Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد گلریز خواننده موسیقی سنتی و پاپ معتقد است با روی کار آمدن دولت سیزدهم جان تازه‌ای به هنر انقلابی بخشیده خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد گلریز که نام او در آرشیو شنیداری مردم و در عرصه سرودها و ترانه‌های انقلابی با عنوان خواننده سرودهای انقلابی گره خورده، طی بیش از سه دهه، عمده فعالیت هنری خود را در خدمت به هنر موسیقی انقلابی کشور متمرکز کرده و خود را هنرمندی متعهد به آرمان‌های انقلابی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند در پاسخ به این پرسش که چرا از مدتی قبل کم‌کار شده است، گفت: کم کار نشده ام و تا نفس دارم برای ایران و انقلاب خواهم خواند اما دشمنان ما زمانی که در همه عرصه ها جنگ با ملت ایران را باختند رو به جنگ فرهنگی آوردند تا ذهن جوانان را مسموم کنند. این امر با تبلیغات گسترده‌ای همراه شده است و اگر برخی باور دارند که موسیقی انقلابی کمرنگ شده فقط تحت تاثیر این تبلیغات مسموم بوده است.

گلریز همچنین درباره تفاوت سرود و آواز گفت: سرود آهنگی است که ملودی آن روی اشعار ملی و میهنی و حماسی ساخته شده که غرور ملی و میهنی شنوندگان را برمی‌انگیزد و اشتیاق فراوان وطن‌پرستی را در روح و جان مخاطبان برانگیخته می‌کند.

وی افزود: آواز هرچند ممکن است همان حال و هوای سرود را در برانگیختن احساس و غرور ملی ایجاد کند؛ اما یکی از مشکل ترین شاخه‌ها در موسیقی است که نیاز مبرمی به تسلط خواننده به گوشه‌ها و ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی دارد. به بیان دیگر آواز کارکردی عموما متفاوت با سرود دارد.

خواننده موسیقی سنتی و پاپ تفاوت آهنگ‌های انقلابی با آهنگ‌های حماسی را چنین بیان می‌کند که، آهنگ یا آواز انقلابی باید تداعی و بیان کننده مسائل مرتبط به انقلاب اسلامی باشد؛ چه در موسیقی و ملودی و چه در ترانه مثلا آهنگ خمینی ای امام/ یا ای مجاهد شهید مطهر. اما آهنگ حماسی وظیفه تهییج و روحیه بخشی به رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس یا روحیه بخشی به مردم را دارد نظیر آهنگ خجسته باد این پیروزی.

وی راز موفقیت یک خواننده در اجرای موسیقی را همان اشتیاق و تعهد او می‌داند که اگر این عناصر در یک هنرمند وجود نداشته باشد اثر ندارد و به قول معروف باید از دل برآید تا بر دل نشیند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر موسیقی محمد گلریز مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی از اقشار مختلف مردم مؤمن و متدیّن استان سمنان خواستار استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیأت دولت شدند.

متن پیام به این شرح است:

استان پهناور و ممتاز سمنان خود را آماده می‌کند تا یکبار دیگر میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای محترم کابینه دولت سیزدهم باشد.

مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان که به تعبیر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی به دینداری، دانش پژوهی، برجستگی‌های علمی و نیز هوش و استعداد بالا شناخته می‌شوند در ادوار مختلف بارها و بارها انسجام، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده و در مسیر نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه هزار شهید استان سمنان گام برداشته‌اند.

استان سمنان با وجود مردمانی فداکار و سخت‌کوش و نیز ذخایر طبیعی ارزشمند و کم‌نظیر همواره یکی از استان‌های پیشرو در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که تحقق این مهم را مرهون تلاش آحاد مردم در شهرها و روستاهای مختلف و بصورت خاص فداکاری سه هزار شهید والامقام استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان می‌دانیم.

اینک و در آستانه دومین دور از سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان و دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با مردم این استان و با عنایت به افتخارآفرینی اخیر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» و به منظور حمایت از برنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات ملی و استانی از آحاد مردم شریف، مؤمن و متدین استان سمنان دعوت می‌کنیم با حضور گرم خود در برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

کد خبر 6081307

دیگر خبرها

  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • خاطره مهران رجبی از گلریز و واکنش به آهنگ خجسته باد | ویدئو
  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود
  • دانلود آهنگ های جدید 1403
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده