Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدالله فارسی، معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی همدان گفت: برای ایجاد تعداد فرصت‌های شغلی تعهد شده بهزیستی استان همدان در سال جاری ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار (تسهیلات) ابلاغ شده است.

او با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای هزار و ۴۰۱ نفر از افراد زیرپوشش سازمان در سال جاری، افزود: از این تعداد ۷۱۹ نفر با استفاده به ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی خوداشتغالی و مابقی نیز از طریق پرداخت مشوق‌های بیمه کارفرمایی، خویش فرمایی و در بخش‌های غیر دولتی مشغول بکار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان مشاغل ایجاد شده برای توان یابان زیرپوشش بهزستی استان همدان در سال جاری شامل ۹۳ نفر در حوزه صنعت، ۳۷۷ نفر در حوزه کشاورزی و ۹۳۱ نفر نیز در بخش‌های خدمات است.

فارسی گفت: همچنین تسهیلات خوداشتغالی نیز در قالب ۱۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به ۲۹۹ نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان شبانه روزی، ۱۵ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان به ۲۶۲ نفر از توان‌یابان و هشت میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان نیز به ۱۵۸ نفر از افراد بهبود یافته زیرپوشش بهزستی استان همدان پرداخت شده است.

او تقویت اشتغال جامعه هدف بهزیستی و توانمندسازی آن‌ها را یکی از اهداف و اولویت‌های محوری این سازمان عنوان کرد و افزود: از مجموع هزار و ۴۰۱ شغل ایجاد شده ۸۸۸ نفر در شهر‌ها و ۵۱۳ نفر نیز روستایی هستند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: کشاورزی، دامداری، زنبورداری، فروشندگی، قالیبافی، آرایشگری و فعالیت‌های مرتبط اب صنعت و خدمات از جمله مشاغل ایجاد شده با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی برای توان‌یابان بهزیستی در استان همدان است.

فارسی ادامه داد: افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در بکارگیری و جذب نیروی انسانی با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان از جمله رویکرد‌های محوری این سازمان است که در این زمینه به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان تحت سازمان پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

۴۶ هزار و ۹۹۹ توان‌یاب (معلولان) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اشتغالزایی بهزیستی استان همدان میلیون تومان توان یابان ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با پرداخت تسهیلات کم بهره و ارائه تکنولوژی های روز دنیا محقق می شود.

او با بیان اینکه مرزها برای ورود علم و فناوری در راستای توسعه مکانیزاسیون نباید بسته شود، افزود: زمانیکه انحصار در هر بازای ایجاد شود، چالش هایی بدنبال دارد.

هاشمی ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی از لحاظ امکانات و اعتبارات باید تقویت شود تا متقاضیان به تسهیلات کم بهره دست پیدا کنند، درغیراین صورت خروج از کشاورزی سنتی محقق نمی شود.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه درآمد کشاورزان با نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد سنخیتی ندارد، افزود: دولت باید الزامات لازم در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره را فراهم کند تا وعده وعیدها محقق شود.

او گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت تسهیلات با نرخ بهره کمتر از ۱۰ درصد باید پرداخت شود تا تحولی در بخش مکانیزاسیون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد