Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در بم افزود: تغییر اقلیم واقعیتی است که در دنیا اتفاق افتاده و تاثیر آن در کشور ما که گرم و خشک است بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمین بیش از  ۲ درجه سانتی گراد زمین گرم تر شده، کمبود بارش ها و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی بیشتر خود را نشان می دهد که یکی از تبعات آن فرونشست زمین، بیابان زدایی و افزایش پدیده گردوغبار است که استان کرمان همه را با هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زمان تصدی استانداری کرمان توسط اینجانب، بیلان برداشت بی رویه از آب که تخریب دایمی این سفره ها را در پی دارد در دشت ها یک و یک دهم میلیارد بود که امیدوارم هم اکنون کمتر شده باشد.

به گفته وی در بحث مصرف آب و نحوه استفاده از آن در هیچ کدام از بخش ها توجه نشده که باید این مهم در دستور کار قرار بگیرد.
وی در بحث فرونشست زمین نیز گفت: اولین قدم ایجاد حساسیت در مقابل کارهایی است که پیشنهاد می‌شود و باید آنها را انجام داد و در این زمینه فرودگاه یک منطقه حساس است و ممکن است در این زمینه با مخاطرات جدی مواجه می شویم.
نجار گفت: به صورت تقریبی اگر در زمین های بدون فرونشست زلزله های ۵.۶ دهم به بالا تخریب بدهند در مناطقی که زمین فرونشست دارد زلزله چهار ریشتری هم می تواند به همان اندازه تخریب ایجاد کند.

برچسب‌ها اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور فرونشست بم زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور فرونشست اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران کشور فرونشست بم زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی حدود چهار ریشتر حوالی کیانشهر کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، ساعت ۱۰ و ۱۷ دقیقه امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر کیانهشر حوالی شهرستان کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.

کد خبر 747458

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • (تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد
  • عکس/ فرونشست زمین بر اثر بارش باران در یزد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور