Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به وقوع بیش از ۲۷۰ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات اطفای حریق را در استان یک چالش و دغدغه جدی عنوان کرد. - اخبار استانها -

عبدالرحیم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 270 مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه در جنگل‌های استان رخ داده که سبب وارد آمدن خسارت به چند صد هکتار از این عرصه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه بر کمبود نیروهای حفاظتی که در استان با آن روبه‌رو هستیم یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های جدی در استان موضوع فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات اطفای حریق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: به علت حریق‌های متعددی که در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد بسیاری از تجهیزات و امکانات مقابله با حریق در استان مستهلک شده و بسیاری از تجهیزات ما از رده خارج شده است.

وی بیان داشت: در حریق‌های اخیر تعدادی از ماشین‌های کمک‌دار ما آسیب دید و فقط توانستیم دو دستگاه از آنها را بازسازی و اورهال کنیم. ضمن اینکه ما در استان فقط دو دستگاه خودروی آبپاش داریم در حالی که نیاز ما 40 دستگاه است.

آتش به جان جنگل "رنگو" افتاد/ فراخوان گروه‌های جهادی از سوی فرمانده سپاه گرگان برای اطفای حریقآتش در پارک ملی گلستان دوباره شعله‌ور شد/ اعزام ‌نیروهای بسیج به منطقه‌/ اطفای حریق با ‌بالگردهای سپاه ادامه داردخطر وجود کنده‌های نیم‌سوخته در پارک ملی گلستان/ پاکسازی منطقه حریق امروز به پایان می‌رسد

لطفی با اشاره به مصوبه دو ماه قبل ستاد مدیریت بحران استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان جنگل‌ها برای اختصاص 20 میلیارد تومان تجهیزات اطفای حریق به استان گفت: هنوز این اعتبارات یا تجهیزات به استان اختصاص داده نشده است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد مشکلات لجستیکی ما برای مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع برطرف می‌شود.

وی افزود: از محل همین اعتبارات تقاضای خرید 6 دستگاه خودروی کمک‌دار، 3 دستگاه بیل بکهو، 3 دستگاه تراکتور و غیره را دادیم که امیدواریم به‌زودی با آنها موافقت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی و مستهلک شدن بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات در زمان وقوع حریق‌های احتمالی در آینده با کمبود و چالش جدی روبه‌رو خواهیم شد.

انتهای پیام/582/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور