Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از نام نویسی ۳۷ هزار و ۶۱۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: بیشترین شمار ثبت نام کنندگان مربوط به شهر گرگان با ۱۴هزار و ۹۷۶نفر است.

حسین محبوبی افزود: در پالایش انجام شده تا کنون ۱۱ هزار و ۵۴۷ نفر از متقاضیان شرایط لازم را داشتند و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید ادامه دارد، شمار متقاضیان واجد شرایط نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: درخواست تعدادی از ثبت‌نام کنندگان به دلیل وجود سابقه مالکیت و تعدادی نیز بابت وجود سابقه بانکی رد شد که امکان اعتراض متقاضیان به نتیجه پالایش در مهلت تعیین شده در سامانه فراهم است.

محبوبی همچنین از تمدید مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: متقاضیان تا ۱۵دی مهلت دارند در سامانه https://saman.mrud.ir نام نویسی کنند.

وی گفت: هم اکنون امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در ۱۶ شهر گرگان، آق قلا، بندرترکمن، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی، نوکنده، علی آباد کتول، بندر گز، جلین، آزادشهر، تاتار علیا و فراغی مهیاست.

***

رییس پلیس راه گلستان، عدم توجه کافی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را علت اصلی حادثه واژگونی مینی بوس در گنبدکاووس اعلام کرد.

سرهنگ علی عبدی گفت: ساعت ۱:۲۰دقیقه بامداد امروز، یک دستگاه مینی بوس حامل زائران حرم امام رضا(ع) که از مشهد به سمت شهر انبارالوم شهرستان آق‌قلا در حرکت بود و همه سرنشینان آن به جز راننده، خانم و کودک بودند، در محور مینودشت به گنبدکاووس در حوالی روستای اسلام آباد به گاردریل برخورد کرد و به پهلو واژگون شد.

دفتر امام جمعه شهر انبارالوم در پی حادثه واژگونی مینی بوس زائران علی ابن موسی الرضا(ع) در مسیر مینودشت به گنبد که منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۴ نفر شد سه روز عزای عمومی در این شهر اعلام کرد.

***

علی عقبا طلب رییس اداره گاز گنبدکاووس گفت که به منظور جلوگیری از خوردگی شبکه گاز، عملیات رفع تداخل الکتریکی در محدوده شرکت نفت گنبد با همکاری واحد حفاظت کاتدیک بهره برداری گاز گلستان  با موفقیت انجام شد.

***

معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: شروع عملیات اجرایی ۶ پروژه احداث و آسفالت در حوزه ساخت راه‌های روستایی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری( ۲۶ آذر الی یکم دی ماه) در دستور کار قرار گرفت.

قاسم دبوری فریمانی افزود: این پروژه‌ها شامل احداث و ساخت راه‌های روستایی یورت کاظم در گالیکش، آهنگر محله در مینودشت، عنایت آباد- مرجان آباد در گنبد و سایت کچیک در مراوه تپه و همچنین اصلاح نقطه رانشی ویرو در رامیان و آسفالت قطعه دوم محور چالجه - قویجق کلاله می‌شود.

وی اظهارداشت: اجرا و تحویل به‌موقع این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

***

آیین معارفه و تکریم شهردار اینچه‌برون با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، مسوولان و علما و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

در این مراسم ایوب مهراد به عنوان شهردار اینچه برون معارفه شد و از زحمات و خدمات ابراهیم حیدرپور شهردار سابق و سرپرستان عبدالغفور گل چشمه و حسام الدین صابری تقدیر شد.

***

تیم شهرداری گنبدکاووس در نخستین بازی خود در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان باشگاه‌های کشور به میزبانی نجف‌آباد با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم فولاد سیرجان به پیروزی رسید.

***

طی حکمی از سوی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رحمان فرمانی به‌عنوان سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان منصوب شد.

احمد تجری که پیش از این به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان فعالیت داشت، به‌عنوان مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب شد.

***

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: با همکاری دهیار روستایی در شرق استان یکی از کودکان دارای معلولیت شدید تحت پوشش بهزیستی از کودک آزاری رها شد.

 مریم معصومی افزود: دهیار یکی از روستاهای شرق استان با تماس خط ۱۲۳ گزارشی مبنی بر کودک آزاری توسط والدین را ارائه داده که منجر به مداخله همکاران اورژانس اجتماعی شد.

وی تصریح کرد: این کودک از افراد دارای معلولیت شدید ذهنی و جسمی سازمان است که به دلیل اعتیاد والدین مورد آزار و اذیت بوده و در شرایط بسیار تأسف باری زندگی می‌کرده است.

***

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران ایست و بازرسی تیل آباد آزادشهر در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده نفتکش مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر ادامه داد: در هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع به ارزش پنج میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به دلالت خودرو به پارکینگ، خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

***

فرمانده انتظامی گالیکش گفت: ماموران ایست و بازرسی تنگراه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ فریدون جهان تیغ افزود: ماموران در بازرسی از کامیونت مورد نظر ۲ تن تخم مرغ فاقد مجوز را کشف و پس از صورتجلسه به مراجع ذیصلاح تحویل دادند.

وی اظهارداشت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

***

همزمان با پنجم دی سالروز زلزله بم، دومین مانور سراسری زلزله خانه‌های هلال با شعار ایران آماده در شهرستان گنبدکاووس و با مرکزیت خانه هلال روستای آق آباد برگزار شد.

***

در آیینی با حضور سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری گلستان، ائمه جمعه و اعضای شورای تامین، فرهاد شیبک به عنوان سرپرست فرمانداری کلاله معرفی و از زحمات محمد ابراهیمی تودرواری تجلیل شد.

***

 تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس و دانشکده فنی کوثر در راستای احیا، توسعه و ترویج رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی به امضا رسید. 

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن گلستان میراث فرهنگی کلاله سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن گلستان میراث فرهنگی طرح اقدام ملی مسکن گلستان میراث فرهنگی کلاله سازمان امداد و نجات هلال احمر گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی نام نویسی ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه