Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:17:55 GMT

758 میلیون دلار کالا به عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۹۷۳۷

758 میلیون دلار کالا به عراق صادر شد

مدیرکل گمرگات استان ایلام گفت: در 9 ماهه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان یک میلیون و 517 هزار تن به ارزش 758 میلیون دلار که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 120 درصد و از نظر وزن 133 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا ایلام با اشاره به اینکه گمرک مهران یکی از موفق ترین گمرکات کشور در زمینه صادرات کالا به کشور عراق می باشد، افزود: محصولات کشاورزی به وزن 207 هزار تن به ارزش  63 میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار،محصولات پتروشیمی، سنگ آهن ، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور عراق بوده است، اظهار داشت: در این مدت تعداد 71 هزارو 106 کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده است.

مدیرکل گمرگات استان ایلام با اشاره به اینکه همچنین در این مدت تعداد 2 هزارو 961 کامیون حامل کالای ترانزیتی به وزن 70 هزار تن از مرز مهران به کشور عراق وارد شده است و کار تشریفات قانونی 128 کامیون ترانزیتی از مبدا مهران انجام شده است ،تصریح کرد:در مبحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول این مدت تعداد 15 پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال گردیده است.

غلامی با بیان اینکه مجموع درآمدهای ملی و استانی گمرکات استان ایلام 106 میلیارد و 876 میلیون ریال بوده است، خاطرنشان کرد:در این مدت کالای همراه 292 هزارو 540  زائر و مسافر توسط نیروهای گمرک کنترل شده است.

مدیرکل گمرگات استان ایلام با اشاره به اینکه با پیگیری های مداوم ، نیروهای جدید یگان حفاظت از اول دی ماه با جدیت تمام در مرز  مستقر شده و ضمن ارائه خدمات به تجار و مراجعان به مرز نسبت به برقراری نظم و امنیت در پایانه و گمرک اقدام و محیط را برای متخلفین ناامن نموده اند ،گفت:در همین رابطه 6 نفر از مخلین نظم بازداشت به مقامات محترم قضائی معرفی شده اند.

غلامی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم آوائی مسئولین در مرز مهران شاهد محیطی عاری از هرگونه ناهنجاری  در پایانه مسافری و محوطه تجاری گمرک بوده و در سایه نظم و امنیت شاهد رشد مراودات تجاری باشیم .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گمرک عراق محصولات کشاورزی وزن دلار سنگ آهن کلینکر مبارزه با قاچاق نظم و امنیت رشد مبارزه با قاچاق کالا مدیرکل گمرکات استان ایلام صادرات کالا به عراق صادرات 758 میلیون دلار کالا به عراق استان ایلام مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان