید همه به این خط قرمز که همان قانون است تمکین کنیم اما متأسفانه در این خصوص فضاسازی‌هایی صورت گرفت که تصویری نادرست و وارونه در خصوص دفاتر ثبت به مردم ارائه کرد و علاوه بر این اگر طبق قانون، ثبت اسناد خودرو از طریق دفاتر صورت نگیرد، در آینده مشکلات جدی برای مردم اتفاق خواهد افتاد، چرا که در صورت تلقی برگ سبز به عنوان سند مالکیت پس از نقل و انتقال خودرو شفافیت لازم در مورد مالکیت خودرو وجود نخواهد داشت.

افخمی در خصوص موضع قوه قضائیه در این زمینه نیز تصریح کرد: وقتی قانون تکلیف این موضوع را مشخص کرده و صراحتاً آن را وظیفه دفاتر ثبت دانسته، قوه قضائیه نیز خود را ملزم به احترام به قانون می‌داند با این حال برای جلوگیری از تشدید حواشی در این خصوص خواهان اعلام نظر مجلس در تفسیر قانون مربوط به سند خودرو شده است و امیدواریم با توجه به صراحت قانون در این خصوص در آینده شاهد اخبار مثبتی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو آذربایجان شرقی اسناد قانون برگ سبز قوه قضائیه محمد افخمی برون سپاری فارس تبریز سند مالکیت دفاتر ثبت ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان

حسن بابایی   بیان کرد: اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»،«هور العظیم»، «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه های «کرخه» و«شاوور» و ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی و ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

وی گفت: اسناد مالکیت بستر و حریم ۲ رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش به نام دولت صادر شده است.

بابایی افزود: همچنین سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور شامل ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار در راستای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رییس کل دادگستری خوزستان صادر شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همچنین اسناد پنج تالاب به مساحت مساحت ۳۸۶ هزار هکتار که از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه های مختلف گیاهی و جانوری است صادر و تحویل داده شد.

بابایی با اشاره به صدور ۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری ادامه داد: مجموع مساحت این اراضی ۲۷۹ هکتار است که در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان تحویل داده شد.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اسناد بزرگترین موقوفه کشور بعد از سال‌ها انتظار صادر شد گفت: ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر با حمایت دادگستری خوزستان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی صادر شد.

رفع مشکلات مالکیتی و صدور اسناد « کوی مدرس» اهواز بعد از ۷۰ سال

رییس سازمان ثبت در ادامه با اشاره به صدور ۲۹۵ سند مربوط به «کوی مدرس» در اهواز گفت: در دولت مردمی سیزدهم اسناد مالکیت این منطقه صادر شد و مردم بعد از ۷۰ سال انتظار به خواسته خود رسیدند.

بابایی اظهار کرد: تثبیت مالکیت این منطقه بعد از رفع بخش عمده‌ای از مشکلات مالکیتی بین دستگاه‌های مختلف و شهرداری انجام شد.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این نشست افزود: اعتبار دادن به معاملات عادی و غیر رسمی موجب تهدید و تزلزل مالکیت اموال غیرمنقول می‌شود و ترویج ثبت رسمی و اقدامات مؤثر سازمان ثبت به عنوان یکی از سازمان‌های حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه تاثیر به سزایی در آرامش روانی مردم و امنیت مالکیت‌ها در جامعه دارد.

علی دهقانی ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان حدنگاری و سنددار شده است و ۱۷ واحد از ۲۳ واحد ثبتی استان، اراضی ملی به صورت ۱۰۰ درصدی تثبیت و اسناد آنها صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان نیز بیان کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، یک میلیون و ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۹ درصد آن حدنگاری و منجر به صدور سند شده است.

زمان خوب تاکید کرد: تاکید دولت و سازمان قوه قضائیه بر صدور اسناد مالکیتی در رفع تخلف زمین خواری و رسمین بخشیدن به معاملات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم و تربیت
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم وتربیت
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • برون‌سپاری پروژه‌های شهری به شهروندان و مزایای آن