Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ولی‌الله جغتایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون همه دامها به ویژه در مناطق عشایری با توجه به اهمیت حفظ سرمایه دامی و پیشگیری از بروز بیماریهای عفونی واگیردار، در فهرست اولویتهای عملیاتی شبکه دامپزشکی قرار دارد. 

وی ادامه داد: بر همین اساس اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در منطقه سبزوار که به عنوان یکی از مهمترین قطبهای دامپروری و پرورش طیور در خراسان رضوی شناخته می‌شود اهمیت و حساسیت مضاعف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ایمن‌سازی جمعیت دامی در قالب طرح جاری واکسیناسیون، اقدامی لازم و موثر نه تنها برای حفظ و تداوم اشتغال در این حوزه بلکه برای کمک به حفظ استمرار توسعه پایدار در زیربخش پرورش دام و طیور به منظور تامین گوشت سالم مورد نیاز جامعه است.

جغتایی افزود: عشایر دامدار سبزوار ۲۱ درصد از گوشت مورد نیاز این شهرستان را با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز تامین می‌کنند.

۲۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۳ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر در شهرستان سبزوار وجود دارد.

عشایر سبزوار در قالب هشت طایفه ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و همچنین سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

همچنین ۳۲۳ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۵۳۰ هزار قطعه جوجه در سبزوار دایر است. این شهرستان همچنین دارای ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۶۱ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ و یک واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه است.

مرکز شهرستان ۲۸۲ هزار نفری سبزوار مرکب از ۲ بخش مرکزی و روداب در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حدود ۶۰  هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۶۹ روستای این شهرستان سکونت دارند. 

برچسب‌ها سبزوار جامعه عشایری دام و طيور واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار جامعه عشایری دام و طيور سبزوار جامعه عشایری دام و طيور واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۰۰ هزار نفر از سیاه چادرهای عشایری خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان با اشاره به اینکه امسال عشایر استان با برپایی ۳6 سیاه چادر نوروزی به استقبال مسافران فصل بهار رفتند گفت:در ورودی‌های تمامی شهرستان‌های استان و به نسبت موقعیت آنها و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌ها در مسیر عبوری زائران بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) قرار دارند، برپا شده است.

ابراهیمی افزود: عشایر استان در این سیاه چادر ها یک میلیارد و ۲۲ میلیون تومان تولیدات خود را به فروش رساندند. 

وی گفت: این سیاه چادر‌ها که با واژه نوروزگاه‌های عشایری نامیده می‌شوند، در کنار ایجاد توقفگاه سنتی برای رانندگان و مسافران عبوری برای کاهش نرخ تصادفات، می توان بر روی آنها به عنوان یک مکان برای عرضه مستقیم تولیدات و محلی مناسب برای افزایش میزان درآمد خانوار عشایری حساب کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید ۱۰۰ هزار نفر از سیاه چادرهای عشایری خراسان جنوبی
  • بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل