Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان کرمان، گفت: در راستای برخورد با مداخلات غیرتخصصی در امور پزشکی باید کار مشترک، سریع و قاطعانه‌ای صورت گیرد تا برخورد‌های عبرت آموزی در این زمینه انجام شود.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در گفت و گو با میزان در دیدار با هیات مدیره نظام پزشکی استان کرمان افزود: در راستای برخورد با مداخلات غیرتخصصی در امور پزشکی باید کار مشترک، سریع و قاطعانه‌ای صورت گیرد تا برخورد‌های عبرت آموزی در این زمینه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری موضوعات مرتبط با امور پزشکی تاکید کرد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه مشترک بین دادگستری استان کرمان و نظام پزشکی تدوین شده و پس از انجام اصلاحات نهایی، در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید تا بر اساس آن و بر مبنای همکاری‌های مشترک، مشکلات موجود حل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه‌های پزشکی، تاکید کرد: مشکل اصلی این فرایند طولانی در حوزه تقنینی است.

موحد ضمن بیان این مطلب که ۱۸۰۰ عنوان جرم عمومی در قانون دیده شده است و هر فرد در هر جایگاهی اگر مرتکب اقدام مجرمانه شود، باید در مرجع قضایی پاسخگو باشد، گفت: هر فرد که دارای پروانه فعالیت در قالب‌های مختلف است، باید در چارچوب و نظام‌های پیش بینی شده رفتار و عمل کند و هر گونه تخطی از قوانین موجود، مورد پیگیری مراجع نظارتی و انتظامی مربوطه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از امتیازات بسیار خوب دیده شده برای پزشکان این است که مرجع قضایی نمی‌تواند قبل از صدور نظر هیات‌های تخصصی درباره قصور یا تقصیر پزشکی نسبت به آن‌ها برخورد کند و نظر علمی و تخصصی مبنی بر تقصیر و قصور را دریافت کند و در ادامه وی را احضار کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان رسمی، مراجع صدور نظر تخصصی درباره قصور یا تقصیر احتمالی پزشکان هستند و قضات مکلف هستند هر جرمی که از جامعه پزشکی اعلام شد را به نظام پزشکی اعلام کنند تا نظام پزشکی بررسی انتظامی موضوع را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: پزشکی قانونی همراه معتمد، متعهد و متخصص در دستگاه قضاست

موحد بر بازنگری فرایند‌ها و اصلاح اشکالات بر مبنای همفکری و تعامل تاکید کرد و ادامه داد: همواره تاکید شده است که قضات به نحوی با عموم مردم برخورد کنند که اقشار مختلف با رضایت از دفتر آن‌ها خارج شوند و در این رابطه قضات باید با ادبیات فاخر و در شان قضا با افراد برخورد کنند.

وی با اشاره به این مطلب که امکان ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم پزشکان وجود ندارد، اظهار کرد: می‌توان قضات ویژه‌ای را برای این منظور انتخاب کرد و پرونده‌های این حوزه را به آن‌ها ارجاع داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که بر مبنای همکاری‌های مشترک وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کنیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان کرمان امور پزشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان کرمان امور پزشکی رییس کل دادگستری استان کرمان امور پزشکی نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز ایران نژاد اظهار کرد: در ساعت ۲۱:۱۰ شب گذشته گزارش تلفنی مبنی بر برخورد کامیون با دو خودرو پژو و روآ در کنارگذر شمالی اراک حدفاصل روستای نمک کوه به واحد ارتباطات اورژانس اعلام شد که ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این سانحه سه نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت پزشکی به بیمارستان امام حضرت ولیعصر (عج) منتقل شدند.

کد خبر 6081163

دیگر خبرها

  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی